Winterbanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent76

Actief lid
Michelin easygrip past perfect om 17". Doen het super de sneeuw en overal toegestaan in tegenstelling tot de socks.

Ik heb ook gewoon kettingen voor mijn 225-40-17 et 54 , past net . Ben wel van plan spacers te monteren om meer ruimte te creëeren .
Moet alleen nog kijken of we nog wel op wintersport gaan aangezien het verlies/nieuwe woning aardig in de papieren liepen .
O rijd trouwens op Vredestein snowtrac extreme , super band ook stil en zuinig :D

andrehj

Forumguru
Als je toch 17" wilt, en ook kettingen wilt kunnen gebruiken, dan kun je beter deze Flash velgen kopen, en daar vervolgens 205/50R17 omheen leggen. Dan weet je zeker dat het past, en heb je geen speciale kettingen nodig.

Archie

Senior Member
Andere vraag: hebben jullie ervaring met winterbanden en kleinere velgen bij een dealer als je WEL least?

Ik heb nu 18" Alaris maar wil (ivm de kettingen) geen winterbanden daarop. Nu zegt de dealer; wissel maar bij ons, dan doen we winterbanden met 16" velgen. Nu mag ik van Alphabet (in het verleden) niet naar een dealer, maar alleen naar Kwikfit, Profile of Euromaster. Doen zij dat ook? Iemand ervaring?

EdK

Forumguru
In je gebruiksaanwijzing van je wagen waar ook bijtelling overheen gaat staat ergens welke banden en velgen geschikt zijn voor het type wagen wat je rijd...

Archie

Senior Member
Hoe ik me ergerde aan Muntstad bij de bestelling, zo relaxed zijn ze toen ik belde voor winterbanden wissel.

Ze regelen 16" velgen met de Conti TS850 en zouden het met Alphabet regelen; ik blijf sceptisch maar we gaan het de 31e oktober zien! Dan staat de afspraak; so far so good :D

Laatst bewerkt:

Hans_RS

Forumguru
Zeg heren (en dames). Heeft er iemand een idee wat voor maat van banden/velg ik mag leggen op de RS? Op 't gelijkvormigheidsattest staat alleen 205/50/17 (wordt dus niks vermeld over de optionele 235/40/18 gemini's die er nu op liggen). maar die 205 lijkt me wat smalletjes, niet? Ik dacht gewoon 225/45/17 te nemen...

peterrapid

Forumguru
@Hans_RS ik heb 18" waar ik eventueel winterbanden ga op leggen maar ik ga zeker niet minder leggen ziet er niet zo goed uit op een RS, natuurlijk banden kosten geld hé

Hans_RS

Forumguru
hmm, ik moet wat langer zoeken op 't forum. ondertussen doc gevonden met beide maten. Op die 225/45/17 mag ik dus geen sneeuwkettingen leggen, op de 205/50/17 wel.

EdK

Forumguru
In de manual staat zo en zo op één van de bladzijdes de toe te passen winterbanden voor je wagen
En dan met en zonder mogelijkheid van sneeuwketting gebruik.

andrehj

Forumguru
In NL zijn sneeuwkettingen ook bij 30cm sneeuw niet toegestaan. Rekening houden met gebruik van sneeuwkettingen doe je alleen omdat je de mogelijkheid wilt hebben om in de winter naar de alpenlanden (of Scandinavië) wilt.

dj.verhulst

Forumguru
ik zou als winterbanden niet te brede banden nemen los met sneeuwkettingen of sok perikelen.

zou gewone 16" velgen gebruiken voor winterbanden, is goedkoper, is het verschil tussen zomer en winterbanden in verbruik ook kleiner, kijk maar eens naar rally auto's in de sneeuw, die rijden met relatief smalle banden zodat er meer druk per cm is wat dan meer grip geeft,, is ook beter tegen aqua planing aangezien het in de winter meestal ook natter is.

heb met een O1 met vredestein snowtrack 3 aardig wat sneeuw en gladdigheid getrotseerd, ik rij geen auto meer zonder een 2e set velgen met winterbanden.

heeft iemand ervaring met die nieuwe snowtrack 5 ? ik ben namelijk toe aan een nieuwe set.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan