Xpel zelfherstellende lakbeschermingsfolie

CDK

Forumguru
@Cordoba, Xpel geeft juist 10 jaar garantie op het vergelen, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Coating kan perfect op deze folie. Kroymans laat zijn Aston Martins en Ferrari's ook met deze folie overtrekken en daarna van een coating voorzien.

s-line

Forumguru
Ik vind het allemaal een beetje overdreven, maar dat is mijn mening. Het blijft een folie en ik vind dat je het altijd blijft zien,is mijn ervaring. Vooral op randjes en kantjes. Ik zou er nooit zoveel geld aan uitgeven iig, het blijft een gebruiksvoorwerp en mag best wat steenslag krijgen. En SUV' hebben vaak toch al wat minder last van steenslag is mijn ervaring omdat ze hoger en een wat rechter liggende motorkap hebben. Ik zou eerder neigen naar een 2componenten coating dat heb nu een paar keer gezien en dat zag er goed uit. Gewoon een extra laklaag werd dat zeg maar.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Reggiereg

Nieuw lid
Ik heb mijn Superb met Modesta glas coating laten behandelen (10 Jaar Garantie) en tot op heden bevalt het mij goed
effe afspuiten met hoge druk en voeden met neutrale shampoo en je kan er weer tegen.

EdK

Forumguru
als die folie na 5 jaar vergeeld is, of anderszins lelijk geworden, maar nog wel de lak beschermd
Wat na aanrij schade ?
En de boel moet uitgedeukt en gespoten worden ??
Is het dan er op normale manier vanaf te krijgen door elke J.L. ?
En als dan de schade panelen opnieuw beplakt worden heb je dan toch kleurverschil op omdat de folie in de jaren is verkleurd / vervuild ?

Cordoba

Forumguru
Wat na aanrij schade ?
En de boel moet uitgedeukt en gespoten worden ??
Is het dan er op normale manier vanaf te krijgen door elke J.L. ?
En als dan de schade panelen opnieuw beplakt worden heb je dan toch kleurverschil op omdat de folie in de jaren is verkleurd / vervuild ?

Je krijgt dan sowieso kleurverschil door de coating (ook al zou de lak zonder kleurverschil zijn, en zou er geen folie opzitten). Dat kleurverschil door de coating komt omdat een heel klein verschil in dikte of optische dichtheid van de coating resulteert in een andere kleurwaarneming.

CDK

Forumguru
@EdK, ja folie is er eenvoudig af te halen. Deze folie vergeelt niet, dus dat kleurverschil is denk ik te verwaarlozen.

H@RM

Senior Member
Mijn beer gaat 3 staps gepolijst worden en daarna volledig in de Xpel gezet worden. Vervolgens komt daar weer een quartz coating van Geyon overheen voor wat extra shine.

Ik ben zelf altijd wel in voor een beetje gekkigheid wat poetswerk betreft. Maar een coating over folie?
Jouw centen niet de mijne.

Ik had de beer in een dichte trailer naar België gereden voor een mooie laag Carpro Immortal

• Leuk

H@RM

Senior Member
Zal best, maar zie alleen het nut niet om de beschermlaag te beschermen.

Hooguit voor het hydrofobische effect. Maar dat is al vreselijk eenvoudig te bereiken met een shampoo waar een coating in verwerkt zit.

Heb je een linkje? mag via PB

• Leuk

CDK

Forumguru
Zal best, maar zie alleen het nut niet om de beschermlaag te beschermen.

Hooguit voor het hydrofobische effect. Maar dat is al vreselijk eenvoudig te bereiken met een shampoo waar een coating in verwerkt zit.

Heb je een linkje? mag via PB

Heb zo snel geen linkje, maar bij Diventa Bella (onderdeel van Carclean) doen ze het vaker.

CDK

Forumguru
In september gaat het gebeuren, er was nog geen automatisch voorgesneden folie beschikbaar voor de Kodiaq, maar https://www.carclean.com heeft zich er voor ingezet dat http://www.xpel.com vanaf 1e week september voorgesneden folie in het assortiment heeft voor de Kodiaq. De mannen van Xpel komen dan uit Tilburg naar https://diventabella.nl om het beertje te wrappen. De week er na gaat er ook nog Mohs en Cancoat over de folie :)

Bovenaan Onderaan