Xenon kit, maar welke

Xenonlamp.nl

Nieuw lid
ik dacht dat we het over de xenon ombouwsets hebben. daarop heb ik nl gereageerd, ook met R lampen en C lampen etc. dat gaat allemaal over xenon ombouwsets.

wat betreft de leds, je vergelijkt appels met peren, er is veel verschil in de leds, andere weerstanden, ander type led etc etc. dit is heel voornaam voor de levensduur, felheid en kwaliteit. bij ons krijg je 18 mnd garantie op de leds. via ebay niet denk ik. dat verschil is er niet zomaar.

wat betreft de GP thunder lampen: Luke Chang heeft gewerkt bij GP lights, de producent en leverancier van de echte GP thunder lampen. Ik doe al bijna 10 jaar zaken met ze. Luke is toen na een ruzie op zichzelf begonnen met hetzelfde merk als namaak lampen wat geleid heeft tot een rechtzaak. Tot na de uitspraak mochten er geen nieuwe producten de merknaam gp thunder krijgen. Vandaar dat de lampen XD5 genoemd zijn door GP lights.

Deze rechtzaak heeft GP lights gewonnen en de 5800k zitten nu ook in een nieuwe verpakking van GP thunder. heb je de nieuwe verpakking al gezien van de 5800k voorheen XD5?

Luke mag de namaak gp thunders trouwens niet meer verkopen. Hij zal nog wel even stug door gaan maar dat is naar mijn idee niet verstandig.

Chatslet

Forumguru
Beetje een makkelijk om het led verhaal met appels en peren af te doen zonder met enige vorm van onderbouwing te komen. Die e-Bay leds zien er gewoon exact het zelfde uit. Wat betreft het GP Thunder verhaal, in Amerika heb je net zoals in Nederland op rechtspraak.nl dat gerechtelijke uitspraken publiek inzichtelijk zijn. Een aantal zoekacties op de amerikaanse variant van rechtspraak.nl http://law.justia.com/cases/federal/district-courts/ levert niets om om jouw rechtzaak verhaal te onderbouwen. Ook ga je volledig voorbij aan het feit dat de leverancier die volgens jou de "echte" is, zich schuil houd achter domain proxy diensten. Waarom is dat? Waarom doet de "echte" fabrikant zo veel moeite om onvindbaar en anoniem te zijn?

Xenonlamp.nl

Nieuw lid
laten we discussie relevant houden. we schieten nu een beetje te ver door naar de verkeerde kant. Ik heb aangegeven hoe het zit en wil het daarbij laten. We hoeven niet te discussieren over rechtspraak en over domeinnaamregistraties. Ik hou mij daar netjes buiten, dat is iets tussen beide leveranciers.

Dit topic dient over autoverlichting te gaan.

* Back on topic please*

Chatslet

Forumguru
Jammer dat je iedere beargumentatie weer af doet met appels en peren en zelf inhoudelijk met geen enkele onderbouwing komt. Helaas is dit weer volledig in lijn met mijn klantervaring. Maar goed, je hebt je kans gehad om jouw kant van het verhaal en eventuele onderbouwing hier neer te zetten en daar ben je nu blijkbaar klaar mee. Ik denk dat men op deze manier perfekt voor zichzelf kan oordelen hoe of wat. Dus laten we dan inderdaad weer on topic gaan zoals je voor stelt.

Xenonlamp.nl

Nieuw lid
Op uw verzoek bij deze dan nog een laatste opsomming argumenten en dan wil ik er over ophouden:

- de verpakking van gp thunder is al 10 jaar hetzelfde, de verpakking van Luke is anders en noemt hij versie 2 (?) welke zou de echte zijn denk je?
- luke heeft zelf ook bij het bedrijf gewerkt en is toen op zichzelf gegaan. ik koop de gp thunder in bij de leverancier waar Luke eerst gewerkt heeft. welke zijn dan de echte GP thunder denk je?
- de domeinnamen zijn waarschijnlijk ook onderdeel van hun ruzie / breuk geweest. recent voorbeeld: de domeinnaam www.koningsdag.nl is ook door iemand vastgelegd en heeft niks met het koningshuis te maken. iedereen kan een domeinnaam registreren he

er zijn heel veel positieve ervaringen met de gp thunder lampen, ook op dit forum, ze zijn mooi van kleur, goed lichtbeeld en een lange levensduur

Chatslet

Forumguru
- Het verhaal met Luke vind ik ongeloofwaardig. Als die rchtzaak ooit heeft plaatsgevonden dan was de uitspraak hier te vinden: http://law.justia.com/cases/federal/district-courts/
- Version 2 lampen kunnen ook de verbeterde lampen zijn. Pilot heeft na een aantal jaar de gewone setjes ook ineens een Pro lijn ingevoerd. Die is ook niet nep. Bovendien heb ik meer vertrouwen in een leverancier die zich niet verschuild achter anonieme domeinnamen. De ]laser lampjes van de Action zijn overigens exact het zelfde als de XD5. Ik heb hier een XD5 setje van xenonlamp.nl liggen en een laser setje van de action. Als er interesse is kan ik ze wel even naast elkaar leggen en een foto maken.
- Je vergelijking gaat hier niet op. Ik heb het hier over de domeinnamen die jij als leverancier aan geeft. Deze hangen achter een anonieme domain proxy service.

