Yeti vraagjes

Maggy

Forumguru
Vraag 3-4&5; spiegelbediening; of zekering, of draadbreuk bij de A-stijl, olie temp is 90 graden, en zoals reeds genoemd, onder de 50: - - - , de cruise geeft geen ingestelde snelheid weer op het dashboard.
Van radio’s heb ik geen verstand:nono:

Maggy

Forumguru
Kijk uit met coderen, je zal niet de eerste zijn die wat verkeerd doet.
Die snelheids aanduiding heeft de cc van mijn karoq ook, mijn yeti had dat niet.

O, deed het in mij Peugeot ook. Of is vcds zoveel anders dan pp2000?

Hmm misschien is dat het probleem wel waarom mijn auto afremt als ik gas geef en vooruit gaat als ik rem. :D

EdK

Forumguru
Daarvoor moet je de pedalen even om programmeren.

Maar Rainesh in Den Haag of Antera in Breda kunnen je met opties aan en uit zetten in VCDS heel goed helpen op locatie
Is mooi ritje met de Yeti en een stuk veiliger dan met een chinese clone aan de gang te gaan....

Nog even 3 vraagjes, want o o wat is het wennen allemaal . :sterretjes:

1) als ik de climate control aan heb dan komt er op sommige plekken warme lucht uit en op sommige plekken ijskoude lucht. Hij stond op 20, heb hem maar op 24 gezet maar het maakt eigenlijk niet uit. Uiteindelijk zal het vast wel 24 graden worden maar echt prettig is het niet. Of is dit wat climate control is? (ja sorry nul ervaring mee)

Edit: er zijn meer met dit probleem zag ik (https://www.skodaforum.nl/forum/i/kachel-links-warm-rechts-blijft-koud.20803/page-3). Iets met uitlezen en mogelijk een sensorprobleem.

2) mijn kofferbak lampje doet het niet, zie ook geen schakelaar. Waarschijnlijk lampje defect?

3) en tot slot, ik reed voor het eerst in het donker met de Yeti maar had telkens de neiging om uit te stappen om te checken of de lampen het wel deden. Geeft dat ding nou zo weinig licht, zitten er %@# lampjes in of is de reflectie van een Peugeot gewoon beter dan skoda?

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
2 Lampje word geschakeld door de achterklep.
Dus universeelmeter erbij en klep openen en meten op de stekker of je 12V krijgt op lamp.
Zo ja dan is lamp stuk, zo nee dan is er wat anders aan de hand.....

Arjan1985

Forumguru
Wellicht zijn je koplampen dof. Of zijn ze helder? Dat zorgt voor verstrooiing vh licht. Weet niet of je koplampen elektrisch in hoogte verstelbaar zijn. Anders even mee spelen en hoger zetten.

EdK

Forumguru
Zover ik me kan herinneren heb je zo en zo een stelwieltje links onder stuur om de hoogte in te stellen...

Dus bij de lichtschakelaar

Wellicht zijn je koplampen dof. Of zijn ze helder? Dat zorgt voor verstrooiing vh licht. Weet niet of je koplampen elektrisch in hoogte verstelbaar zijn. Anders even mee spelen en hoger zetten.
Volgens mij niet dof. Afstellen al geprobeerd. Zal de garage morgen ook wel even vragen anders zet ik gewoon de lampjes van mijn Peugeot over of koop een stel night breakers, wellicht helpt dat.

Maggy

Forumguru
Lichtopbrengst van de koplampen was nou niet echt je-van-het bij de yeti vond ik.
De kachel; je zou in eerste instantie kunnen kijken of het synchroniseren van de kleppen helpt.
Voor vrijwel alle vag auto’s ongeveer hetzelfde.
Achterklep heeft een microschakelaar, maar kijk eerst maar eens naar het lampje, en reeds genoemd: meten.

Neem ik mee bedankt. Had je ook ervaring met de night breakers? En zo ja vond je de Philips beter?

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Frup

Erik_NL

Forumguru
nog een antwoordje:
alternatief: Philips X-Treme Vision of Osram Nightbreaker en je hebt zonder xenon of led een zee van licht.

Canon-Eye

Forumguru
Had je ook ervaring met de night breakers?
Nee, die heb ik nooit geprobeerd.
Ik merk nu trouwens dat ik me vergiste in die zin dat ik de RaceVision (zou 130% lichtopbrengst geven t.o.v. normale H7) destijds eerst heb gebruikt op mijn Fabia2 met projectorkoplampen. Gaf inderdaad flink meer licht dan standaard. Maar in een later stadium ben ik nog een stap verder gegaan, rij nu alweer jarenlang (Leon) met de X-tremeVisions en die geven nóg meer licht (150% volgens opgave).
En in beide gevallen met het normale H7 lichtbeeld, dus bij goede afstelling nooit gedonder met APK of tegenliggers.

Frup

Forumguru
Ik had in mijjn vorige Yeti 2010 Ambition Philips X-treme Vision Pro lampen.
Daarmee had ik goed zicht, beter dan de standaard lampen die erin zaten. In mijn huidige Yeti ditto. Prima zicht.

Ik heb nog een setje "gewone" blauwedoosje osrams hier liggen, die ga ik eerst eens proberen anders ga ik voor de x-treme's. Is dat niet heel irritant wit licht voor tegenliggers?

Overigens iemand nog tips voor dakdragers of nog een setje liggen/over?

Frup

Forumguru
Lichtopbrengst van de koplampen was nou niet echt je-van-het bij de yeti vond ik.
De kachel; je zou in eerste instantie kunnen kijken of het synchroniseren van de kleppen helpt.

Voor vrijwel alle vag auto’s ongeveer hetzelfde.
Achterklep heeft een microschakelaar, maar kijk eerst maar eens naar het lampje, en reeds genoemd: meten.
Even die calibratie geprobeerd. De lampjes blijven wel érg lang knipperen en gaan na zo’n 4 minuten nog niet uit.
Weet iemand hoe lang die calibratie normaal l duurt?

Bovenaan Onderaan