Werking airco bij warm weer

Bakkertje

Forumguru
@Ori0n88 toch is dat niet helemaal hetzelfde. De nieuwste generatie Climategate control kent 3 standen voor low medium en high. Afhankelijk van de stand zal de blazer harder werken. Dat staat los van de eco (of zoals bij mij in de Passat de a/c knop). Die schakelt inderdaad de airco uit.

Maar desalniettemin met z'n allen komen we er vast wel uit
 

0ri0n88

Forumguru
Klopt @Bakkertje ik doelde met eco eigenlijk ook de laagste stand. Ik heb in mijn octavia geen eco knop. Alleen laag hoog zeg maar.
En idd we komen er wel uit met zijn allen :thumbsup:
 

ertromp

Forumguru
Of worden de units af fabriek niet volledig gevuld en dat daardoor ook klachten ontstaan :pieker: Iedere "bespaarde" gram is op een paar 100000 auto's weer een aanzienlijke hoeveelheid
 

0ri0n88

Forumguru
Of worden de units af fabriek niet volledig gevuld en dat daardoor ook klachten ontstaan :pieker: Iedere "bespaarde" gram is op een paar 100000 auto's weer een aanzienlijke hoeveelheid
Sluit het niet uit, maar zou dat niet veel meer kapotte compressors en aircopompen opleveren? Dan is je voordeel zo weer weg aan garantiekwesties.
 

Cordoba

Forumguru
Kan het filmpje helaas niet zo gauw terug vinden, maar je stuwt er wel degelijk meer lucht uit dan dat je de ramen tegen elkaar open zet(20 is wellicht wat overdreven, maar de theorie zegt dat door de stuwing je meer hete lucht kwijt raakt dan simpelweg alle ramen open te zetten) en eerlijk gezegd klinkt en zag het er heel plausibel uit.

Deur aan de andere kant open, zou dan nog beter moeten werken. Overigens vroeger ver voor dat ik een auto met airco had, gooide ik altijd de achterklep even een paar minuten open (samen met de ramen), en dat scheelt echt enorm veel, wat je dan al snel kwijt raakt aan warmte.
 

ertromp

Forumguru
Sluit het niet uit, maar zou dat niet veel meer kapotte compressors en aircopompen opleveren? Dan is je voordeel zo weer weg aan garantiekwesties.
Nee bijvoorbeeld 50 gram koelmiddel minder gaat al schelen in koelvermogen maar is geen enkel probleem om 2 jaar probleemloos te werken tot de 1e beurt
 
Ik ervaar geen enkel probleem met snel koelen. Airco staat bij mij doorgaans op medium en temp op 22. Als het buiten erg warm is dan voelt hij zich kennelijk verplicht mijn gezicht te blijven koelen. Maar ben niet zo'n heethoofd ;) dus dan zet ik hem terug naar laag.
 

Gege

Lid
Hallo,

Ik heb het even gecheckt en ik kan maar nergens de instelling vinden voor de "AUTO"-functie zoals hierboven beschreven in de handleiding. Ik kan hiervoor blijkbaar niet kiezen tussen "laag", "middel" en "hoog" .....
Zou dit kunnen verschillen van de ene versie tot de andere ?

G.
 

Bakkertje

Forumguru
Zodra ik bij mij op de menu knop (op de middelste ronde knop van de kachelbediening) druk krijg je in het scherm een plaatje van het interieur en heb ik rechtsboven (even uit mijn hoofd) een rechthoekje met daarin de laatst gekozen stand. Daar kun je op drukken en dan verandert de stand.
Maar dat is in m'n Passat uit 2014, ik weet niet hoe het bij de superb werkt, maar volgens mij heb je daar ook eenzelfde menu knop...
 
Laatst bewerkt:

robvv

Senior Member
Mijn ervaring is ook, dat de airco in de S3 niet overweldigend is.
M'n O2 was een stuk krachtiger.

Ik moet nog wel de 'AUTO' toets proberen. Ik weet niet of dat een verschil maakt.
 

Bakkertje

Forumguru
euhm, als je de auto toets niet gebruikt blijft ie sowies oop de ingestelde stand draaien ...?
Dus dat lijkt me dan vrij logisch als je het dan warm hebt :jaja:
 
Bovenaan Onderaan