Yeti rijder

Visitor538

Senior Member
Dag mensen,

Even voorstellen; Ik ben Leo, woon in Tilburg en Usti nad Labem (CZ) en ben Yeti rijder.
Inmiddels rij ik 3 jaar mijn Yeti en heb enkele weken geleden een nieuwe besteld.
Wel in Tsjechië omdat dat véél geld scheelt.
Ook heb ik daar de Lauren & Clement versie besteld die hier in NL nog niet leverbaar is.

Ik heb van mijn dealer (CZ) vernomen dat de auto inmiddels in productie is dus in de loop van de week zal ik horen wanneer hij afgeleverd gaat worden. Kan haast niet wachten en ik ben al zo ongeduldig.

Nou dat was het zo'n beetje, ik ben 60 en ex-docent.
Ik hoop nog veel plezier en gemak te hebben van dit forum.

P.S.
Kun je ook personal berichtjes sturen naar andere forumleden?

WesleyJD

Banned
Welkom. Via "conversatie" kan je contact leggen. Op iemand zijn naam klikken en dan komt het tevoorschijn.

CDK

Forumguru
welkom Leo en alvast heel veel plezier toegewenst op het forum en met je nieuwe Yeti L&K, foto's zijn zeker in dit geval meer dan welkom :)

greetz Corné

ertromp

Forumguru
Welkom hier en ik ben ook benieuwd naar de foto's want zoveel Yeti rijders hebben we hier ook niet.
Welke motorisering heb je besteld? Zijn er veel verschillen met Nederlandse uitvoeringen?

Visitor538

Senior Member
@ertromp Zodra ik hem heb, planning ligt eind week 25 begin 26 zal ik zeker foto's online zetten.
Ik heb de 2.0 TDI 103Kw 6 versnelling 4x4 met van alles erop en eraan.
hij heeft alles wat hier de Yeti Elegance heeft +

Ledere bekleding
Columbus Navi
Elektrisch en verwarmde stoelen met geheugen voor 2 personen
Winterstart (Met afstandsbediening starten in winter, zodat ruiten al ontdooid zijn en interieur warm)
Parking assist (Stuur los en hij parkeert in)
Trekhaak (afneembaar)
Bi-Xeon visionpakket
Donkere ramen achter
en meer.

Ook heb je daar standaard 4 jaar garantie en hier maar 2
Deze auto zou hier in NL boven de € 52.000,- uitkomen!!! Alleen al 15.000 bpm + 21% btw daarover!
In Tsjechië net geen € 30.000,-
Hoef hem niet in te voeren omdat ik daar ook een woonadres heb.
Wonen en werken binnen de EU, daarom rijden die Polen hier ook allemaal rond met poolse auto.
Hoef hier geen wegenbelasting te betalen (138 p/m) En in Tsjechië zit de wegenb in de brandstofprijs. Maar dat willen ze veranderen.

Dus je kunt wel begrijpen dat ik sta te popelen om hem te halen.

Soms zit het mee.

CDK

Forumguru
ja ik weet er alles van mijn schoonvader rijd met een Mercedes Benz GL op CZ kenteken..... slim bekeken! geniet er van!

ertromp

Forumguru
Goed bekeken als je het zo kunt regelen!
Geweldige configuratie van je auto zo.
Die "winterstart" is een standkachel of zo en wordt standaard af fabriek geleverd?

Visitor538

Senior Member
@ertromp,

Wordt inderdaad af fabriek geleverd.
Extra afstandsbediening. Heet hier in NL extra verwarming, maar is de Oost Europa uitvoering schakelt hij ook de stoelverwarming en de ruitenverwarming al in.

vvab.JPG

Dat laatste van stoelen en ruiten is ook in te schakelen via zo'n VAG kabeltje of ietsdergelijks.

(-; Instructieboekje dat bij auto geleverd word is standaard Tsjechisch maar heb via Skoda het boekje al in Nederlands als pdf file.

CDK

Forumguru
die extra verwarming is hier volgend mij niet leverbaar in NL....
mooi interieur hoor! ik heb zelf een S2 L&K, het interieur komt me dus bekend voor met de Laurin & Klement logo's :)

greetz Corné

ertromp

Forumguru
Mooi zulke af afabriek voorzieningen als het verwarmingssysteem.
Helaas dat de importeur hier zulke opties niet opneemt. Mij zou zo'n voorziening wel passen.

CDK

Forumguru
ziet er echt schitterend uit! nog ff geduld hebben en dan kan het genieten pas echt gaan beginnen :) proficiat!

greetz Corné

Joske

Forumguru
Welkom Leo!

Zie nu pas het topic en ben blij dat je alsook nog de mooie foto's post van de Yeti!
(begon al wat wantrouwig te worden met al dat gedoe de laatste week.. we hadden er onlangs nog eentje die dacht in Italië te wonen..) ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Prachtige auto zo! En leuk die foto's Ben benieuwd naar je rijervaring als je de auto gehaald hebt.

CDK

Forumguru
wat mij nu opvalt is dat de oude logo's en het oude stuur er nog in / op zitten, ik dacht eerlijk gezegd dat dat al aangepast zou moeten zijn, tenminste, de fabia is daar wel reeds mee voorzien.

Blacky

Forumguru
Welkom
Mooie auto, vooral interieur. Hoop dat je er veel plezier mee mag beleven en vele kilometers rij genot.

Bovenaan Onderaan