Zeer binnenkort : groen monster op de baan

Hallo allemaal.

Ik volg dit forum al een tijdje, en ook al wat gepost.

Nu lijkt me de ideale moment om me ook officieel voor te stellen.

Vanaf volgende week rijd ik immers rond in een nieuw monster....

de octavia rs tdi 4x4 hatchback :D

Dus over mijzelf :

Belg van 35 jaar, dochtertje van 9 jaar oud. Over mijn job hebben we het even niet :laugh:

Voertuiggescheidenis (daily rides) tot nu toe : (chronologisch zelfs)
Renault Clio
Mercedes CLK Cabrio 230 Kompressor
Skoda Octavia break RS tdi (Mk II)
Audi A4 Cabrio 3.0
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde
Jaguar X Type 3.0 :facepalm:

en nu dus opnieuw een Skoda......

Tussendoor ook nog in bezit geweest van bijvoorbeeld een Saab 900, Lancia Kappa 3.0, Lancia Thema 8.32,....

Opnieuw voor Skoda gekozen omdat ik toch iets betrouwbaars wou hebben. De Alfa heeft me na ong. 50.000 km en toen die net ouder was dan 2 jaar immers serieus in de steek gelaten tijdens een roadtrip in Roemenië. (Turbo stuk gegaan) Van toen af was het vertrouwen in dat Italiaans blik volledig weg. De Jaguar daarna was dan ook enkel maar een tussenoplossing.

De keuze voor een nieuwe auto ging nu tussen de Skoda, en (als laatste overgebleven van een aantal SUV's) een Hyundai Tucson. De Tucson was ook wel een zeer goede auto (meerdere testritten gedaan), maar voelde net iets te traag aan naar mijn zin. Het gaat dan om de 1.6 benzine.....

Maar nu dus :

Skoda Octavia RS Tdi 4x4 hatchback in Rallye Green :D

Besteld op 25 april dit jaar. Met als oorspronkelijke levertermijn 29 september 2016.
Al snel werd mij gemeld dat de levering eerder eind juni zou gebeuren. De door mij gevraagde aanpassing om alsnog het Dynamic Chassis Control toe te voegen als optie lukte daardoor niet meer :cry: Ik ging er eigenlijk van uit dat dat standaard ging zijn......

Maar verder zijn er nog genoeg leuke opties aanwezig :

Leder me elektrische bestuurdersstoel
Black Design Package
Open dak
Colombus
Lane Assist
Auto Light Assist
230 V aansluiting achteraan
Front Assist
Kessy
ACC
verwarmde zetels vooraan
Gemini velgen (anthraciet)
Elektrische buitenspiegels
Canton Soundsystem
Park Assist
Achterruitwisser
Achteruitrijcamera
Smartgate, Smartlink en RSE

en nog wat dingen :itwasntme:

Bedoeling is dat ik met deze auto toch heel wat jaren zal doen. De 4 jaar garantie die ik daarbij verkregen heb, zal me alvast helpen.

Oh ja... levering : ergens volgende week (ongeveer 20 juli), als alle papierwinkel in orde komt.... De reden van levering in juli in plaats van juni betreft een extra controle die gebeurde bij de invoerder (D'Ieteren) wegens hagelschade. Gedurende een tijdje zijn er vanaf de invoerder namelijk geen auto's vertrokken.

Voilà, dat zal het wel wat zijn denk.... :lezen::D

Foto's volgen :cheer:

Bart81

Forumguru
Dacht ik al... Dus ook je wagen bij van rompaey gekocht?? Meende het te herkennen op de foto...
Dan zullen we elkaar grote kans wel eens tegenkomen... Moet je alleen zien dat je kan volgen:deuk::tegek:

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan