Wie/Waar MDI inbouwen in S2?

bobsel

Nieuw lid
weet iemand inmiddels al of je een MDI officieel kan laten inbouwen bij de skoda dealer (in een octavia) en zo ja wat de kosten zijn?

Rolandd

Actief lid
Dit zijn de prijzen die in NL gehanteerd worden bij de dealers.
Ik heb bij zowel een VW als een Skoda dealer nagevraagd:

MDI:
Artikelummer: 5N0057342 € 179

iPod-Adapter:
Artikelnummer: 000051446C € 44,95

Prijzen zijn incl. btw en ex montage. Montage is echter goed zelf te doen als je een beetje handig bent. Deze MDI is namelijk van het nieuwe type wat in het dashboard kastje uitkomt. De vorige zat in de box onder de armsteun, dan moet je veel meer demonteren.

Binnenkort ga ik er één bestellen en inbouwen voor mijn RNS310 (Amundsen).

bobsel

Nieuw lid
MDI:

iPod-Adapter:

Prijzen zijn incl. btw en ex montage. (Amundsen).

en je hebt dus beide artikelen nodig als je bijvoorbeeld de i-pod wil aansluiten? (een MDI en de adapter)

Dan wordt het wel een duur grapje zeg dan zit je incl montage als snel op 275,-/300,- euro...

Falcon

Donateur
Kan je het niet in Duitsland even laten doen of in België? Lijkt mij dat het daar wel goedkoper is.

nomad

Senior Member
Volgens mij kan iemand met 2 linkerhanden die MDI nog aansluiten. Stekker achterin de radio, kabel in het dashboardkastje. Klaar.

___JC___

Forumguru
Ik heb van mijn dealer de optielijsten voor model 2010 Superb gehad en daar stond de MDI gewoon tussen.

Rolandd

Actief lid
Nou zo heel erg makkelijk is het nou ook weer niet.
De radio (RNS310 of RNS510) moet er even uit. Dat betekend dat je het front wat om de radio heen zit voorzichten eraf moet halen.
Daarna moet je dashboard kastje eraf om fatsoenlijk de kabel te leggen tussen binnenkant dasboard kastje en achterkant radio.
Je moet tevens nog een plekje zien te vinden voor de MDI, die moet ergens met dubbelzijdig tape vastgeplakt worden.

Ja je hebt beide artikelen nodig om Ipod te kunnen luisteren. Inderdaad een duur grapje als je nagaat dat je voor een kleine 100 euro tegenwoordig een 32GB SD kaartje hebt wat ook in je Amundsen kan. Daar past ook heel veel muziek op!

In duitsland kost de MDI 159 euro en kost de kabel 39 euro ofzo, scheelt wel iets maar niet heel erg veel.

Cyrus

Actief lid
Dit zijn de prijzen die in NL gehanteerd worden bij de dealers.
Ik heb bij zowel een VW als een Skoda dealer nagevraagd:

MDI:

iPod-Adapter:

Prijzen zijn incl. btw en ex montage. Montage is echter goed zelf te doen als je een beetje handig bent. Deze MDI is namelijk van het nieuwe type wat in het dashboard kastje uitkomt. De vorige zat in de box onder de armsteun, dan moet je veel meer demonteren.

Binnenkort ga ik er één bestellen en inbouwen voor mijn RNS310 (Amundsen).

Zijn dit ook de juiste parts voor het realiseren van een MDI-aansluiting op een Stream? En is het echt slechts een kwestie van stekers inprikken? Zo handig ben ik wel.

johan72

Actief lid
Vorige week zelf een MDI in mijn Octavia 2 met Amundsen + ingebouwd, het inbouwen op zich viel mij reuze mee.
Het moeilijkst vond ik de kabels wegwerken en een plekje geven.
Ik heb ervoor gekozen om de MDI kabel in het Dashboard kastje uit te laten komen.

Na inbouwen moet de boel wel nog even geactiveerd worden, hiervoor ben ik langs forumlid adjego gereden
(kon hij gelijk ook wat andere dingen aanpassen :worshippy:) die heeft met vag.com de MDI aangemeld.

