Welke Trekhaak?

cvegreen

Forumguru
@ Hemi , ik zie helemaal geen spiritmoter bij kippetje staan hoor . Of zou dit al aangepast zijn ?
 
Ik heb nog een paar foto's gemaakt:

ik zit er nu in met een i-pad, foto's zijn zichtbaar.
 

Bijlagen

  • trekhaak 1.jpg
    trekhaak 1.jpg
    46,8 KB · Weergaven: 65
  • trekhaak 2.jpg
    trekhaak 2.jpg
    26 KB · Weergaven: 61

cvegreen

Forumguru
Normaal gezien zou het moeten gaan , maar bij mij lukt het ook niet , dat blijft maar rond draaien , maar de foto zelf komt niet . Het zal een foutje zijn van het forum denk ik .
 

FredV

Banned
Wat ik las is dat in firefox afbeeldingen wel te zienzijn, maar in IE8 en IE9 nog niet. Exciter is ermee bezig.
Dus nog ff geduld.
 

cvegreen

Forumguru
Fred , ik gebruik geen rommel als IE , maar ik gebruik firefox en dat al jaren .

[MODERATORBREAK]Voor het draadje helemaal off topic gaat , nu terug on topic graag . [/MODERATORBREAK]
 

dburger

Nieuw lid
Ik heb een Octavia combi die bijna uit de lease gaat met een privé aangeschafte originele afneembare trekhaak. Deze is voor een schappelijke prijs beschikbaar, maar hij moet wel eenvoudig te demonteren zijn.

Van de dealer begrijp ik dat de stroom niet van de achterlichten wordt weggehaald maar voorin onder het dashboard. Dus als ik de auto moet demonteren omwille van de kabelboom, dan blijft ie denk ik gewoon zitten. Daarnaast is er in de onderste kunststof rand van de achterbumper een klein stuk uitgesneden. Je moet echt onder de auto liggen om dit te zien, maar ik weet niet of de leasemaatschappij hier moeilijk over gaat doen. Onderste kunststof rand is overigens gewoon los te halen van de rest van de bumper, dus daar moet zeker een oplossing voor zijn.
 

Espott

Lid
Bedankt voor alle reacties!

Is er een reden waarom ik zou kiezen voor een afneembare trekhaak, of juist niet? Er zit wel wat prijsverschil in overigens.
De trekhaak die helemaal van onder de bumper komt verpest wel de looks van je octavia.....maar ook van een afneembare blijf je
natuurlijk wat zien. Ik weet dat mercedes een trekhaak heeft die je met een mechanisme tevoorschijn tovert....zal ook wat kosten ben ik bang.
 

Rallye

Forumguru
Er zijn verschllende argumenten voor en tegen de afneembare trekhaak. Voor mij persoonlijk zijn de looks van een vaste trekhaak een argument voor de afneembare versie: een trekhaak is gewoon lelijk. En dan rij je altijd met zo'n "puist", die je maar een paar maal per jaar gebruikt! Bij het beladen van de kofferbak zit de trekhaak, lijkt mij, ook vreselijk in de weg, met beschadigde benen/vieze broekspijpen tot gevolg.

Aan de andere kant: een vaste trekhaak houdt collega-automobilisten die graag dichtbij parkeren op afstand van je lak. Als je de trekhaak vaak gebruikt is het steeds weer moeten monteren ook een pest.
 

FILIP

Nieuw lid
Ik heb afneembare trekhaak op net afgeleverde skoda octavia combi greentec.

Nog niet geïnstalleerd, maar komt vanonder de bumper denk ik.
Is de eerste keer dat ik trekhaak heb laten plaatsen (fabriek af)

Heb wel geen installatie-handleiding gevonden.
Net even achteraan de auto gekeken, zal zoeken worden.
Daar is enkel een uitsparing te zien net achter de bumper.

Trekhaak en accessoires zitten mooi bij de reserveband.

Is het correct dat de max. kogeldruk vertikaal op dit type 75kg is?
Weet iemand dit.
Voor zover ik gevonden heb op net, is dit correct.

Wordt wel krap, want thule euroway G2 besteld (voor 3 fietsen).
Thule zelf weegt ca. 15 kg. en kan 51kg gewicht dragen.
Met 2 fietsen van ca. 17kg en een kleintje voor de zoon van 5.5j , zal dat op termijn krap worden.
 

FILIP

Nieuw lid
Ik hoor vaak reacties over raken van asfalt met trekhaak.
Velen op het forum hebben hulpveren laten plaatsen.

Ik zal de (afneembare) trekhaak enkel gebruiken voor fietsdrager (Thule-ca. 15.3kg) + 2of 3 fietsen.
Dus totaal gewicht ca. 65kg.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zal ik dan nog het asfalt raken?
Is het echt zo erg?
Indien hulpveren, heeft iemand een prijsindicatie (veren +plaatsing) bij dealer?
 

vrucht

Lid
Als je een fietsendrager met fietsen op je trekhaak hangt, krijg je een hefboomeffect.
De afstand van het zwaartepunt van je fietsendrager tot je achteras is aanzienlijk.

je kan het een beetje testen door op je trekhaak te gaan staan met +/- 70 KG. Kijk maar hoeveel je auto zakt.
Bij een drempel zal tijdens het veren de achtervering dieper ingedrukt worden waardoor de kans sterk aanwezig is dat de trekhaak de weg raakt.
al moet ik zeggen dat hier en daar wordt gemeld dat je met het nieuwe type trekhaak, "westfalia"? hier minder last van hebt.

Ik heb zelf een OII combi met een gastank en een reservewiel in de achterbak en bij een normale drempel met een normale snelheid, stuiter is regelmatig onderin de veren.

De OII die ik heb besteld heb ik besteld met een afneembare trekhaak, incl hulpveren, hulpveren kosten 150 euro incl montage.

mijn advies: DOEN!
 

O2_1.2TSI

Actief lid
Zo mak als een lammetje?

Ik snap eigenlijk niet waarom er zo gemakkelijk wordt gedacht over die hulpveren?!
Het komt op mij over alsof hier bijna iedereen die veren erbij koopt alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Waar het mij om gaat is de extra € 150,- die de meesten blijkbaar –zo mak als een lammetje- achteraf maar even bijleggen.:confused:

Wanneer een product wordt verkocht (auto) met eigenschappen “geschikt voor trekhaak” waarom moet de klant er dan nog iets extra’s bij kopen omdat anders de functie van dat product (gewoon kunnen rijden over de NL wegen incl. drempels) wordt aangetast? :icon_smile_dead:
Als die veren nodig zijn om fatsoenlijk te kunnen blijven rijden dan moet de dealer die veren standaard bij de optie “trekhaak” in leveren.
Vooraf melden dus en niet achteraf de klant laten bloeden voor zijn eigen gebrekkig product. :mad:
 

Rallye

Forumguru
Een dealer zou natuurlijk wel hulpveren aan kunnen raden. Maar om nou alle Octavia's van nog hardere achterveren te voorzien om een kleine minderheid te gerieven die een trekhaak laat monteren (die bovendien in de meeste gevallen slechts een paar keer per jaar gebruikt wordt) gaat mij wat ver.
 

Peter vd S

Nieuw lid
Hallo Dburger,

<knip>

[MODERATORBREAK]Handel gaat via de Forumbazaar en niet via dit topic. Verder zou het je sieren als je, behalve interesse tonen in iets dat te koop staat, ook jezelf even netjes voorstelt in de Meet & Greet[/MODERATORBREAK]
 
Beste allemaal,

Ik ben van plan volgende week een Brink vaste trekhaak onder mijn auto te monteren. Zijn er negatieve punten over dit type en het merk Brink? Dit model heeft al wel een kleine uitsnede in de bumper nodig ivm de hollandse drempels. Ik las hier al veel over bij jullie en ook het advies over hulpveren.

Er komt een auto type specifieke draadboom op. Ik verwacht vooral met aanhanger of fietsendrager te gaan rijden. Ik twijfel alleen nog over 7 of 13 polig. Ik hoorde laatst dat zelfs langzaam aan de karretjes van boels en autoambulance met 13 polig wordt uitgevoerd. Iemand dezelfde ervaring en advies?

Bedankt! Groetjes Dennis
 
Beste allemaal ik heb een handleiding gemaakt aan de hand van het monteren van mijn originele skoda trekhaak met veel foto's, tips en dergelijke. Iemand interesse en of een mannier hoe ik deze kan publiceren?
 
Bovenaan Onderaan