Windows Phone 7 en Skoda (Octavia)

JoepJ

Nieuw lid
Heeft er al iemand een Windows Phone 7 aan de praat gekregen in zijn Skoda? Ik ben nu bij diverse dealers geweest, maar ze kijken allemaal vreemd op als ik mijn Samsung Omnia 7 met Windows Phone 7 laat zien. We hebben de Columbus icm Bluetooth module en ook een mObridge carkit getest, maar helaas pindakaas.

Ben erg benieuwd of het iemand gelukt is.

For the record, WP7 ondersteunt (nog) geen rSAP, dus ik hoopte meer succes te hebben met de mObridge CarKit...

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Dag Joep,

Wil je je ook nog voorstellen in het Meet & Greet topic?

Voorts jouw vraag verplaatst naar Car audio, video, navigatie en andere gadgets, want daar hoort je vraag nl thuis.[/MODERATORBREAK]

Windows Mobile 6 software werkt niet op Windows Phone 7, dus dit zal JoepJ helaas niet helpen.

Maar misschien wel een hoop andere WM6 gebruikers.

andrehj

Forumguru
De nieuwste Premium carkit van Skoda (vanaf modeljaar 2011) ondersteunt ook gewoon het HFP profiel. Daarmee zal die telefoon toch wel werken?

vincefra

Actief lid
Of Microsoft / Samsung heeft zijn eigen versie gemaakt van standaard protocol, of dat dient te werken. De huidige Columbus met BT module ondersteund zowel rSAP (nokia technologie - moderner en zou beter moeten zijn) als HFP (industrie standaard, meeste BT uitgeruste telefoons ondersteunen dit ...).

Die samsung ondersteund HFP (en PBAP voor telefoonboek gegevens overdracht)... dus denk dat je op een verkeerde manier probeert te koppelen met het systeem. (BTW: de samsung ondersteund ook A2DP, waarmee je je muziek kunt afspelen via BT op de columbus).
Contact aan van de wagen, niet rijden, op telefoon zoeken naar de BT_skoda en dan koppelen ... heel eenvoudig en dat dient te werken.

nomad

Senior Member
Ik heb de Omnia7, Optimus7 en de HTC 7 trophy getest op de Fiscon en zonder uitzondering werken ze allemaal perfect. Telefoonboek wordt netjes gesynced, smsjes leesbaar via de maxidot en het geluid wordt keurig gemute bij een inkomende sms of email.

ppaddo

Lid
Omnia 7 op Bluetooth van Skoda

In eerste instantie zou mijn antwoord een volmondig Nee zijn. Ik heb zelf ook een Omnia 7 (fantastisch toestel overigens) , maar die wil absoluut niet goed verbinden met de Skoda BT module.

Ik neus regelmatig rond op Tweakers.net en daar zijn meer mensen die aanvankelijk problemen hadden om hun Omnia 7 te verbinden met een carkit. Daar meldde vandaag iemand die een andere (nieuwere?) Omnia 7 had gekregen die ineens perfect met zijn (Ford) carkit verbond.

Als je wat verder gaat zoeken op het internet kom je meer vreemde verhalen tegen van Omnia 7 bezitters met Bluetooth. Ik ga dus binnenkort naar de winkel om te kijken of ze wat voor mij kunnen betekenen.

Overigens mijn problemen: Allereerst wil de verbinding gewoon niet opbouwen. In het Maxidot display wordt gezegd dat het systeem connecting is, maar de Omnia is nog bezig met zoeken. ALS dan toch een BT verbinding tot stand komt is deze extreem instabiel en valt dus geregeld weg. Hou je tenslotte de verbinding wel, dan klinkt het echt nergens naar. Zo blikkerig, hakkelend en dus niet te verstaan.

Mocht ik een ander toestel krijgen of iets dergelijks dan zal ik mij hier weer melden

vincefra

Actief lid
Microsoft beta product als finaal verkocht?
In ieder geval, voor een zo'n mooi toestel, compleet en prijzig zou dit niet mogen ... BT connectiviteit is niet nieuw en zou moeten werken ... zeker HFP / rSAP dat al op zo veel toestellen / OS'en perfect werkt ...

ppaddo

Lid
Of het een Beta product is, dat laat ik in het midden. Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee, m.u.v. de BT connectiviteit. Microsoft is hiermee volgens mij niet de schuldige, maar Samsung. Dat is dan ook de reden geweest dat ik hem gisteren ingeleverd heb bij de leverancier met het verzoek hem te maken.

