@
Bastiaan1977
Dat klopt wel, hetzelfde gebeurt als je met je richtingaanwijzerhendel de parkeerlichten (1 stadslicht plus 1 achterlicht, links dan wel rechts) activeert. Zodra je de deur dichtdoet is die zoemer weer uit - je kunt 'm dus desgewenst eenzijdig of tweezijdig verlicht parkeren, als het nodig is.
Hoe lang hij dat volhoudt, hangt af van aard en conditie van de accu. Met parkeerlicht aan één kant kan hij overigens makkelijk een hele avond blijven staan.
In de situatie zoals ik die hiervoor beschreef t.a.v. mijn toenmalige O2 klonk er geen zoemer als ik de deur opendeed; dimlicht bleef 10 seconden (instelbaar: 10-20-30s) branden met de achterlichten en kentekenverlichting, daarna floepte alles uit (Coming Home).
Bij vertrek ging de boel weer aan zodra ik met de afstandbediening de auto van slot deed (Leaving Home); ook dan geen zoemer bij het opentrekken van de deur. Ik vond dit wel een handige functie op slechte verlichte parkeerplaatsen, al had ik er "at home" niet heel veel aan omdat ik 'm altijd met de kont naar de voordeur op de oprit zet.