Wie trekt hem soms even door?

Remco28

Actief lid
Wie van jullie trekt zijn auto(wel goed warm natuurlijk)heel soms even door?dus tussen de 5000 en 6000 toeren?
Ik doe dit eigenlijk nooit,en schakel altijd tussen de 2500 en 3500 toeren op.
Sommige zeggen dat dit goed is voor het blok,als je het niet te vaak en te lang doet.
 

MMM

Lid
3500 rpm is voor mijn tdi al veel /forum/images/graemlins/confused.gif

zeker geen diesel? /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Matra_Murena

Actief lid
Trek regelmatig door naar de 5000... met mijn tdi..... heerlijk /forum/images/graemlins/laugh.gif
Hoe meer toeren, hoe mooier geluid! De motoren zijn toch toerenbegrensd, dus echt schadelijk kan het nooit zijn, wel meer vervuilend!
 
Ja,
/forum/images/graemlins/laugh.gif
Tot de begrenzer. Niet altijd maar soms en alleen als de motor op bedrijfs temperatuur is natuurlijk.
Is goed om de roet uit de motor te halen.
Is ook beter voor de motor. Anders krijg je een luie motor en bij de APK doen ze de motor ook flink in de toeren jagen voor de roetmeting.
 

VEEJAY

Forumguru
ik mag aannemen dat het motormanagement op een gegeven moment ingrijpt zodat alles niet in de soep loopt?
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: duiker</font><hr />

Anders krijg je een luie motor en bij de APK doen ze de motor ook flink in de toeren jagen voor de roetmeting.

[/ QUOTE ]

Fabels, ik rij rustiger in mijn huidige auto dan ik de afgelopen 5 jaar in andere diesels heb gedaan en merk echt geen enkel verrschil.

Meeste vermogen van een diesel ligt laag in de toeren dus doortrekken heeft geen enkele nut. Diesel klinkt sowieso voor geen meter, laat staan als je veel toeren maakt.

Vind ik.
 

Tallguy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: duiker</font><hr />

Ja,
/forum/images/graemlins/laugh.gif
Tot de begrenzer. Niet altijd maar soms en alleen als de motor op bedrijfs temperatuur is natuurlijk.
Is goed om de roet uit de motor te halen.
Is ook beter voor de motor. Anders krijg je een luie motor en bij de APK doen ze de motor ook flink in de toeren jagen voor de roetmeting.

[/ QUOTE ]

Dat kan je ook doen door af en toe naar Duitsland te gaan en flink te boenderen. Een tijdje op topsnelheid (cq toeren) en dan weer iets laten zakken voordat je 'm weer op z'n staart trapt. Deed ik met mijn vorige auto ook en die rookte nooit (tenzij ie 3 weken stil had gestaan tijdens de zomervakantie)
 

Ralph

Lid
Mijn maximum koppel van de de gechipte 2.0 diesel ligt ook tussen de 2100 en 4100 toeren. Voor een diesel maakt hij echt een heel mooi diep bromgeluid uit de uitlaat. Doortrekken heeft inderdaad helemaal geen zin!!! als ik aan het sporten ben bij een stoplicht, dan schakel ik meestal bij de 3500 toeren... dan blijf ik precies binnen mijn 425 newton metertjes /forum/images/graemlins/winkie.gif
 

ougie

Forumguru
28 jaar geleden geleerd dat het, mits de auto goed warm is, goed is voor de motor. Effe lekker schoon trekken, wordie ook niet zo lui van. Wel goed voor je uit kijken of er geen NSB ers in de berm staan.
 

Laus

Actief lid
meestal schakel ik al tussen 2000 - 3000. Soms lekker even doortrekken tot 6500. Dan sluit ie de benzine af. Net iets te vroeg voor mijn gevoel...maarja.
 

___JC___

Forumguru
Ik trek m zeker ff door af en toe (als ie warm is) alleen wel even kijken of er niemand achter me rijdt.
Denk dat die dan meteen de mileupolitie bellen namelijk.

'Meneer de agent, er staat iets in de brand op de A44!'
/forum/images/graemlins/smirk.gif
 

renYek

Lid
Ik rijd dagelijks over een uiterst zenuwteregend stuk N weg waar je maar op weig plaatsen je voorganger kan/mag inhalen en dan trek ik em af en toe goed door om er snel voorbij te zijn.

(voor de kenners: Napoleonsbaan N 273 tussen Venlo en het zuiden)
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: renYek</font><hr />

(voor de kenners: Napoleonsbaan N 273 tussen Venlo en het zuiden)

[/ QUOTE ]

Ook wel 'de dodenweg' genaamd, is het niet??? /forum/images/graemlins/icon_smile_dead.gif
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ralph</font><hr />

Mijn maximum koppel van de de gechipte 2.0 diesel ligt ook tussen de 2100 en 4100 toeren. Voor een diesel maakt hij echt een heel mooi diep bromgeluid uit de uitlaat. Doortrekken heeft inderdaad helemaal geen zin!!! als ik aan het sporten ben bij een stoplicht, dan schakel ik meestal bij de 3500 toeren... dan blijf ik precies binnen mijn 425 newton metertjes /forum/images/graemlins/winkie.gif

[/ QUOTE ]

Ralph, waar heb je m laten chippen? Heeft ie daarna ook op de rollerbank gestaan?
Kan trouwens inmiddels beamen dat een Abt chip een 'standaard' product is. Ff een sprintje getrokken met mijn collega in zn Leon 2.0TDI met abt chip.
PRECIES net zo snel.. /forum/images/graemlins/cool.gif
 
Die N273 heb ik ook veel gezien. Moet toegeven dat ik liever inhaal met mijn oude tdi dan met de nieuwe 2.0FSI, de tdi heeft meteen kracht terwijl de FSI toch wat toeren nodig heeft. Maar ze gaan allebij op de toerenteller regelmatig richting het rood..... /forum/images/graemlins/923.gif

Groet WS.
 
Je hebt helemaal gelijk Ralph boven de 4000 toeren doet hij niet veel meer en dus heeft het weinig zin om door te trekken. Ik ben wel jaloers op jouw koppel die van mij heeft maar 340 NM
 

Mark

Banned
Hoogste koppel is bij mij rond de 4000 toeren, daar boven gaan heeft geen zin en kost alleen extra benzine.
 
Bovenaan Onderaan