Tot die tijd moet ik het doen met mijn SE Xperia X1 van bijna 2,5 jaar oud. Dit beessie werkt erg goed met de BT set in de Octavia. Heb gisteren dubbel gelegen om het bellen via voice commands. Lekker op z'n engels nederlandse namen uitspreken zorgde voor grote hilariteit in de auto.

ppaddo

Lid
Nee hoor. Het werkt als voice-to-text. Je moet het dus wel op z'n engels uitspreken, maar verder kan hij prima de boel omzetten van een gesproken opdracht naar een begrijpbare opdracht

ppaddo

Lid
Nou, het toestel is weer terug en heeft welgeteld 1 keer een 'goede' verbinding op kunnen bouwen in combinatie met mijn premium bluetooth carkit. Ik ga zometeen contact opnemen met Samsung, want dit schiet voor geen meter op zo. Helaas ben ik niet de enige met dit euvel. Als het zo door gaat, gaat de Omnia 7 binnenkort in de verkoop! :mad:

nomad

Senior Member
Doe geen moeite om Samsung te bellen. Ten eerste is er geen upgrade voor de Omnia7, ten 2e wordt er bij een eventuele upgrade niets veranderd aan het headset profiel omdat dit vast in het OS zit. Wellicht een nieuwe kans met Mango later dit jaar. Ik ben met de ontwikkelaars van Windows Phone 7 bezig om een vinger achter dit probleem te krijgen. Ik kan nog niks over de uitkomsten zeggen, maar het probleem ligt in 75% van de gevallen bij de producent van de BT carkit. In dit geval VW.

ppaddo

Lid
Fijn dat er iets aan gedaan wordt, maar op de answers pagina van Microsoft zelf staan 24 pagina's vol met deze klachten. Verschillende auto's met verschillende systemen. Typisch dat dan 'maar' 25% van de gevallen aan Microsoft zou liggen.

linkje

ppaddo

Lid
Gisteren is na 6 maanden (!!!) een eind gekomen aan de soap die Samsung Omnia 7 heet. Dit toestel wilde bij mij met geen mogelijkheid verbinding maken met mijn BT premium carkit.
Op internet viel er genoeg te lezen over dit euvel en dat een vervanging van het moederbordje de oplossing was. Blijkbaar zat er bij een bepaalde batch een fout in de BT chip of zoiets.

Mijn verkoper was het op een gegeven moment ook zat en bood mij een deal aan dat ik waardebonnen zou krijgen ter waarde van het toestel. Ik heb hier geheel eigenwijs hetzelfde toestel van gekocht en wat blijkt, alles werkt keurig met de premium carkit. Het reparatiebedrijf (Dynafix) heeft de boel dus gewoon besodemieterd. Nu valt er meer dan genoeg negatieve berichten over dit bedrijf te lezen, dus dat ga ik verder niet doen.

Ik kan dus nu eindelijk bevestigen dat de Samsung Omnia 7 met Windows Phone 7 prima werkt in een Skoda!

Jazzy

Lid
Ik heb onlangs ook de primuim BT kit in mijn auto gekregen en die werkt prima met mijn Samsung Omnia 7. Het was überhaubt al een barslecht plan van Skoda om alleen rSAP te ondersteunen, wat een gezeur was dat zeg. Maar met de nieuwe BT module kon ik direct verbinden met de Omnia 7, geen enkel probleem gehad.

Wel blijft het lastig scrollen op dat MaxiDOT display, met 150 contacten in de telefoon scroll je je suf als je iemand zoekt wiens naam begint met een m of p. Spraakherkenning werkt aardig maar sommige Nederlandse namen zijn nu eenmaal niet op zijn Engels uit te spreken.

Windows Phone 7 is geweldig trouwens. :)

nomad

Senior Member
Kan alleen maar beamen dat Windows Phone 7 geweldig is :D
Ik zie jullie vast nog wel op het forum van WP7.nl als je Windows Phone 7 vragen hebt.

ppaddo

Lid
En toen waren we dus twee dagen verder en begint de ellende weer van voor af aan... Weer disconnects, weer ontbrekende of haperende functionaliteit.
Is er bij jullie bekend of er voor de premium bluetooth carkit een update o.i.d. beschikbaar is? Dit apparaat is afgeleverd in mijn auto in februari jl.

Ik heb n.a.v. de tip van Nomad ook even op WP7.nl gekeken, maar dat ziet er nog uit als een beginnende website.. nog weinig forumthreads..

nomad

Senior Member
Ik heb n.a.v. de tip van Nomad ook even op WP7.nl gekeken, maar dat ziet er nog uit als een beginnende website.. nog weinig forumthreads..
Klopt. We bestaan pas 3 maanden, maar laat je vooral niet weerhouden om er een nieuwe thread te starten. Alle developers van Nederland en Microsoft Nederland zitten er. Daarnaast is het aantal forumthreads geen maatstaf voor de aanwezige kennis. Kijk maar op dit forum ;)

Bovenaan Onderaan