Wie/Waar MDI inbouwen in S2?

Enkhuizen

Senior Member
Wie/Waar MDI inbouwen in S2 en O2,5?

Mijn dealer is niet zo enthousiast om te experimenteren met de volkswagen MDI onderdelen. Voor de Superb is de MDI officieel (nog?) niet te bestellen. Zijn er monteurs onderdeel van dit forum die dit willen oppakken of zijn er onder jullie dealers bekend die het wel leuk vinden om dit soort klusjes uit te zoeken en te testen? Ik wil het risico wel lopen om de kosten voor de onderdelen te dragen, als ik het zo lees zijn er meerdere mensen die wel interesse hebben in een usb ingang en/of een ipod ingang ipv de standaard aux ingang.

Wellicht kunnen we er een "pakketje" van maken bij die dealer of monteur die dit aan wil pakken?

Michel

Forumguru
Vergeet ook niet de gefacelifte Octavia II.

In de folder van de Octavia staat MDI wel vermeld, maar helaas ook een voetnoot dat de start productie bij publicatie nog niet bekend is. Ik heb mijn Octavia dus ook zonder MDI besteld, maar ben wel benieuwd of het achteraf is in te bouwen.

nomad

Senior Member
Op www.vwnavi.com lopen er meerdere discussies over. Het is allemaal redelijk makkelijk doe het zelf in te bouwen. Lees je daar even in. Ik zit er over te denken deze in de USA te bestellen in verband met de gunstige dollarkoers.

Michel

Forumguru
Sorry...wat is MDI?

MDI staat voor Mobile Device Interface. Met deze aansluiting kan een iPod of ander USB apparaat worden aangesloten op de radio of het navigatiesysteem. De gegevens van de MP3, WMA, OGG en AAC bestanden op het apparaat zijn dan zichtbaar op het display van de radio en op het Maxi DOT display.

Enkhuizen

Senior Member
Op www.vwnavi.com lopen er meerdere discussies over. Het is allemaal redelijk makkelijk doe het zelf in te bouwen. Lees je daar even in. Ik zit er over te denken deze in de USA te bestellen in verband met de gunstige dollarkoers.

ik ben zelf geen held met dit soort zaken, laat het liever door een monteur of het liefst een dealer doen. De enige keer dat ik mij aan auto electonica heb gewaagd was het inbouwen van een radio in een din (geen raketgeleerde...) en het inbouwen van boxen, met name dit ging helemaal mis... Ik kreeg die panelen niet goed e.d. DRAMA!

Als ik bijvoorbeeld de MDI onder mijn armsteun wil hebben, moeten er toch panelen los en kabeltjes getrokken worden. Iemand die dit vaker doet, doet dit sneller/beter/netter dan dat ik dat doe. Ieder zijn vak.

Maarten

Forumguru
MDI staat voor Mobile Device Interface. Met deze aansluiting kan een iPod of ander USB apparaat worden aangesloten op de radio of het navigatiesysteem. De gegevens van de MP3, WMA, OGG en AAC bestanden op het apparaat zijn dan zichtbaar op het display van de radio en op het Maxi DOT display.

Helder antwoord. Bedankt.

bobsel

Nieuw lid
iemand al enige vordering gemaakt op dit onderwerp? Maw is het al bij de officiele skoda dealer te bestellen?

Enkhuizen

Senior Member
vrijdag heb ik een afspraak bij de dealer voor een andere bluetooth module, zal het daar ook nog eens navragen...

Michel

Forumguru
vrijdag heb ik een afspraak bij de dealer voor een andere bluetooth module, zal het daar ook nog eens navragen...

Heb je nog aan je dealer gevraagd of MDI nog achteraf is in te bouwen en voor welke prijs?

Bekeek zojuist even een aantal sites waarbij VW Golf-bezitters zo'n MDI hebben geïnstalleerd en dat ziet er wel erg goed uit. In plaats van alleen met playlists te werken kan je gewoon je hele Ipod benaderen (dus op titel, artiest, album etc.) met je radio/navigatie.

Michel

Forumguru
Naar aanleiding van de nieuwe prijslijsten op www.autoinbedrijf.nl heb ik even per mail contact opgenomen met mijn dealer.

Momenteel is men aan het uitzoeken welke onderdelen er voor het achteraf inbouwen van die MDI interface nodig zijn en wat de totale prijs (waarschijnlijk dus incl. inbouw) zal gaan worden.

Mij benieuwen of dit ver uit de buurt van de € 170,- in de prijslijst zal gaan komen. Anders blijf ik wel gebruik maken van die analoge aansluiting in de middenconsole. Vanzelfsprekend houd ik jullie op de hoogte!

Mijn dealer gaf aan dat het 500 Euro ging kosten om de MDI (USB versie) in een Octavia 2 FaceLift te bouwen.

Michel

Forumguru
Mijn dealer gaf aan dat het 500 Euro ging kosten om de MDI (USB versie) in een Octavia 2 FaceLift te bouwen.

Als mijn dealer met een dergelijke prijs komt, dan komt die MDI interface er in mijn Octavia in ieder geval niet (meer) in. Het moet wel een beetje leuk blijven. Ik vraag me af waar het prijsverschil t.o.v. inbouw in de fabriek dan in gaat zitten.

nomad

Senior Member
Het inbouwen is echt een fluitje van een cent. Als je ergens de een goedkope MDI te pakken kan krijgen en je bent een beetje handig is het zo gedaan.

Bovenaan Onderaan