Wie trekt hem soms even door?

Remco28

Actief lid
En nog iemand met een 1.6 mpi?
Wel leuk dat de meeste het af en toe doen,okee de tdi rijders die richting de(??)5000 toeren gaan?

Ralph

Lid
Ik heb mijn chip op maat laten schrijven door chipmeister, bij hun kan je zelf aangeven waar en hoe je het vermogen wil hebben. ( binnen de haalbare grenzen natuurlijk )
De meesten willen toch het risico niet lopen met een "te" opgefokte wagen te rijden ivm garantie.

Maar des te leuker wordt het natuurlijk bij het stoplicht wanneer ik een andere gechipte 2.0 TDI tegen kom! /forum/images/graemlins/uitlachen.gif

___JC___

Forumguru
Maar is die 425Nm gemeten of een schatting?
Ik wil je wel een keer tegenkomen bij een stoplicht hoor, lijkt met wel lachen.

Erikje

Actief lid
DSG in S: bij invoegen op de snelweg en bij een potje sturen altijd! Echter, bij mij is 4500 toeren het maximum, hij komt er niet overheen. Ik wil wel, maar de computer niet. Wat me trouwens opvalt bij een stoplichtsprint in de S-stand is het inklappen van de turbo bij zo'n 3000 toeren: zo'n spintje wordt dan een onrustige rit, had ik niet verwacht/gehoopt.

RSTDI

Actief lid
Erikje@ tijd voor een chip want dat inklappen van de turbo is bij mijn niks van te merken.
Lachen is het op de snelweg in S van af 140 km houdt niemand je bij tot 210 en dan gaat het wat langzamer naar top 225 km op teller.
Geen idee of dit werkelijk de top is, nog niet op zomerbanden in Duitsland geweest.

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: TDIDSG</font><hr />

Erikje@ tijd voor een chip want dat inklappen van de turbo is bij mijn niks van te merken.
Lachen is het op de snelweg in S van af 140 km houdt niemand je bij tot 210 en dan gaat het wat langzamer naar top 225 km op teller.

[/ QUOTE ]

Dit is wel iets overdreven. Valt mij op dat er de laatste jaren steeds meer snelle auto's rondrijden. Zelfs busjes worden uitgerust met dikke dieselmotoren.

Dat klopt, 170 PK in een transporter lijkt meer regel dan uitzondering te worden /forum/images/graemlins/frown.gif En die figuren rijden al zo ... /forum/images/graemlins/1439.gif

Het kan geen kwaad als de motor op temperatuur is (en dan bedoel ik niet het koelwater maar de olie) 'em even diep door te halen. Zo voorkom je koolafzetting. Als je dit een tijdje niet hebt gedaan en het dan ineens wel doet, zie je wat rookontwikkeling in je binnenspiegel. Dat is dus de rotzooi die er dan "uitbrandt".

Bovenaan Onderaan