Welke velgen heb jij onder je Fabia-2 liggen??

EdK

Forumguru
Kijk eens in de " meet en greet "
En als goedis staat er in je manual die je bij je wagen hebt gekregen op één van de bladzijden wat de maximale vanuit fabriek toegestane velgen zijn.
Maar 16Inch moet volgens mij zonder meer passen

Kijk anders ook eens bij superskoda.com onder de Fabia II en dan velgen wat ze daar al aanbieden !
Dit zijn in algemeen orginele Skoda velgen
 
1729589049132.png

Onder mijn Skoda Fabia 2 uit 2011 zaten deze 16 inch lichtmetalen velgen al gemonteerd toen ik het kocht. Er zitten allseason banden op.
Voordat ik de auto kocht dacht ik dat het wieldoppen waren :tongue:
Weet iemand of dit originele Skoda velgen zijn? Zo ja, is er iemand bekend met het verhaal dat sommige lichtmetalen velgen lek kunnen raken? Dat hoorde ik tenminste de journalist van Autoweek vertellen in een Youtube filmpje met review over de Fabia 2.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ruim 7 jaar lang met mijn 2011 Fabia Greenline gereden op 2 verschillende modellen Skodavelgen (de ene was Alaris of zoiets, de andere naam weet ik niet meer) met zomer- en winterbanden. Op enig moment één setje gehouden met CrossClimates erom, de andere set aan een van de zonen gegeven die er ook nog jaren mee heeft gereden.
Het verschijnsel "lekke velg" hebben we in al die gebruiksjaren nooit ervaren.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Dat zullen dan de eerste velgen zijn die uberhaupt ergens naar luisteren.............:D
Lekkage door een velg zal, wanneer dat al voorkomt, pas na vele jaren gebeuren.
Er zit wel enige beweging in velgen, dus metaalmoeheid is niet helemaal uit te sluiten.
Lekkage langs een velg is verreweg meestal een kwestie van vuil in de randen.
 
Bovenaan Onderaan