En wat ga je daar dan mee invetten? De bouten?
Daarnaast is mij geleerd dat kopervet geen goed idee is in combinatie met aluminium, zeker in combinatie met RVS (= elektrolyse = vastrotten bout).
Ik zie sowieso niet in waarom je een vet nodig zou hebben wat zo thermisch belast kan worden (je velgen worden niet zo heet), maar als je dat dan al perse wilt zou ik keramisch vet nemen.
Maar persoonlijk denk ik dat ingevette bouten 99 van de 100 keer (veel) te vast worden gezet en daardoor alleen maar nog veel moeilijker loskomen.
Ik heb al eens wat postings terug het hierover gehad en trouwens meerdere
Wel kan je met gerust hart zeggen dat mijn bouten nooit en te nimmer worden ingevet van de velgen, want de kans op loskomen is dan groot met gevolg dat je word ingehaald door je wiel.
En aluminium met RVS of pisbakstaal moet juist wel een laagje kopervet hebben, doe je dit niet dan komt het aan elkaar vast en krijg je het met geen mogelijkheid meer los.
Maar ik gebruik een flimpje kopervet tussen mijn LM en de naaf.
In verleden deed ik dat niet totdat ik eens een klapband in de middel of nowhere kreeg in Norway en daar mijn band moest wisselen op een onverharde weg.
Wel de velg zat zo vast gerot dat een paar trappen tegen me wiel niet genoeg was om hem lossen.
Heb wat truken uit moeten halen om deze uiteindelijk los te krijgen.
Sindsdien gaat er bij mij dus standaard een dun filmpje kopervet tussen en zodra de LM velgen eraf moeten dan gaat dat zonder enig probleem.
En de wielbouten gaan droog met een aanhaalmoment van 120Nm kruislings weer vast.