Wisser achter ???

Maus

Nieuw lid
Hallo, ik heb besloten om een Octavia HB 1.9Tdi Elegance te gaan rijden.
Ik ben nog met de laatste overwegingen bezig zoals wel of geen ruitenwisser achter.
Ik vind het geen goed doen voor de lijn van de auto. Heeft iemand ervaring met het rijden zonder ?

Tja , het zijn maar van die luxe probleempjes.....

Hetzer

Forumguru
ik ben niet zo goed met dat door linken ,maar over dit onderwerp is op dit forum al een 'draadje'

Henny

Actief lid
<font color="blue">Ik had een Octavia I zonder. het argument was altijd van de verkopers dat als je reed de regen er vanzelf afgeblazen werd door de rijwind. Ja lekker makkelijk als je 40 km/uur rijdt in de stad met miezer!
Altijd doen, staat ook veel mooier vind ik.
Ik kon hem niet achteraf laten monteren helaas en sta dus altijd te wissen in de ochtendmist enz.. En voor dat bedrag zeker niet iets om weg te laten.
In België werd de Octavia I dacht ik trouwens wel standaard geleverd met een wisser op de achterruit. </font>

Karstieman

Forumguru
En lees dat draadje maar eens goed door incl. conclusie.
Aangezien ik nu uit ervaring kan spreken, kan ik me alleen maar aansluiten bij alle commentaren uit het andere draadje, dat het heel, heel handig is om een achterruitenwisser te hebben ! Gewoon doen /forum/images/graemlins/wink.gif

Frankie

Actief lid
Man man wat heb ik me druk gemaakt omdat onze (toenmalige) wagenparkbeheerder geen goed werk afleverde en mijn wisser was "vergeten". Nu boeit t me niets meer. Uiteraard is het handiger, maar ik vind de O2 veel mooier zonder.

LenK

Forumguru
Achterwisser op de hatch is geen gezicht. Steekt er veel te veel uit en verstoord de lijn.

Nodig? Niet echt. Ik heb een Seat Toledo I gehad die net als de Octi achter niet meteen recht naar beneden afloopt maar een kontje heeft. Dat kontje heeft invloed op de luchtstroom achter, zorgt ervoor dat zodra je rijdt de ruit droog wordt geblazen en niet zoals bij een combi die onder het rijden achter juist dichtslaat.

Dus hatch stil=natte ruit rijden=schone ruit
combi stil=schone ruit rijden=natte ruit

Remco28

Actief lid
Ik heb ook een octavia zonder wisser,met is geen porrum.
Ik mis hem niet,ook niet als het regent,parkeren gaat net zo makkelijk vind ik.

Henny

Actief lid
Zonder vind ik juist zo kaal en daardoor minder mooi! En het is qua model een erg mooie wisser en handig ook nog.
Bovendien, zoals ik al veel eerder schreef is dat verhaal dat de druppels eraf geblazen worden bij het rijden echt kul!

ougie

Forumguru
Ik heb nooit iemand achter mij, alleen vanvoren heb ik veel last van medeweggebruikers. Achteruit parkeren doe ik op de sensoren. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

smg

Lid
Het lijkt wel of we met 'gelovigen' en 'niet-gelovigen' te maken hebben als het over de achterruitwisser gaat.

Ik geloof in ieder geval wel in het nut: ik gebruik de wisser heel vaak! Maar ik behandel niet-gelovigen met respect, ik ga dus geen cartoons maken van Octavia's zonder wisser.

Ik heb een tijdje rond moeten rijden met een Seat Cordoba. Op de waslijst van vervelende dingen aan die auto scoorde het ontbreken van een ruitenwissertje achter toch wel heel erg hoog.

Ik denk dat dat komt omdat ik nagenoeg altijd mèt een ruitenwisser heb gereden, en ik er dus aan gewend ben geraakt. Mijn advies luidt dus:

Heb je er nooit een gehad, dan zul je hem niet missen.
Ben je er aan gewend, neem er dan absoluut weer een.

Dutch

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Op de waslijst van vervelende dingen aan die auto scoorde het ontbreken van een ruitenwissertje achter toch wel heel erg hoog.

[/ QUOTE ]

Je bedoelt natuurlijk de wislijst /forum/images/graemlins/473.gif

ik ga dus geen cartoons maken van Octavia's zonder wisser.

[/ QUOTE ]
Je zou ook niet de eerste zijn: Ruitenwisser cartoons /forum/images/graemlins/grin.gif

Ik heb geen ruitenwisser achter en ik mis het nogal. Maar zoals je merkt is het nogal een persoonlijke voorkeur van een ieder.

Remco28

Actief lid
Als het regent neem ik iemand altijd mee achterin,kan die onder het rijden de achterruit schoon blazen /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

ougie

Forumguru
Het lijkt wel of we met 'gelovigen' en 'niet-gelovigen' te maken hebben als het over de achterruitwisser gaat.

Ik geloof in ieder geval wel in het nut: ik gebruik de wisser heel vaak! Maar ik behandel niet-gelovigen met respect, ik ga dus geen cartoons maken van Octavia's zonder wisser.

[/ QUOTE ]

Oke ik geloof. Als ik hem nieuw had aangeschaft had er natuurlijk een opgezeten. Natuurlijk heeft het nut. Maar ik vond deze zo mooi dat ik hem ook zonder ruitenwisser achter, niet kon laten staan. Nogmaals bij nieuwe aanschaf, altijd doen. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Ik heb er wisser opgenomen, en ik kan je zeggen geen dag spijt.
Als het regent zowel in de stad als op de snelweg en ik heb hem niet aan, is het zicht echt vele malen minder.

En of het nu wel of geen gezicht is, veiligheid voor alles!

gr

Jan

En of het nu wel of geen gezicht is, veiligheid voor alles!

[/ QUOTE ]

Sluit ik me volledig bij aan!

Frankie

Actief lid
Ik heb voor de veiligheid niet een keer een achterruitenwisser gemist op mij O2. Zoals eerder aangegeven in deze thread baalde ik als n stekker dat men vergeten was hem te bestellen. Op mijn Golf4 had ik er wel een. Nu maakt het me niet mee ruit. Sluit me aan bij dat het mooier is zonder !! Het wordt pas echt gevaarlijk als je TEVEEL geniet van je achterruitenwisser!!! /forum/images/graemlins/smile.gif

Bovenaan Onderaan