Welke usb kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreM

Forumguru
Je hebt eenmaal Android fans en ook Apple fans. :jaja:
Apple heeft al jaren een Lightning kabel waarbij het niet uitmaakt hoe je een I-phone, -pad of -pod aansluit.:thumbsup:
Nu is er voor de Android fans een wereld van verschil, want ja er is een USB-C ontwikkeld. :yeehaa:
Wauw, gewoon van Apple afgekeken. :yeah:

Maar helaas heb ik nog geen opladers gezien die aan beide zijde en USB-C hebben.
Dus de auto-industrie hebben iets toegepast, waardoor je weer de zoveelste kabel nodig hebt. :laugh:

Tees

Donateur
Er zijn idd nog niet zoveel opladers met USB-C, maar aangezien er al wel computers en laptops zijn met USB-C, en telefoons, kan je voor maximale transfersnelheid en opladen al prima USB-C/USB-C kabels kopen. Over een paar jaar weten we niet anders.

Ik zal niet teveel off-topic gaan op de Android/Apple-kwestie, maar laten we het erop houden dat Lightning proprietary is (eigendom van Apple) en USB een industrie standaard is. Nogal een verschil. Neemt niet weg dat Apple idd de eerste was om een omkeerbare plug te maken, wat daarna overgenomen is in de USB-C standaard.

AndreM

Forumguru
@nakharry dus Samsung heeft tegenwoordig USB-C aan beide zijde. :pieker:
Dat zijn dan toestellen van het laatste jaar.
Mijn zoon heeft een behoorlijk dure Samsung van 2 jaar oud die nog aan 1 zijde USB-C heeft.
Dat betekend dat 95 % van de Smartphones bezitters geen USB-C aan beide zijde hebben en dan een duur verloopstukje moet aanschaffen omdat VAG vind dat ze USB-C in de auto’s willen hebben. :banghead:

Ik denk dat ze te voorbarig zijn geweest, aangezien er nog zoveel producten zijn die nog een gewone USB aansluiting hebben. :thumbsup:

fanSkoda-VW

Forumguru
@AndreM ......... en dan een duur verloopstukje moet aanschaffen...............
Duur? Ik kocht voor €2 een USB-C > USB-C kabeltje en voor minder zelfs een USB-C > USB-micro.
Mss heeft de firma El Actionesss al zo'n kabel, de mijne komt van de markt.

Ik dacht dat mijn Huawei al vele malen duurder was dan dat kabeltje, laat staan de Scala??????
En ik vermoed dat dit topic meer het uitvogelen van de diverse meningen is, want de kabelprijs c.q. één extra kabeltje of verloopje in de overigens ruime Skoda's, tjonge dat kan niet een écht en serieus een levensgroot probleem zijn? Toch??????
En we willen toch dat onze Škoda's als "Das Auto" een "Vorsprung durch Technik" heeft met "Freude am Fahren"? Oder................................

grtssss

Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Als geen enkele fabrikant de eerste is die de overstap maakt blijft het een saaie boel op de wereld. Waarom altijd schoppen tegen een merk die een keuze maakt waarbij jij een niet matchend kabeltje hebt. Pfoe hé. Wat een drama in de wereld denk ik dat dan. Blijf lekker bij het oude want vroeger was alles beter...

nakharry

Forumguru
Dit wordt naar mijn mening gewoon de nieuwe universele standaard (op de eigenwijze "lightning" van Apple na dan).

fanSkoda-VW

Forumguru
@nakharry Mag het ook zo'n compacte Centronics plug zijn? Iets van 36 polig waarmee we de printers en scanners aansloten?
Lekker compact. Of een universele netvoeding met 5 plugjes? Die nét niet passen?
Of het pré-USB tijdperk waar ieder GSM-merk haar eigen aansluiting had, vast aan de netadapter en ook dat nog wel eens veranderde.

lol en grtsss

Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
Leuk @hemi24 die verwijzing naar bol.com, maar alle imitatie verloopjes of snoertjes voor een IPhone werken vaak niet, zie ook de reviews.
Dus zit ik met, zoals ik eigenlijk bedoelde, een duur verloopje en die €30,- kost.

En ja, ik heb liever een iPhone, want daar hebben wij zakelijk, die heel veel gebruikt wordt, geen problemen mee.
Voorheen hebben wij Android toestellen gehad en dat waren bagger toestellen.
Die begaven het al na 1,5 jaar en dat waren geen goedkope Smartphones.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan