Welke usb kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zorbathagreek

Nieuw lid
Goedemiddag,

Net mijn nieuwe Karoq ontvangen wilde mijn telefoon opladen met mijn usb / usb c kabel maar dat gaat niet zag ik, zitten namelijk 2 usb c ingangen zag ik ... gewoon usb naar usb c standaard kabeltje kopen of iets specifiekers?

Japanese Power

Donateur
Welkom hier,

Wil je meer kans maken op reacties stellen we een meet en greet altijd erg op prijs. Dan weten we ook een beetje met wie we te maken hebben op dit forum.

Maar even terugkomend op je vraag. Enige info over welke telefoon je hebt zou het antwoord kunnen vergemakkelijken.

Zorbathagreek

Nieuw lid
Dank voor de adviezen, heb android en dat gaat prima draadloos met Android auto, wat een uitkomst! Dus alleen voor het opladen maar ik zag verschillende types zoals 3.0 dus wellicht had iemand een goede ervaring met een kabeltje

nakharry

Forumguru
Waarom zou je een kabeltje gebruiken als je hem gewoon in het vakje kan leggen?

Voor een nieuwe Samsung is het USC-C naar USB-C.

EdK

Forumguru
LAden op de kabel gaat in algemeen toch nog steeds vlugger dan dat draadloos.

Dus zou me ff in de "meet en greet " voorstellen en dan gauw het juiste kabeltje kopen...

Tom D

Actief lid
Alhoewel ik usb-c er wel subtieler vind uitzien zou ik het alleen in mijn spiegel willen om evt. een dashcam rechtstreeks aan te kunnen sluiten zonder verloop. Helaas: zat niet op mijn my 2020. Verder vind ik usb-c eigenlijk minder handig dan de oldskool usb aansluitingen. Voor de theoretische snelheidswinst hoef je het volgens mij ook niet te doen.
Waarom is hiervoor gekozen? Goedkoper, minder ruimte nodig? De meeste telefoons en randapparaten worden toch standaard met normale usb geleverd?
En een verloopkabel van usb-c naar normaal usb is nou niet niet wat de meesten willen, want: weer meer kabels in de wagen.

De Stip

Forumguru
De oplossing die in mijn ogen ideaal had geweest, is om er beide types USB naast elkaar te plaatsen. Dan heb je de keuze uit laden via een deze USB's het laadvakje en de conventionele 12 volt plug.

hemi24

Forumguru
Laden via een (goede) 12V plug geeft je ook de mogelijkheid om sneller te laden, met bijv. 2,0A of 2,4A...
Ik weet niet wat een USB-C max geeft, maar een conventionele USB-A aansluiting geeft doorgaans 0,5A tot 1,0A.

Herre

Senior Member
USB C specificatie gaat tot maximaal 100w. Voor kleine apparaten meestal 10w (5v 2a). Wat er in de auto zit is natuurlijk een andere vraag....

Tees

Donateur
Logisch dat ze een nieuwe auto met USB-C uitrusten, dat is tegenwoordig de standaard. USB-A zal langzaam uitgefaseerd worden, vrijwel alle nieuwe telefoons hebben USB-C (behalve als je Apple heet, maar die zijn altijd al eigenwijs geweest) en ook steeds meer laptops hebben één of meerdere USB-C poorten.
T levert ook enorm veel voordelen, zoals hierboven al genoemd.

En verder is USB-C volledig backwards compatible, dus werkt met alle oude USB apparaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan