Het probleem met de imitatie (Audi) RS velgen is dat ze allemaal een ET-waarde hebben van 35 en dat vind ik te weinig voor de O1. Zeker in combinatie met 18" krijg je het effect dat Ernst heeft; de wielen lijken te groot en staan te ver naar buiten. Dat is natuurlijk een kwestie van smaak (gelukkig
). Als je gaat verlagen krijg je het probleem van Dani omdat de velgen te ver naar buiten steken.
Ik heb ook andere velgen gemonteerd maar ik heb heel bewust gekeken naar de ET-waarde van de 17"velgen die er standaard onder de O1 RS zitten. Deze hebben de velgmaat 7,0 x 17" ET 38. Dan blijft de sporing volgens fabrieksopgave en dat gaat dan niet ten kosten van wegligging en comfort.
Ik heb ook gekozen voor 205 banden ipv 225. M.i. is 225 te breed voor de O1 en krijg je zoekerig weggedrag.
Het mag dan misschien lekkerder staan die 225 maar ik houd me lekker aan de fabriekssetup.
Wil je andere velgen zoeken dan ga niet alleen af op het uiterlijk maar vergelijk de breedte van de velg en de ET waarde in combinatie met de breedte van de band.
Blijf nog genoeg keuze over!
In de fotogalerij heb ik onlangs een fotootje geplaatst van mijn O1 met 17". Ik zou zeggen schiet er maar op; er zullen er gegarandeerd zijn die het niet mooi vinden.
, maar ik lekker toevallig wel!
@Ernst: ondanks dat het niet mijn persoonlijke smaak is, rijdt jij wel mooi in een Skoda!!