bjorn_van_velthoven_
Forumguru
Ik ga het dan waarschijnlijk toch wagen om binnenkort R600 te zetten. Ik heb deze link gevonden om te bestellen; https://www.turboperformance.shop/f...si-generation-3-golf-7-gti/r-tuev-vwr12g7r600
Ik heb via eBay met een Paypal kortingsactie in het VK de intake aangeschaft voor omgerekend €360,- incl. verzending. Weet niet of hij past op mijn Kodiaq, maar hij ligt nog even geduldig te wachtenIk heb deze link gevonden om te bestellen; https://www.turboperformance.shop/f...si-generation-3-golf-7-gti/r-tuev-vwr12g7r600
Even een update. Vandaag is de K&N filter aangekomen en deze heb ik natuurlijk dadelijk geplaatst
Wat mij opviel was dat het roostertje wat onder de filter zit (om zogezegd volgens de ene sneeuw tegen te houden, volgens een andere bladeren, dan weer vocht, ...) vol met insecten lag en zelfs een sigarettenpeuk had tegen gehouden. Alez, tegengehouden is veel gezegd. Hij stak er toch maar half door. Waarschijnlijk aangezogen toen ik aan't vlammen was op de duitse autobahn. Dat zoiets zover kan geraken. Ongelofelijk gewoon !!!
Ik heb het roostertje er toch uitgezwierd en ga de situatie evalueren na een dikke maand. Dan draai ik m terug open en kijk eens hoe dat de filter eruit ziet. Indien die al gans vol hangt, nu het herfst is kan die lekker veel bladeren aanzuigen, plaats ik het toch terug. Dit gaat wel ten koste van de luchtdoorstroming want waarom ze dat zo ontwikkeld hebben bij skoda/vw/audi gaat er bij mij niet in.
Ik heb nog maar een paar kilometer kunnen rijden en blijkbaar past het "steuergerät" met verloop van tijd de hoeveelheid benzine en vermogen-output zelf aan zodat het optimaal word en er een beetje meer vermogen komt. Dit omdat er veel makkelijker lucht binnenstroomt. Dus voor resultaat nog even geduld...
Liefst zou ik ook nog de opening van de aanzuigcollector, wat met het motorcompartiment de verbinding maakt, ook nog dicht maken. Want ik begrijp niet goed waarom ze daar lucht willen gaan halen. Dat is altijd warme lucht en in mijn ogen kan de lucht niet koud genoeg zijn om zoveel mogelijk vermogen eruit te halen. Dat zal voor een andere keer zijn, na nog wat research gedaan te hebben daaromtrent.
Nu genoeg getypt en volgen de foto's en de links naar het voor- en na geluid
vuil roostertje
Bekijk bijlage 62145
met uitleg
Bekijk bijlage 62146
zonder rooster
Bekijk bijlage 62149
K&N
Bekijk bijlage 62151
En dan nu het geluid voor en na. Heb dit met mijn GSM gefilmd dus de kwaliteit is niet zo goed en er is veel wind op de achtergrond. Ik hoor het verschil maar verwacht geen wonderen uiteraard
voor :
na :
Voor diegene wat nog twijfelen hoop ik dat je hier iets aan hebt
Nee, nog niet. Ik heb volgende week wat tijd. Hou je op de hoogteHad jij nog een gekeken hoe het nu zit met de vuiligheid onder je filter? Denk er toch aan om eens een K&N Filter te bestellen en te proberen.
Deze is hetTop, ik heb net ff onder de motorkap gespiekt en gezien dat ik niet die filters met die schroefgaten nodig heb, dus ga het K&N filter alvast maar bestellen...
Volgens K&N zou de Air Filter 33-3005 moeten passen, volgens autodoc.nl niet. Heb jij een idee?
https://skoda.7zap.com/en/cz/octavia/oct/2014-753/8/807-807005/Voor de eerste keer gewraped. Zonder onderste grill weg te nemen, maar nu heb ik een witte lijn tussen grill en wrap. Straks opnieuw proberen. Iemand enig idee hoe de grill eruit gaat? De onderste bedoel ik. Bekijk bijlage 66381 Bekijk bijlage 66383 Bekijk bijlage 66382
Heb het ondertussen al terug verwijdert, enkel perfectie telt. Morgen ga ik nieuwe wrap folie halen en woensdag sleur ik die grill er toch uitDie onderste grill eruit halen is bijna niet te doen, laat staan als je bumper nog gemonteerd zit.
Deze grill zit stevig bevestigd middels een soort 'klik systeem' in de bumper.