Wie kent deze storing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren ging voor de afwisseling weer eens een koplampje kapot. Het voordeel is dat je dan weer eens voor iets anders naar een garage kunt, in dit geval de plaatselijke dorpsgarage waar men ook nog voor me klaar stond op zaterdagmiddag 16.10 en wel de eigenaar zelf.....

chiel82

Nieuw lid
het raam mechanisme is een bekend euvel volgens mij valt dat onder een coulance regeling groeten Chiel82

Zoals ik al zei: wordt vervolgd! Het is dat mijn Fabia 2.0 zo'n heerlijke auto is want anders....Ik ben nu weer bezig met m'n startmotor. De bendix blijft bij koude start kort meedraaien dus dat wordt op z'n minst even de startmotor laten demonteren. Ik ben op 3 verschillende plaatsen geweest: de dealer, de dorpsgarage en een Bosch servicecenter een paar kilometer verderop en wat denken jullie: 3 x verschillend advies! De dorpsgarage wilde een revisiestartmotor monteren voor 269 Euro; de dealer kon helemaal geen prijs geven omdat hij niet wist wat er defekt was en het Boschcenter zei: "we halen even uw startmotor eruit en maken alles schoon en vetten alles opnieuw in. Wij hebben met deze methode goede ervaringen en voor U blijven de kosten beperkt tot een enkel uurloon van 55 Euro incl. BTW. Komt goed uit zo vlak voor de feestdagen! Mogen jullie eens raden bij wie ik een afspraak ga maken.....Het schijn een typische Volkswagenkwaal te zijn die niet levensbedreigend is. Het is alleen een vervelend geluid als je bij koude motor start. Maar ik denk dat ik in de toekomst nog wel eens vaker met mijn Fabia ga shoppen......

Gieliovd

Forumguru
Aha!! Ben ik dus toch niet de enige met dit probleem. Ik heb ook al sinds aanschaf dat de auto vooral bij koude start even een vervelende snaar geeft uit het vooronder.

De dealer gaf mij aan dat de startmotor gereviseerd moest worden en dit behoorlijk in de papieren liep, advies was dat ik het maar aankeek.

Dus dat doe ik ook. Ik zat te denken om die startmotor zelf eens open te gaan maken, zal me eens erin verdiepen waar dat zit bij zo'n Fabia en of dat eenvoudig te bereiken is. Kan nooit al te moeilijk zijn.

55 euro is ook niet gek nee als je het daarmee opgelost hebt.

Ik merkte trouwens dat het niet de startmotor is die met het vliegwiel meedraait, maar het gewoon het motortje is dat terugschiet en dan nog even loos draait. Ik liet laatst de sleutel schieten (motor draait niet) en toen was het ook miiiiip...

bluskabouter

Forumguru
lijkt verdacht veel op de klacht die ik heb bedoelt in een eerdere posting.
dacht dat het kwam van de aircopomp, maar nu ik dit lees wordt mij e.e.a duidelijk.
het is een geluid dat een of twee seconden aanhoud bij een koude start.
heb nog garantie dus ik denk dat ik binnenkort even bij de dealer langs ga.
p.s. ze hebben van mijn sportzetels de opstaande rand voorzien van nieuw schuim, was gescheurd {na 35000 km/24maand oud}.

Eergisteren bij een Bosch-servicecenter geweest. Daar hebben ze de startmotor gedemonteerd, schoongemaakt en helemaal opnieuw ingevet. Resultaat: een naaimachientje en dat voor een uurloon van 46 excl. BTW oftewel 55 euro incl. Kijk, daar word ik nou vrolijk van!! En nu maar hopen dat alles zo blijft maar daar heb ik eigenlijk wel vertrouwen in.

Gieliovd

Forumguru
Eergisteren bij een Bosch-servicecenter geweest. Daar hebben ze de startmotor gedemonteerd, schoongemaakt en helemaal opnieuw ingevet. Resultaat: een naaimachientje en dat voor een uurloon van 46 excl. BTW oftewel 55 euro incl. Kijk, daar word ik nou vrolijk van!! En nu maar hopen dat alles zo blijft maar daar heb ik eigenlijk wel vertrouwen in.
Waar is dit geweest? Heb ik ook wel interesse in!

