Xenon

Noord26

Forumguru
Lichtbeeld is idd wel exact hetzelfde, maar bijregeling op hoogte doet ook veel moet ik bekennen.. Laat staan de extra's van een AFS systeem. Dat scheelt ook nog enorm tov standaard af-fabriek Xenon zonder AFS.

Noord26

Forumguru
Dat is idd ook mogelijk voor op een O2. En als je dan toch aan de gang moet met kabelbomen en dergelijke meteen gaan voor het AFS-systeem. Kosten voor inbouw zullen vrijwel hetzelfde blijven en de kostprijs voor dat kleine beetje extra materiaal zal het verschil ook niet maken om het niet te doen?

Dus in mijn optiek, ga voor het uitgebreide systeem. Als dat moeilijk (of niet) mogelijk is voor een after-market setje. Scheelt een berg centen.

BarryXX

Actief lid
Hij heeft nu 2 originele units liggen van xenon met lampen, starters en sproeiers ed. Ik ga er vanuit dat het een kwestie van een module vervangen en een andere kabelboom naar de aangepaste module loodsen?

Iemand die een print heeft vanuit het WPHB voor mij? Dan kunnen we nog op zoek naar een kabelboom en juiste module...

Michelv.

Forumguru
Ik heb nog een module, ik heb mijn 21byte gewisseld met een 30 byte's dus heb de "oude" over.
De oude ondersteund Xenon, mistlampen ed.

Michelv.

Forumguru
De 30 heeft meer mogelijkheden maar mijn o2 was standaard uitgerust met de 21 byte's.

je auto uitlezen met VCDS, kan je zien welke modules er in je auto gemonteerd zitten.

MarijntjeTDI

Actief lid
Je hebt de highline (30 byte) module Barry, deze heb ik er namelijk ingezet om bochtenverlichting aan te zetten en de optie rainclosing te activeren....uitgebreider dan de modules die in jou auto zitten zijn er niet.

BarryXX

Actief lid
Top. Ik heb inmiddels ook VAGTechniek gemaild en zij gaan kijken wat er nodig is aan module en bekabeling. Nogmaals; ik ga er vanuit dat er een module gewisseld moet worden en de bestaande kabelboom van de verlichting naar de huidige module vervangen moet worden door een uitgebreidere kabelboom. Maar ja, wellicht denk ik te makkelijk. ;)

BarryXX

Actief lid
Inmiddels een WPHB kunnen vinden.

Ik ben benieuwd of de xenonset helemaal compleet is, aangezien er op beide assen twee keer een hoogteregeling behoort te zitten...

BarryXX

Actief lid
Het gaat toch een beste klus worden, waardoor ik er vanaf zie.

De lampen en sproeiers zijn het probleem niet. Deze zijn redelijk eenvoudig aan te sluiten. Echter werkt de manuele hoogteregeling met het stelwieltje achter het stuur niet met deze lampen. En om de hoogteregeling te krijgen moet er door de hele auto nieuwe kabels getrokken worden. Prijsidee bij VAGTechniek voor alleen aansluiten hoogteregeling is € 800. Dat is het mij niet waard.

dus op zoek naar normale projectorlampunits... ;)

BarryXX

Actief lid
Hoe bedoel je dat laatste?

Ik zat ondertussen ook op winparts te kijken. Units kosten nu €80 P.st.

Lampen zelf zijn nog bruikbaar, die brandden nog na de crash :)

MarijntjeTDI

Actief lid
De houders voor de knipperlichten aan de achterkant zitten er niet bij. Deze moet je dus uit de oude units overzetten...

Bovenaan Onderaan