Ik heb de zo genoemde Retrofit Kit bij Car System's Navigation Shop in Polen gekocht. (www.carsystems.pl)
Netjes met PayPal betaald, met 3-4 dagen had ik de spullen thuis.

Zij hebben een kant en klare kit, daar zit alles in wat je nodig hebt.
- Plug 'n' Play QuadLock kabel. (je hoeft dus niet zelf draadjes/pinnetjes om te zettn)
het is een mannetje-vrouwtje verlenging met afsplits kabel naar de MDI box.
- de MDI box zelf.
- chasisdeel van de MDI box naar handschoenbakje.
- een aansluitkabel naar keuze USB/iPod/...

Er zat geen handleiding bij, maar die had ik ook echt niet nodig, het spreekt heel erg voor zich.
(hier staat er een online: Volkswagen Media Device Interface (MDI) Retrofit | my-gti.com)

Ik heb voor de kit € 123,00 betaald, dat is inclusief verzendkosten.

links naar de door mij gebruikte retrofit kit
VW MEDIA-IN - MDI KIT + iPOD adapter - Retrofit - 5N0035342E
VW MEDIA-IN - MDI KIT + USB adapter - Retrofit - 5N0035342E
VW MEDIA-IN + iPod iPhone adapter - Kit for cars with AUX-IN - Retrofit -5N0035342E

Grtz Johan

pverm

Lid
Hallo,
:bye:
Ik rijd een Superb Combi van 2010 met Swing autoradio, waar ik een goede MDI voor zoek om USB /Ipod aan te sluiten.
Ik heb een adresje in Duitsland gevonden : www.usb-nachruesten.de deze hebben een all in one version voor 119.- euro, ook duidelijke inbouwinstructie met foto's op de site.

all in one rev 4.jpg
Deze MDI heeft tevens bleutooth mogelijkheid voor je telefoon, ook wel handig natuurlijk.
Blijkbaar worden titels met deze MDI in combinatie met Swing radio niet weergegeven.:(
Heeft iemand ervaring met een MDI in superb met Swing radio, die wel titels weergeeft ??:confused:

Rallye

Forumguru
@pverm: als je niet om die bleutooth verlegen zit zou ik gewoon de fabriks-MDI nemen, zoals hieronder aangegeven. Die geeft namelijk wel de info op je scherm (en evt. de maxidot).

pverm

Lid
@pverm: als je niet om die bleutooth verlegen zit zou ik gewoon de fabriks-MDI nemen, zoals hieronder aangegeven. Die geeft namelijk wel de info op je scherm (en evt. de maxidot).

Bedankt voor de info.
:xyxthumbs:
Waar kan ik info vinden omtrent de fabrieks MDI, kan hier ook ipod en eventueel en 2.5"harde schijf op worden aangesloten.

Of simpelweg even langs de dealer gaan ?

Rallye

Forumguru
Je kunt er een iPod of een stick of evt. een schijf op aansluiten. Even opletten: je monteert de MDI en vervolgens sluit je daat een kabeltje van ongeveer 15cm op aan waarin je de USB-stick plugt. Voor de iPod heb je een andere kabel nodig (wil je beide dan moet je dus twee kabeltjes aanschaffen). Zelf heb ik een 16Gb stick en dat werkt prima.

Als je hier de handleiding van een Octavia ophaalt kun je opzoeken wat je allemaal met een MDI kan.

pverm

Lid
Ralley, bedankt voor info.

Dealer komt terug met gateway 300 oplossing; 290 Euro. Lijkt me niet echt de oplossing die ik zoek.

Er worden verschillende nummers genoemd voor de MDI, welke is de juiste , of zijn deze identiek ?
(5N0035342, 5N0057342 )

Rallye

Forumguru
Bij een collega van mij is achteraf de MDI ingebouwd bij zijn Polo Bluemotion. Prijs was volgens mij iets hoger dan € 290, maar het exacte bedrag weet ik niet. Grappig dat de dealer met een andere oplossing komt.

Onderdeelnummers weet ik ook niet, mijn MDI is achteraf ingebouwd. Iemand anders?

Bovenaan Onderaan