Tsja heden ten dagen gaat alles elektronisch en het uitlijnen ook !
Maar voor deze tijd ging het op een andere manier en werd zo'n persoon een vakman genoemd.
In mijn motortijd had ik een nieuwe voorband nodig en mijn delaer waar ik altijd kwam had niets liggen en kon hem ook niet snel leveren.
En tsja ik moest van een handhaver binnen 24uur iets nieuws eronder laten zetten.
Dus op naar een bandenboer en die heeft hem er onder gelegd en elektronisch gebalanceerd.
Ik reed weg en leek wel of ik op een stuiterbal reed, dus omgekeerd en men heeft de band nogmaals gebalanceerd !
Wegrijdend was het minder maar nog niet goed, dus nogmaals terug ( in 2uur tijd )
wel 3x scheepsrecht maar het stuiteren bleef !
Dus met deze nieuwe stuiterende bad naar me dealer gereden en verteld wat er aan hand was.
Hij heeft 100 mtr gereden en kwam terug en al het lood eraf gehaald en in zijn balanceerstandaard gezet.
Niets elektronisch, gewoon een zelf gemaakte standaard met 4 lagers waar een as op lag die in je wiel werd gezet.
Rond draaien en kijken waar het zware punt zat en tegenover dan een loodje plakken.
met een kwartiertje zat me wiel eronder en wiel gewoon perfect uitgebalanceerd !
Tsja vakmanschap en weten waar je mee bezig bent als monteur !
En dat is met het uitlijnen ook, alles gaat elektronisch en is in een mum van tijd gedaan !
Maar als een monteur het niet goed krijgt dan weten ze vaak niet waardoor het komt !
Ja het apparaat geeft toch echt aan dat het goed is !! ( ook die kan stuk gaan )
Dus ja
@eltjo2 ik kan het wel waarderen dat je het zelf doet en ja je bent even bezig en ik doe het je niet na ! En mooiste zou zijn als jij denkt dat hij nu geheel goed is uitgelijnd op jouw manier om dan eens naar een uitlijner te rijden en kijken wat er daar uitkomt ( het papieren printje )