seagull
Lid
Ik heb maar een nieuw draadje aangemaakt. Mocht deze ergens anders beter passen dan mijn excuses.
Citaat uit een ander bericht:
Ja, dan Xenon? Klaarblijkelijk wordt de regelgeving in 2012 versoepeld. Ik heb dat al onlangs ergens gelezen, maar kan het zo gauw niet meer vinden wat dat inhield. Zal dit weekend er nog eens verder induiken.
De enige beperking is nu AFS, maar eerlijk gezegd kan ik wel manueel de hoogte op het dashboard wat aanpassen en zou dus eerst uittesten wat hiervan het effect is. De afgelopen 3 jaar heb ik dat bij mijn "oude" auto ook op die manier gedaan en ik moet zeggen, dat de verhoogde lichtopbrengst de veiligheid ten goede komt en opweegt tegen het niet strikt nakomen van de regels. Ook hier geldt natuurlijk dat je kwaliteit goede lampen moet gebruiken.
Ik heb alle draadjes, waarin gesproken wordt over xenon nog niet allemaal gelezen, maar zal dat de komende dagen nadrukkelijk doen, voordat ik een definitieve beslissing neem.
Gevonden op het net:
Ik begrijp hieruit dat in het geval de lichtsterkte onder de 2000 lumen blijft je vrij Xenon mag installeren. Alleen de sets die ik zie zijn allemaal rond de 3400 lumen.
Graag jullie mening over de hele materie?
Citaat uit een ander bericht:
Ja, dan Xenon? Klaarblijkelijk wordt de regelgeving in 2012 versoepeld. Ik heb dat al onlangs ergens gelezen, maar kan het zo gauw niet meer vinden wat dat inhield. Zal dit weekend er nog eens verder induiken.
De enige beperking is nu AFS, maar eerlijk gezegd kan ik wel manueel de hoogte op het dashboard wat aanpassen en zou dus eerst uittesten wat hiervan het effect is. De afgelopen 3 jaar heb ik dat bij mijn "oude" auto ook op die manier gedaan en ik moet zeggen, dat de verhoogde lichtopbrengst de veiligheid ten goede komt en opweegt tegen het niet strikt nakomen van de regels. Ook hier geldt natuurlijk dat je kwaliteit goede lampen moet gebruiken.
Ik heb alle draadjes, waarin gesproken wordt over xenon nog niet allemaal gelezen, maar zal dat de komende dagen nadrukkelijk doen, voordat ik een definitieve beslissing neem.
Gevonden op het net:
De Minister van Infrastructuur en Milieu heeft zojuist bekend gemaakt dat vanaf 1 april 2012 de eisen voor het monteren van gasontladingslampen, zoals Xenon, worden versoepeld. (bron) De eerder verplichte koplampreinigingsinstallatie en/of automatische hoogteverstelling bij de montage van gasontladingslampen verdwijnen. Na enige discussie werden beide maatregelen in 2006 geïntroduceerd. Deze regels zijn nu geschrapt omdat ze niet meer van toepassing zijn bij de goedkeuring. (zie extra toelichting voor meer informatie)
|
Graag jullie mening over de hele materie?