Yeti Edition outdoor

WillemdeNie

Nieuw lid
Sinds 2 dagen in bezit van mijn nieuwe Edition outdoor 1.4 DSG.
Lekker karretje, maar ik mis tot nu toe een paar zaken:

Als ik de navigatie op het dashboard op de Maxi dot aanzet zie ik nergens digitaal meer de actuele snelheid die ik rijd. (Wel analoog natuurlijk) Ik kan wel de tweede snelheid aanvinken die dan wel getoond wordt onder de navigatie instructies, maar dat zijn helaas mijlen per uur.

Verder zie ik nergens de GPS snelheid (ik ben TomTom gewend)

En, maar daar las ik al meer over: de Voice knop zit er wel op maar werkt niet.
Niet dat ik de functie mis, maar als er een knop voor is moet die ok werken vind ik

Mis ik bepaalde instellingen of blijven deze zaken een gemis?

Altos

Banned
Mijlen naar kilometers omzetten moet lukken in de instellingen.
Gps snelheid ga je niet vinden.
Een werkende voice knop vereist de module, zal te maken zijn maar ik verwacht hoge kosten.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Zonder de voice-controle module zal het knopje weinig meer zijn dan een mute-functie...

V.w.b. je digitale (GPS)-snelheid: smartphone met Flitsmeister; ideaal!

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! We zijn benieuwd naar de foto's..!

bluskabouter

Forumguru
gefeliciteerd met je aankoop.
rijd zelf sinds 8 januari een 1.4 DSG-7 edition outdoor in de kleur jungle-green.
fijne auto, vindt echter wel dat de bak snel opschakelt naar de hoogste versnelling.
hoe is jouw ervaring hiermee?
ben zeer benieuwd naar de foto`s van jouw bolide.

WillemdeNie

Nieuw lid
Dank voor de antwoorden.
Dat omzetten van de mijlen naar KM heb ik niet kunnen vinden.

Maar het snelle opschakelen valt mij ook op. Hierdoor bromt de wagen meer dan mijn vorige 1.2. omdat hij dan na het opschakelen in het zeer lage toerbereik komt. Je schrijft ik laat dat aanpassen. Hoe gaat dat?
Oh ja foto's van mijn auto heb ik niet hoor!

Altos

Banned
Oja, ik heb net nog ff getest voor je.
De voice knop is wel bruikbaar als je Smartlink hebt met een telefoon eraan, gewoon een seconde inhouden en dan spreken, dan regelt de dame van google je navigatie naar je gesproken bestemming.
Ik heb dit getest met een Sony Z2 (Android) dus met google car.
De km/mijlen vind je onder je instellingen van de auto, niet in je maxidot.

WillemdeNie

Nieuw lid
Instellingen van de auto (niet van de maxidot): ik neem aan dat je dan via het infocentrum bedoelt?
Ik ben hem daar nie tegengekomen.

Altos

Banned
Als je een Amundsen hebt is het een optie, je dealer kan je precies vertellen of je het hebt of wanneer je het wel wil maar niet hebt, wat het dan kost.
De omzetting KM/Mijlen switchen MOET erop zitten! Kijk eens bij autoinstellingen/eenheden of waardes/klok instellingen?
Dit alles zal ook in het instructieboekje te vinden zijn lijkt me.

WillemdeNie

Nieuw lid
Ik zou ook verwachten dat het er op zit, maar het lijkt er op dat de auto uitgevoerd is in km/uur (zo ook de analoge klok) en dat de tweede snelheid niet veranderd kan worden.

In het manual kun je daar ook niets over vinden.

Bovenaan Onderaan