Vanochtend werd ik geconfronteerd met een zelfdenkende auto. Iemand dit al eens meegemaakt?
- Ik open de auto met de afstandsbediening en pak mijn grote ijskrabber vanaf de bijrijderskant.
- Vanaf de bijrijdersstoel (ik zit er toch) wil ik de auto starten. Zet’m in de vrij, steek de sleutel in het contact en draai. Helaas, geen koppeling ingetrapt dus hij gaat niet aan. Wel radio, lampen, ventilator e.d.
- Ik doe de deur dicht en krab de auto schoon.
- Na het krabben wil ik de deur weer openen. Helaas…… Hartstikke dicht.
- Grr..ssg##$@ De reservesleutel/mijn vrouw is 20 minuten rijden verderop. Na 45 minuten ben ik dus met een geleende auto terug met reservesleutel. Lampen branden nog, radio nog aan.
- Ik wil de deur met afstandsbediening openen. Gaat niet. Blijft helemaal dicht.
- Alleen met de fysieke sleutel gaat de deur nog open.
- In de auto, koppeling in, starten en weg.
Waarom gaat die deur in vredesnaam uit zichzelf op slot? Ik ben erg benieuwd of ik de enige ben die dit al eens heeft meegemaakt.
Groeten,
Remco
Jouw probleem is als volgt denk ik:
Je opent de auto met de AB.
De auto weet dat jij instapt aan de bestuurderszijde.
En wacht netjes tot jij de deur hebt open gedaan.
Optie 1. Als je de deur niet open hebt gedaan dan sluit hij de auto af na 30 seconden.
Optie 2. de bestuurdersdeur gaat open en hij weet dat je in stapt of denkt dat.
Ik denk dat Optie 1 de oorzaak KAN zijn. Ik zou eens willen vragen om het eens te testen door de auto
te openen met de AB en dan de bijrijders zijde te open en weer dicht te doen en dan een minuut of wat
te wachten. Eventueel ook eens testen zoals je het net is overkomen