Hebben ze toevallig nog opgemerkt of hij gemakkelijk te verwijderen was?

kijk maar even hier: http://www.boschcarservice.nl/

Ze hebben vestigingen in het hele land en werken met Bosch-onderdelen. Volgens mij zitten er daarvan genoeg in onze Skoda.
Ik heb voor het gemak ook eens gevraagd naar de prijzen van een grote beurt: € 220,-. Volgens mij red je het daarmee niet bij de dealer....Ik heb er in elk geval vertrouwen in vooral omdat mijn Bosch center in Meerssen (L) zich heeft toegelegd op Volkswagenprodukten. Voor hun zijn onze motoren dus gesneden koek!
En wat betreft jouw vraag over het verwijderen: ze hebben alles gedaan in een uurtje en ik heb wel gezien dat de bodemplaat was losgehaald maar volgens mij viel het gezien de kosten reuze mee...

Op oudejaarsavond ging opeens mijn rechterraam niet meer dicht....Leuk als je net je bejaarde ouders moet gaan ophalen! Gisteren toch maar weer eens naar de dealer gegaan: men ging meteen aan de slag met het vernieuwen van het raammechanisme en diezelfde middag een telefoontje: de kosten van 250 euro zouden geheel worden vergoed! Eindelijk weer eens lachen met deze Fabia!

Zojuist met mijn Skoda probleemloos naar Oostenrijk en weer terug geweest. Nou ja, probleemloos...ik heb maar eens een Oostenrijkse dealer geprobeerd want mijn circulatiestand had het toch begeven en ik dacht maar eens de Oostenrijkse service te proberen: er is dus de stelmotor van de circulatieklep vernieuwd maar met de aansturing is het nog steeds niet optimaal. Soms schakelt de circulatiestand spontaan weer uit of de airco begint te blazen. Daarom vandaag nog maar even een check bij m'n eigen Bosch center laten uitvoeren. Blijkt dat er dus toch nog een storing in de unit te zitten waarbij het hele dashboard eruit zou moeten. Een hele dag werk. Doe ik dus niet. Dan maar wat vaker die circulatieknop indrukken als tie uitvalt. O ja, voor m'n vakantie produceerde m'n claxon opeen zo'n zielig geluidje als bij die auto's uit een Louis de Funes-film....Plotseling heeft zich dit weer hersteld. Mijn Fabia blijkt dus over bijzondere gaven te beschikken...

Desperado

Forumguru
Of heet hij Herbie??

De felicia heeft daar ook wel eens last van, maar dan alleen als de motor niet draait.
Dan is de stroom van de accu wss iets te weinig om de (dubbele)niet originele claxon te laten toeteren zoals het hoort.

van_der_P

Senior Member
Is hij verkeerd ingestraald door JOmanDaaa ??

Bestemming voor het volgende jaar Lourdes.
Ik heb aleens gehoor dat er mensen voor een euvel naar toe gingen. Maar in paats van de reparatie van dat euvel kwamen ze terug met nieuwe banden onder de auto.
Verkeerde gebed of verkeerd begrepen. :D:D:D:

Wallie

Lid
Nu ik dit lees: zo heel af en toe, vooral met koud weer, valt mijn re-circulatiestand ook wel eens uit, nou ja, misschien dat het in 2,5 jaar, 10x gebeurt is ofzo... de laatste maanden ook niet meer meegemaakt (maar ja, 't is ook warm ;)).

EdK

Forumguru
Bestemming voor het volgende jaar Lourdes.
Ik heb aleens gehoor dat er mensen voor een euvel naar toe gingen. Maar in paats van de reparatie van dat euvel kwamen ze terug met nieuwe banden onder de auto.
Verkeerde gebed of verkeerd begrepen. :D:D:

Heb ze met een totallosje heen zien gaan en met een nieuwe terug zien komen !!
Dus weet net wat er allemaal daar gebeurd ??
Een grote garage waarschijnlijk !! ( garage voor mens en auto ipv mens en dier !! ) :ahum::ahum:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan