Welke TSI wél en welke níét?

Arjan1985

Forumguru
Mwa uitstraling is wel oké toch? Clio rijd natuurlijk fantastisch en sportief maar ik had er altijd elektrische problemen mee. Je moest ook niet te lang zijn voor die Clio’s.
 

JeSko

Forumguru
Die generatie Civic kan je beter laten staan, dan is de EP generatie ( 2000-2005 ) leuker om te rijden zeker voor zo'n jonge gast, deze zijn bekend als echte stuurplezier biedende auto's, ze zijn lichter dan de FN generatie en ook betrouwbaarder. De FN heeft een semi onafhankelijke achteras en de EP heeft een compleet onafhankelijke achteras, wat sturen in de oudere EP veel leuker maakt, ook had de EP nog een directe servopomp ipv een elektrisch gestuurde, de FN heeft hierdoor voor een Honda een vage besturing. Wel opletten bij EP's voor roest, die zit onderin de wielkast en kan je opsporen door achteraan eenvoudig de speaker los te halen, daar moet je dan met je zaklamp in kijken op roest of stilstaand water ( bekend euvel bij de EP ), indien dit zo is, laten staan. Motorisch zijn EP's probleemloos, je hebt de 90 pk 1.4, maar ook de 1.5 110 pk, de 1.6 ( vaak Bar sport editie ) met 110 pk maar wel vaak met V-tec, wat altijd leuk is. Ohja en de 2.0 EP3 maar das de dure Type R versie met K20 200 PK blok ;) bijkomend voordeel van de EP is dat er een grote aftermarket voor is, de FN heeft die populariteit nooit gehaald dus is de markt kleiner.


13645135424_cc3f55282f_b.jpg PFCDxX1g1hI.rGoKbmIYhb.jpeg CARBON-CULTURE-50MM-SPRINGS-ON-BLACK-CIVIC-EP3-webpic.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
1.0 en 1.2 zijn zeker geen slomo's en als je geen caravan wilt trekken, dikke prima
Met z'n 1100kg trekgewicht*) haalt de mijne anders ook een ruime voldoende.

*) Daarin lijkt overigens wel enige variatie te zitten: ik zie heel wat op het oog identiek gemotoriseerde en uitgevoerde Seat LeonST's voorbijkomen die volgens de RDW-site maar 1000kg mogen trekken. Ik heb nog niet uitgevonden waar het verschil in zit.
 

PizzaPieter

Forumguru
Er is vanalles de revue gepasseerd, maar ik denk dat Clio en Civic hem niet gaan worden (al was het allemaal maar omdat Civic niet te betalen omdat alle 'Johnny's' hier in de buurt er mee willen rijden.

Maar bedankt voor de tips :cool:
 

ertromp

Forumguru
Houdt de Seat Leon 5F Facebook groep eens in de gaten daar komen zo nu en dan ook prachtige 5F's voorbij. De 1.2 en 1.4/125pk lekker laten staan. Als het er in zit gaan voor de 1.4TSI 150pk
 
Bovenaan Onderaan