Superb 3 Zelf achteruitrijcamera inbouwen

Marnixvo

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben nieuw hier dus aangenaam !

Is het mogelijk zelf een camera te instaleren en ondersteund de software dit van de columbus ?

Alvast bedankt

BadBert

Forumguru
Voor zover ik via mijn topic heb gevonden, heb je een av module nodig van 250 euro, en dan de camera en bekabeling nog...

Als iemand wat beters weet, zou ik dat ook graag weten!

BadBert

Forumguru
Dat is niet heel veel goedkoper helaas....

Av module is nu 220, camera een paar tientjes....

Maar ik zal het eens in de gaten houden!

Bedankt voor de link!

Enige verschil met zo'n achteraf camera is dat de lijnen die op het beeld getoond worden niet meebewegen met het stuur wat wel het geval is met de af fabriek optie.

ertromp

Forumguru
Enige verschil met zo'n achteraf camera is dat de lijnen die op het beeld getoond worden niet meebewegen met het stuur wat wel het geval is met de af fabriek optie.
Zou het? Het is wel een origineel onderdeel die aangehaald wordt in post #3 en moet nog aangemeld worden met VCDS
Als dat gedaan is verwacht ik wel meebewegende lijnen aangezien stuurhoeksensor al aanwezig is

Level42

Forumguru
Zou het? Het is wel een origineel onderdeel die aangehaald wordt in post #3 en moet nog aangemeld worden met VCDS
Als dat gedaan is verwacht ik wel meebewegende lijnen aangezien stuurhoeksensor al aanwezig is
De beschrijving bij de link is vrij duidelijk:
  • With static auxiliary-line presentation
  • The guide lines are shown solid and do not move with steering

Level42

Forumguru
En nog lets, volgens mij ben je klaar als je alleen deze camera koopt en heb je verder niets nodig:

• No installation of original control unit or additional monitors!

Level42

Forumguru
Persoonlijk vind ik achteruitrijcameras totaal overbodig, zeker met al die radars die je al rondom hebt.
Doe het al 30 jaar zonder (op de spiegels) en nog nooit tegen iets aan gereden.
Heb het met de camera die op de cactus zat geprobeerd. In het donker zag je amper wat, of hij weer te vuil maar zelfs al heb je helder beeld, ik had de neiging de verkeerde kant op te sturen op basis van het beeld, het is "omgekeerd" in mijn gedachte.
Vast een kwestie van wennen, maar ik vind de radar piepertjes veel duidelijker.

Steek dat geld liever in een verlaging, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening :)

Canon-Eye

Forumguru
ik had de neiging de verkeerde kant op te sturen op basis van het beeld, het is "omgekeerd" in mijn gedachte.
Bij de betere camera's is dat toch in te stellen? Kun je kiezen uit spiegelbeeld of "normaal"beeld - met daarbij de kanttekening dat spiegelbeeld nou juist normaal is voor wie gewend is om alle beschikbare spiegels te gebruiken bij het achteruitrijden...

Overigens heb ik er voor het achteruitrijden op zich ook niet zo'n behoefte aan.
Maar bij precisiemanoevres zoals aankoppelen van een aanhanger (zonder mover) is het wel erg makkelijk.

Giant

Forumguru
Ik heb een paar weken geleden stapvoets bij het achteruit rijden om uit te parkeren op een trekhaak gezeten. Omdat de piepjes zich niet (gewoon niet, nog nooit eerder gehad) meldden dacht ik dat ik er nog niet was:nailbiting:. En daarom ging het ook nog niet eens heel zachtjes. Gelukkig helemaal niets van te zien, maar de schrik zit er goed in nu. Het blijven natuurlijk hulp middeltjes, maar ik moet zelf toch ook goed achterom kijken en/of het camerabeeld blijven bekijken.

BadBert

Forumguru
En nog lets, volgens mij ben je klaar als je alleen deze camera koopt en heb je verder niets nodig:

• No installation of original control unit or additional monitors!
Klopt, maar hij is net zo duur als een av module met losse cam, en da n had ik volgens mij al wel gezien dat de lijnen mee bewegen

Level42

Forumguru
Bij de betere camera's is dat toch in te stellen? Kun je kiezen uit spiegelbeeld of "normaal"beeld - met daarbij de kanttekening dat spiegelbeeld nou juist normaal is voor wie gewend is om alle beschikbare spiegels te gebruiken bij het achteruitrijden...

Overigens heb ik er voor het achteruitrijden op zich ook niet zo'n behoefte aan.
Maar bij precisiemanoevres zoals aankoppelen van een aanhanger (zonder mover) is het wel erg makkelijk.

Weet niet of dat je dat kon instellen op de Cactus....nooit naar gezocht ook op dat vreselijk slecht werkende AV systeem....
maar als dat mogelijk is zou het al een stuk werkbaarder maken.

Bovenaan Onderaan