yeti uit het jaar 2015

Lidia

Lid
Hallo mijn naam Lidia heb sinds kort een yeti waar soms het lampje gaat branden dat de koppeling van de automaat te heet is.
Vreemd genoeg is dit ook gebeurt toen hij net gestart was, en nog geen meter gelopen had.
De dealer kan niets vinden bij uitlezing, ik zit nog in mijn garantie tijd, en hoop dat ze het wel vinden voordat die garantie periode voorbij is.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Lidia

Bakkertje

Forumguru
Je zou de auto eens uit kunnen laten lezen door iemand met VCDS / OBDeleven.
Wat je ook kan doen is even bellen met de DSG dokter, die weten zo'n beetje alles over DSG automaten.

Zorg in ieder geval dat je het binnen de garantieperiode op laat lossen, reparaties aan de versnellingsbak kunnen nogal kostbaar zijn.

EdK

Forumguru
Zorg in ieder geval dat je het binnen de garantieperiode op laat lossen,
Je hebt het toch voor einde garantie al gemeld bij ze !
Dus einde maakt dan toch niet meer uit al doen ze er een jaar over ??
Dit gebrek behoort nu als garantie behandeld te worden....

En als DSG docter weet wat het is dan alleen nog de dealer zo gek krijgen dat hij het daar laat repareren......

Lidia

Lid
O dank je wel, ga in ieder geval naar DSG Dokter, en laat het nakijken. Ik moet mijn auto nu weer naar de dealer brengen op 8 juni, ik ga voor die tijd naar de DSG Dokter, dan kan ik als hij iets vindt, wachten op het resultaat van de dealer en dan vertellen wat er aangevonden is, zodat hij dat daar kan laten maken.

Ik wist niet dat als je het heb gemeld in de garantie periode, dat het dan gemaakt moet worden na de garantie, ik wilde daar ook al de Bovag voor bellen.

Thijs4motion

Forumguru
als het gemeld is tijdens de garantie periode dan moeten ze het maken ook al is het buiten die periode,
ander zou iedereen de afspraken uitstellen.

gaat het lampje vanzelf weer uit of na herstarten?
hou er wel rekening mee dat de dealer moeilijk kan doen als je naar derden gaat.

Canon-Eye

Forumguru
De reparatie moet natuurlijk wel worden uitgevoerd - maar dat hoeft niet persé binnen de garantietermijn te gebeuren. Er kunnen allerlei redenen zijn om het daarna alsnog te doen, bv. agendaprobleem, of niet-tijdige leverbaarheid van onderdelen of zo.

Lidia

Lid
Ja het lampje gaat uit, als ik hem uit zet.
Ik start de auto, en het lampje ging meteen branden.
Auto was nog koud nog niets gereden, toch maar weer uitgezet, en weer gestart en toen ging er geen lampje branden snap je toch niets meer van.
Dan kan er toch helemaal niets warm gedraaid zijn.

Lidia

Lid
Ja daar is een lampje voor, heb er een foto van gemaakt. Is een geel lampje dat gaat branden.

Bijlagen

• IMG_6510.jpg
    IMG_6510.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 47

Lidia

Lid
O ik schaam me dood, wat erg zeg, ik had wel tegen de dealer gezegd dat het een oranje lampje was op mijn dashboard.
Dus ook hun hebben niet verder gekeken dan hun neus lang is.

O ben zo blij dat ik hier ben gaan vragen, allemaal heel hartelijk bedankt voor de hulp.
Heeft mij goed gedaan, want je gaat toch denken dat je in de maling word genomen, ik wacht ook al 2 maanden op de knopjes van mijn Radio, maar die zijn niet te koop in Nederland, heb ik over gebeld met Skoda.nl

Nogmaals heel hartelijk bedankt, fijne avond verder.
Groetjes Lidia

Captain Hook

Forumguru
@Lidia Moet je natuurlijk niet vergeten de defecte lamp te (laten) vervangen!
(en eerst uitzoeken WELK lampje kapot is)

BTW: lezen van de handleiding kan verhelderend zijn! :D

hemi24

Forumguru
@Lidia : niks om je voor te schamen!
Wie zich wel zou moeten schamen is de persoon bij de garage die niet goed heeft opgelet!

Post ook nog maar een foto van de knoppen voor de radio, grote kans dat iemand hier daar ook wel een passende oplossing voor heeft..!

Bovenaan Onderaan