Wensenlijstje / Bestellijst nieuwe Octavia combi 1.6 TDI 105pk Greentech Ele

Mettes

Forumguru
Zoals MarcO2 aangeeft,stoelverwarming.
Op koude winterdagen is dit echt zalig,omdat het interieur bij een 1.6tdi naar mijn gevoel zeer traag opwarmt.
Door de stoelverwarming wordt het lichaam dadelijk opgewarmt.
Voor mij de beste optie die ik heb aangevinkt op de optielijst.
Ps:Mijn wagen staat op 18"wielen,en ik ondervindt,voor mijn gevoel, geen verlies aan comfort.
Het verbruik daarintegen...!!!!...(banden 225-45/18),met de 18"set consumeerd hij toch ca 0.5L/100km meer.

MarcoO2

Forumguru
Sowieso de trekhaak, en als je nog voor een achterspoiler of sierstukje op de uitlaat kiest wordt dat er ook door de dealer opgezet.

Rallye

Forumguru
Zal ik de vernhoogde laadvloer maar weereens noemen dan? Of is die bij dezeuitvoering standaard?

andere vraag

de dealer adviseert de mobridge bluetooth ipv van de af fabriek bluetooth
nu heb ik gelezen dat de af fabriek tegenwoordig even goed is en beide protocollen ondersteunen (UHV en RSAP)

echter zag ik bi de mobridge een losse microfoon?

bij de staandaard zitten er werggewerkte microfoons toch? (weet iemand hoeveel)

integreert de mobridge even volledig als de af fabriek?

Ik ken de "Fabrieks bluetooth" alleen vanuit de Golf Plus die we als dienstauto gebruiken, deze werkt prima en de microfoon is weggewerkt. Ik had voor mijn Octavia een Cartronic besteld (vanwege goede geluiden van collega's) maar de dealer heeft een m0bridge geinstalleerd omdat ze de Cartronic niet op tijd konden krijgen...
In 6 maanden tijd diverse keren mijn gsm (Nokia E72) opnieuw moeten koppelen waarbij de BT helemaal geleegd moest worden. Ondertussen de tweede m0bridge gemonteerd, lijkjt nu beter te gaan .... De fabrieks BT lijkt wel veel sneller te koppelen, de m0bridge heeft erg veel tijd nodig voor synchronisatie (ja meneer u hebt ook zo veel contacten in uw lijst (250) .... (sorry, dat is nodig voor mijn werk beste dealer)). Voor de synchronisatie moet ik nu zorgen dat ik altiijd mijn sms-jes opschoon omdat deze ook gesynchroniseerd worden.
NB. de Cartronic maakt ook gebruik van de/een ingebouwde microfoon en zou volgens de leverancier ook "real-time" de sms-jes moeten synchroniseren, de m0bridge doet dit niet, en de "Fabrieks" (in de Golf) heeft helemaal geen sms lijst.

En wat betreft de afneembare trekhaak .... hangt er ook vanaf hoe vaak je deze gebruikt, ik gebruik hem bijna om de dag en dan ga je deze echt niet continu (de)monteren. Als het voor die 2 a 3 keer per jaar caravan is, wordt het een ander verhaal.

jurjen

Lid
Ik heb bij mijn huidige Octavia (net geleverd) de fabrieks-carkit en telefoons prima gekoppeld, 1 met rsap en een 'standaard'. Vorige auto had op aanraden dealer een losse Parrot carkit maar dat was nu niet meer nodig omdat de fabriekscarkit verbeterd is volgens de dealer. Tot nu toe lijkt hij hierin gelijk te hebben.

MarcoO2

Forumguru
Ik vond de vorige fabriekscarkit al niet verkeerd (simpel maar doeltreffend en met goeie geluidskwaliteit), maar de nieuwe is inderdaad nog stukken beter en veelzijdiger.

vreemd verhaal bij een dealer die me dit verteld:

Standaard heeft de auto namelijk radiobediening op het stuur, bestel je dan de originele bluetooth moet je ook de telefoonbediening aanschaffen!!
Neem je de MO-bridge (kan je 5 telefoons onafhankelijk aansluiten) hoef je geen stuurwielbediening te nemen omdat dan alles vanaf het scherm kan.

ik vraag me af of dit zo is, hij beweert dat ik het multifunctioneel stuurwiel moet meebestellen of de elegance?

iemand wat meer duidelijkheid...

De meest gebruikersvriendelijke manier van bedienen is via het MF stuurwiel gecombineerd met de Maxi-dot. Het kan eventueel ook via het scherm, maar dan zit je al weer aardig met je aandacht van de weg af. Eventueel kan het ook nog zonder MF stuurwiel via de handels aan het stuur (volgens de meegeleverde manual) als "gewone" carkit om gesprekken te beantwoorden (en mogelijk voicecontrol?)

Ik heb de manual niet electronisch, maar via de m0bridge-site wel een 2010 US-manual voor VW/VAG producten (klopt grotendeels nog wel):
http://www.mobridge.us/sites/default/files/doc/mObridge_BT_VW_Manual_V7_Web_November2010.pdf.

NB. De Ambition BL heeft standaard GEEN MF stuurwiel, de Elegance BL wel.

MarcoO2

Forumguru
Da's raar, in mijn (één week oude) O2 EBL zit gewoon een stuur met telefoon- en radiobediening. Was geen extra optie ofzo. IN de folder staat bij de EBL-uitvoering "multifunctioneel stuurwiel met radiobedeining", maar desondanks zit er ook gewoon telefoonbediening op. Dat ziet er zo uit:

IMG_0101 by marcoeoscanon, on Flickr

de dealer geeft aan rechtstreeks uit een Pon systeem de offerte te maken
en kan bij de bluetooth af fabriek niet om het multifunctioneel stuurwiel optie heen?

dus ipv van 450 euro komt er nog 150 euro bij?? iemand een verklaring

andere vraag, bij de mobridge komt er dan een losse microfoon bij of kan deze met de geintegreerd microfoon overweg

MarcoO2

Forumguru
Nogmaals: het mf-stuurwiel zit standaard al in je wagen (mits het inderdaad de Elegance-versie is, zoals je in je openingspost aangeeft). Daar hoef je geen cent extra voor te betalen. Bel anders eens een andere dealer?

Bovenaan Onderaan