Rosinfield
† In Memoriam
ja, zo kan ik het ook (niet)
Een Dacia automaat zou ik dus zeker overwegen temeer omdat er daarmee 1500 kg mag worden getrokken terwijl mijn Yeti de grens legt bij 1250 kg. Concreet mag ik nu dus maar net mijn lege caravan trekken en moet wat erin hoort naar de Yeti verplaatst worden en dat is niet bepaald een leuke of handige optie.
Zou ik dezelfde mogelijkheid bij de Yeti willen, dus 1500 kg trekgewicht, dan kom ik automatisch in een prijsklasse terecht die wel heel ver boven dat van een Dacia ligt.
kan iemand de Belg eens vertellen wat "grijs kenteken" juist inhoudt?Mijn Yeti is de eerste in NL die is omgebouwd (door Profiglass) naar grijs kenteken, hij is bedrijfsmatig aangeschaft, dan vervalt de bpm ca 13000 euro en de btw ca 7000 euro, daar word de Yeti toch aardig goedkoper van. Ik ontdekte zelfs dat in deze situatie de DSG uitvoering nog 500 euro goedkoper werd dan de hand versnellingen versie. Vandaar de DSG uitvoering. En wat de wegenbelasting betreft, ca 89 euro per kwartaal...........
de beruchte bpm belasting vervalt dan, zou in mijn geval 20.000,- schelen........