turboturbo
Forumguru
Zo dacht ik ook. Een beetje siliconenspray of WD-40 op de naaf en op de bouten moet toch voldoende zijn tegen vastrotten, en 'neemt' niet zoveel ruimte in als een tube zalf, toch? (waardoor je aanhaal moment in gevaar komt)
Goed punt, @Egbert. Zo zou je kunnen zeggen dat verwering, vuil en roest (bij mijn 10 jaar oude auto ziet het er niet meer super fris uit allemaal) ervoor kunnen zorgen dat de bouten iets zwaarder aanlopen dan zou moeten.Als het in draaien van de wielbouten te zwaar gaat dan gaat deze weerstand van het aanhaal moment af,
Goed punt, @Egbert. Zo zou je kunnen zeggen dat verwering, vuil en roest (bij mijn 10 jaar oude auto ziet het er niet meer super fris uit allemaal) ervoor kunnen zorgen dat de bouten iets zwaarder aanlopen dan zou moeten.
RE.
maar door het schoon maken met een ontveter word de schroefdraad wel erg schraal met kans dat de schroefdraad gaat vreten en dan ben je pas erg ver van huis.
Gr, E