Werkelijke prestaties 1.5 TSI m-HEV

Chrisjemol

Forumguru
Heb een O4 met de 1.5tsi etec (mild hybrid) erin.
Het is geen kodiaq maar dan heb je een idee

150pk met dsg is in de praktijk prima, ook met caravan van 1450kg erachter doet hij verassend goed! Doet niet onder voor mijn 1.6tdi superb op 2.0fsi touran.

Je kan hem nog laten chippen, wordt hij nog sterker
Met caravan erachter doet hij 1:8 maar zonder op langere ritten haalt hij 1:22 wel

Bakkertje

Forumguru
Ik heb geen ervaring met de mild hybrid, maar wel met de 1.5 TSI met DSG-7 in een Touran. Dat was helemaal een dikke prima. Ook met caravan (1500 kg Wilk), 5 gezinsleden ging dat goed. Enige waar ik 1x last van heb gehad is dat ik in de hitte dacht een berg gewoon op te kunnen rijden met caravan en 94 km/uur op de teller. De auto werd toen te warm, terug schakelen en snelheid vermindern was toen de oplossing. Die touran had een trekhaak achteraf en dan volgens mij is daar toen de koeling niet voor aangepast. Dus als je voornemens bent om met zware lasten de bergen in te gaan zou ik wel voor een af fabriek trekhaak kiezen of ervoor zorgen dat je 100% zeker bent dat de trekhaak voorbereiding besteld wordt voor je auto,.

hemi24

Forumguru
Grappig, ik heb het in m’n eerste reactie over het trekken van een caravan en vervolgens deelt iedereen z’n ervaringen met het trekken van caravans, vouwwagens, e.d.

Maar als je de openingspost goed leest, is het niet eens gezegd dat @Darks op zoek is naar een auto met trekhaak…

Slider

Forumguru
Net als jezelf, bedoelt waarschijnlijk de rest het ook als indicatie. Als het met caravan al goed gaat, moet het dus zonder helemaal goed zitten.

Het probleem is, dat het te relatief is. Wat de een als heerlijk toeren beschouwd, vindt de ander dat je met 140km/u boven op elke helling moet aankomen zonder de motor te horen werken, bv. En van alles er tussenin.

Ik vind een 115Pk O3 heerlijk rijden op vakantie (geen caravan) in de Ardennen/Eifel en de ander verklaard me voor gek en moet meer dan 150Pk hebben in hun beleving.
Vriend van mij heeft dezelfde type O3 en motor gekocht bijna tegelijk met mij en baalt nu van zijn keuze elke vakantie, komt power te kort vindt hij.

Ik heb jaren een 7 persoons Citroën C4 Spacetourer gehad uit 2018. Dit was een 1.2 met 130pk.

Meerdere malen tijdens de vakantie over de Gothardpas moeten rijden met een volgepakte auto (5 personen, 1 hond en alle bagage voor 2 weken vakantie).
Dit ging werkelijk als een zonnetje. Uiteraard wel eens terug moeten schakelen als het erg stijl ging.

Gewoon op de snelweg van 100 naar 130 om in te halen, gaat echt heerlijk. Niet belachelijk snel maar zeker ook niet langzaam.

Ik kan me niet voorstellen dat je met een 1.5 mindere prestaties hebt.

Bovenaan Onderaan