Om nog eens de vergelijking te maken. Laten we dan eens naar een setje 8500k GP Thunder lampen kijken.

Eerst het setje van Xenonlamp.nl welke absoluut geen chinese namaak zou zijn omdat het bij hidlightsusa.com vandaan komt en daarom gewoon super echt amerikaans is maar wel allemaal chinese tekens op de verpakking heeft staan:

nep.jpg

Dan nu het setje dat bij Amazon.com wordt aangeboden. Een bekende Amerikaanse webshop/marktplaats. Lijkt mij dat ze daar geen nep spul gaan verkopen. De DMCA en ACTA wetgeving is daar vrij streng en Amazon heeft een streng beleid tegen namaak spul.

echt.jpg

Hier dan ook nog een Nederlandse concurent http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/343/gp-thunder-h1-lamp-xenon-look-8500k Daar lijken ze ook de verpakkingen zonder chinese tekens te verkopen:

echt2.jpg

Dus hoe zit het nou? Verkopen ze dan bij gm-tuningparts.nl en bij Amazon.com nep artikelen? En jij had in Nederland toch het exclusieve alleenrecht om in Nederland GP Thunder lampen te importeren? Lijkt er op dat hier dan iets flink fout gaat wat als jouw verhaal klopt dan pleegt gm-tuningparts.nl inbreuk op jouw merkenrecht binnen Nederland door onder het zelfde merk nepartikelen te verkopen. Wel een interessante discussie trouwens. Misschien een idee om gm-tuningparts.nl te contacteren? Misschien dat men daar ook wat kan bijdragen aan deze discussie zodat we de vele vragen over het misterie rond om de GP Thunderlampen misschien beantwoord kunnen krijgen.

Xenonlamp.nl

Nieuw lid
GM tuningparts is een dealer van onze producten, ik heb hem naar de reden gevraagd want dat kan inderdaad niet. Bedankt voor de tip!

ArjanGr

Senior Member
Ik heb hele goede ervaringen met de Pilot Xenon kit. Ze werken gewoon helemaal naar behoren. Geen rare flikkerende lampen ofzo. Goed zelf te installeren. Ze kosten alleen wel 200 euro ongeveer. Maar dan heb je ook wat.

Wat een onschuldige vraag over een Xenon inbouwkit al niet te weeg kan brengen haha.. wij blijven de discussie aandachtig volgen.

Antera

Donateur
Helaas heb ik met Pilot toch al een aantal Golf 5 ruitenwissermotor zien sneuvelen en laatst hoorde ik ook bij een Peugeot 406. Alle oorzaak door de gemonteerd Pilot xenon. Hiervoor moesten daarna de massa's niet meer van de koplampunit gepakt worden maar elders. De xenon zorgde voor en storingsignaal via de massa die bij de golf5 ook via de ruitenwissermotor gaat en daardoor de electronica in de motor deed verbranden.

Dus pas op niet alle sets zijn zomaar Proof

@ronnieskoda dit is een H7R Plus kit van Lince electronics. (lince.nl). Ben tot nu toe erg te spreken over de set. Inbouwen was een half uurtje werk. Ballast heb ik aan 1 kant aan de afdekkap van de accu bevestigd. De andere kant heb ik heb aan de zijkant kunnen bevestigen, dat zaten nog 2 gaatjes waardoor het bevestigen erg makkelijk ging. Indien gewenst kan ik er wel een keer foto's van maken. [h=2][/h]

darkprojectx

Forumguru
De pilot xenon kit is best fijn, alleen heb je wel gewoon koplampen met projectors nodig anders oogt het wat pauperig

darkprojectx

Forumguru
dat kan ik je zo vertellen, dat schijnt alle kanten op. Ja er is een lichtbeeld terug te vinden wat vaag wat te maken heeft met wat het lichtbeeld moet zijn, maar je hebt gewoon een berg strooilicht waar je zelf totaal niets aan hebt en je medeweggebruikers ook niet.
Pas als je projectorkoplampen plaatst dan wordt het strooilicht gebundeld waardoor je lichtstralen veel rijker worden en waardoor je dus ook een strak lichtbeeld krijgt. In mijn ogen weggegooid geld als je geen projectors erin plaatst.

ArjanGr

Senior Member
Zo ziet het er bij mij uit zonder projectorkoplampen. Dus gewoon in de originele armaturen.Zijn wel 8000Kelvin lampen, vandaar de blauwe gloed.Ik heb al meerdere mensen gevraagd die voor me reden en niemand vond dat ik ze verblinde. Je moet ze gewoon goed af (laten) stellen.En of je het "pauperig" eruit vind zien. Ja dat blijft een mening.Probleem met die projectorkoplampen is dat ze zo enorm duur zijn. Bij de dealer zijn ze meen ik rond de 500 euro per stuk!

Bijlagen

• 2012-09-13 20.49.28.jpg
    2012-09-13 20.49.28.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 54
  • 2012-09-13 20.51.34.jpg
    2012-09-13 20.51.34.jpg
    50,8 KB · Weergaven: 54

CDK

Forumguru
als je het mooi en prettig vind lekker zo laten, maar persoonlijk vind ik een projectorlamp er stukken beter uit zien en daar komt bij dat het zicht ook veel beter is. de prijs zal wel een bepalende factor geweest zijn in deze...

greetz Corné

Bovenaan Onderaan