Highway
Forumguru
Bij een diesel durf ik wel lager in toeren te rijden, maar bij een benzine houdt ik graag de toeren erin, in het geval de motor ook moet werken. Bij een lange daling met 80km/h zet ik hem ook in de 6, maar dan hoeft de motor zo goed als geen vermogen te leveren.
Verder luister ik naar de motor - bij brommen gaat die lager in de versnelling. Ook het actuele brandstof verbruik houdt ik in de gaten - als de motor iets moet werken, gebruikt de motor soms minder brandstof in de bijv. 5de versnelling dan in de 6de (in dit geval hoor je al dat de motor in de 6de het niet prettig vindt).
Verder luister ik naar de motor - bij brommen gaat die lager in de versnelling. Ook het actuele brandstof verbruik houdt ik in de gaten - als de motor iets moet werken, gebruikt de motor soms minder brandstof in de bijv. 5de versnelling dan in de 6de (in dit geval hoor je al dat de motor in de 6de het niet prettig vindt).