Wifi in de O3, wat er mee doen?

valderrama

Senior Member
De nieuwe MY2016's hebben WiFi in de O3. Ik ben benieuwd wat jullie er mee doen, buiten eventueel smartgate en media command om.

Want er zit geen sim kaart slot in de auto, dus als je internet wilt delen vanaf meestal een smartphone dan doe je dit direct vanaf de telefoon zelf en ga je er niet nog eens de Skoda WiFi als hotspot tussen zetten? En volgens mij is het niet mogelijk om middels WiFi als je voor je huis verbind met je eigen WiFi te updaten via internet.

Wat blijft er dan over?

micky

Forumguru
Ik heb een MJ 2015 en heb het dus niet af fabriek, maar zelf aangelegd, een R36 router met een USB dongle voorzien van een Europese data bundel. ik gebruik het dus voor mijn werk, onderweg zit mijn werktelefoon, maar ook mijn privé iPhone op het netwerk aangesloten, ik ben veel onderweg in het buitenland voor werk en gebruik mijn laptop en iPad op plaatsen waar geen stroom/internet is en waar ik wel internet nodig heb (oa voor GPS tracking van wagons). Gaan we over de grens met het gezin (regelmatig, vrouwtje komt uit België) dan heeft iedereen in de auto gratis internet onderweg, dus voor mij zou het een fijne optie zijn die ik nu zelf heb aangelegd.

Gisteren heb ik mijn nieuwe O4 MY2016 opgehaald. Met de wifi optie heb je ook een mogelijkheid om een simkaart in te stoppen. Je kan kiezen voor alleen data of data en spraak

Degids

Lid
Ik heb een Octavia Style Businessline besteld. Zit daar ook WiFi op? Of zit dat op een apart pakket? Ik ben het eerlijk gezegd nog nergens tegengekomen.

[edit]wacht even, is het misschien de optie "WLAN"? Die zie ik wel in m'n opties erbij staan...[/edit]

Frenkie

Forumguru
Gisteren heb ik mijn nieuwe O4 MY2016 opgehaald. Met de wifi optie heb je ook een mogelijkheid om een simkaart in te stoppen. Je kan kiezen voor alleen data of data en spraak
Vreemd, ik heb ook een MY2016 (geleverd eind september), maar ik heb die optie niet. Kun je eens een foto van je module plaatsen? Kan ik een keer bij Skoda gaan klagen ;)

Xander

Senior Member
Mijn Octavia Style Businessline is s van oktober dit jaar en heeft ook geen simkaarthouder. Dat zal vast een optie zijn.

Vreemd, ik heb ook een MY2016 (geleverd eind september), maar ik heb die optie niet. Kun je eens een foto van je module plaatsen? Kan ik een keer bij Skoda gaan klagen ;)

In het grote Columbus boek, pagina 46, zie je de optie staan. Moet morgen even kijken of ik die optie ook heb dan zal ik een foto sturen

Zag wel een fout in m'n bericht moest een O3 zijn ipv O4:deuk:

In het grote Columbus boek, pagina 46, zie je de optie staan. Moet morgen even kijken of ik die optie ook heb dan zal ik een foto sturen

Zag wel een fout in m'n bericht moest een O3 zijn ipv O4:deuk:

Yes net gekeken ook geen simkaart, even de dealer bellen, gaf wel paar maanden geleden wel aan dat dit mogelijk was.

idd want in feite zou je dan hetzelfde krijgen als de superb. Die heeft dan wel weer een simkaart mogelijkheid. Die zou in hoeverre ik het zag bij je harddisk en je SD sloten moeten zitten.
Met Simkaart zou het voor mij ook meer nut hebben. Dan kan de zakelijke sim erin voor de data en heb je echt een wifi. Want zoals eerder beschreven zou delen met je eigen telefoon net zo makkelijk gaan zonder sim.

Kaarten update doe ik op dit moment met een usb stick. Haal je iets meer snelheid.

Yes net gekeken ook geen simkaart, even de dealer bellen, gaf wel paar maanden geleden wel aan dat dit mogelijk was.
Net dealer gebeld... Ookal hadden ze dit gezegd tijdens de bestelling.. De simkaart optie is alleen mogelijk bij de superb. Boekje van de Columbus is bedoelt voor beide autos's

Volgens boekje zijn er 2 systemen...
Wifi en de wifi client.

Wellicht is het mogelijk om de data te verbinden met de wifi client, waardoor data beschikbaar is in de auto

En de overige apparatuur verbinden via wifi?

Moet dit nog wel uitproberen

Met de wifi kan je wel met een app media command centre een aantal instellingen veranderen in de auto (zoals audio ed)

EDIT:
Net uitgeprobeerd.

Via de iPhone een hotspot gemaakt. WIFI verbonden met de auto zodat het internet heeft. En met m'n Samsung S4 kon ik via auto-wifi op internet.
Op een andere manier lukt het niet om met de Samsung een hotspot te maken en met de Apple op internet. Mijn iPhone ziet geen internet/wifi (ondanks dat er verbonden staat)

Media Command werkt nog niet. Krijg een melding dat de dealer dit software matig moet activeren.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan