Ik voorspel dat ze de boel flink moeten herzien onderweg. Ik zie dat ze eerst een toer door Nederland maken, en pas in november echt vertrekken vanuit Amsterdam. Laat nu net op 5 november de volgende
Amsterdam-Dakar challenge van start gaan, en daar hebben al eerder mensen aan deelgenomen die vervolgens doorgereden zijn op wereldreis richting Zuid-Afrika. Voordeel van aansluiten bij zo'n georganiseerde tocht is dat het konvooi bijvoorbeeld uitgebreid beveiligd wordt bij het doorsteken van Mauretanie een enorme troepenmacht wordt ingezet als beveiliging tegen ontvoering door bendes (destijds ook één van de redenen dat de Dakarrallye niet meer naar Dakar ging). Daarnaast helpt zo'n organisatie met het passeren van de verschillende landsgrenzen, en helpen de deelnemers gestrande equipes weer op weg. Ook de tent op het dak is iets wat je bij de Amsterdam-Dakar challenge ziet.
Ik mis bij deze auto wel 3-4 reservewielen, als je zo'n tocht door Afrika rijdt, is er bijna geen auto die niet een keer 2 lekke banden op een slechte dag heeft, en dat je een velg aan bonken rijdt, zodat een (stalen) velg eerst met hamers weer in vorm gehengst moet worden om er weer een band om te kunnen leggen. Ik heb het dan nog niet over gebrek aan accucapaciteit, want honderd km door het losse zand ploegen, vraagt wel heel veel meer energie dan een paar honderd km over een mooie asfaltweg rijden. Kortom, tenzij ze de uitmonstering/reserveonderdelen enz. flink omgooien, of meerijdende ICE auto's hebben voor de bagage/onderdelen/gereedschap, zie ik het einddoel nog niet zomaar gehaald worden.