Zelfdimmende binnen- en buitenspiegels??

Joske

Forumguru
Allen

een vraag: mijn binnenspiegel dimt automatisch. Dat werkt, maar als ik het knopje bedien gaat ook mijn linkerbuitenspiegel dimmen (leuk, wist ik niet) MAAR mijn rechterbuitenspiegel niet?!

Is dit normaal?
Bedankt!

CDK

Forumguru
Dat knopje bedien ik niet want hij dimt automatisch, ook dimt zowel de rechter als de linker buitenspiegel...., om een lang verhaal kort te maken...., nee dat is niet normaal

Greetz Corné

Joske

Forumguru
Bedankt Corné, gaat bij mij uiteraard ook automatisch maar met de lange dagen met veel licht had ik het afgezet aan de spiegel.
Maar vond het bijzonder vreemd dat dit links wel en rechts niet zou werken..
Begint wel een lijstje te worden voor de garage op den duur.. :pieker:
Het is wel allemaal nog onder garantie maar toch.. Leuk is het niet en zo graag heb ik het niet dat ze aan de auto klooien, is niet hetzelfde als fabrieksaf in orde é :arghh:

Michel

Forumguru
Volgens mij bestaan er uitvoeringen (ik weet in ieder geval dat dit voor bepaalde Superb uitvoeringen in Nederland gold) dat alleen de linker buitenspiegel en de binnenspiegel automatisch dimmen.

Joske

Forumguru
de dealer zal (normaal gesproken toch!) uitsluitsel kunnen brengen.. maja, die is nog steeds in vakantie..
bedank voor de aanvulling @Michel!

Canon-Eye

Forumguru
maar met de lange dagen met veel licht had ik het afgezet aan de spiegel
Ik had het op m'n vorige auto. Heeft dik 3 jaar aangestaan - vraag me af wat het voordeel is om het uit te zetten?
Bij daglicht merkte ik geen significant verschil in zicht...

michelover

Forumguru
@Joske, als ik de handleiding er op na kijk horen bij jou auto ook links en rechts te dimmen. Dus de dealer heeft inderdaad wat te doen.

Joske

Forumguru
bedankt voor het nakijken! Aan RTFM had ik niet gedacht.. Kan men dat testen? Met zaklamp en de lichten uit dan? :)

Antera

Donateur
Ja dit kan. Licht aan( hoeft niet dacht ik) en even met de lamp op de sensor in de spiegel schijnen.

Thegabeman

Actief lid
Joske heb je privacyglas? Zo ja, dan werkt ie niet zo goed heb ik gemerkt. Ik heb wel privacyglas maar als ik rij zie ik geen verschil, maar toen ik de auto van mijn schoonvader achter mijn auto en de kofferdeksel open had gezet en het groot licht van de auto van mijn schoonvader aangezet had zag ik dat mijn binnenspiegel dimde en inderdaad zowel de linker als de rechterbuiten spiegels ook. De buiten spiegel dimmen alleen als de binnenspiegel gaat dimmen heb ik gelezen.
Hoop dat het mee valt met de garagerekening!

Canon-Eye

Forumguru
In mijn O2C had ik (net als nu trouwens) zowel het maffiaglas alsook sunnyboys.
Werkte evengoed prima, hoewel het in feite niet zo hard meer nodig was vwb de binnenspiegel.

Thegabeman

Actief lid
In mijn O2C had ik (net als nu trouwens) zowel het maffiaglas alsook sunnyboys.
Werkte evengoed prima, hoewel het in feite niet zo hard meer nodig was vwb de binnenspiegel.

Canon-Eye,

Wat zijn "Sunnyboys"?

Ze werken wel bij mij maar minder dan met de achterklep open. Dan zie je het verschil.

Michel

Forumguru
Heb je al gecontroleerd of op de spiegelglazen van beide spiegels een blauwachtige rand zit? Dat is een indicatie dat de spiegels dimbaar zijn. Als dit alleen bij het linker exemplaar aanwezig is, dan is alleen die spiegel dimbaar en niet de rechter spiegel.

Canon-Eye

Forumguru
Sunnyboys: Extra zonneschermen met het bij-effect dat in- en doorkijk via achterruit en zijruiten (uitgezonderd de voorportieren) sterk wordt beperkt.
Om dat laatste is het me vooral te doen, want i.c.m. een donker interieur kun je van buitenaf echt niet zien of er iets op de achterbank ligt...

Ze reageren dus gewoon zoals het moet.
Maar met de achterklep dicht is het niet vreemd dat het effect kleiner lijkt, want je ruit dempt het licht al een beetje. Je zijruit doet dat niet, dus in je buitenspiegel zou je het gewone verschil moeten zien...

(Ik rij overigens zelden met de klep wijd open...)

Joske

Forumguru
@Thegabeman: ik heb inderdaad privacyglass, fabrieksaf, sunsetoptie dacht ik dat het noemde.
Ivm garagerekening.. Auto is 2 maand oud ;) dus nog wel wat garantie om aanspraak op te maken.

@Michel: dat van die blauwe rand zal ik eens controleren morgen in het daglicht

@Canon-Eye: ik ben mee inzake de sensor in de spiegel nu (dacht dat er ook sensoren in de buitenspiegels bedoeld werden..)

Weet er toevallig dan ook iemand waarvoor de sensor aan de voorkant van de spiegel dient? Denk toch dat het een sensor is.. Klein vierkantje. (IN de auto é, het gaat niet over de regen- en lichtsensor)

CDK

Forumguru
Er is idd een randje zichtbaar van ik schat ongeveer 4mm rond het spiegelglas, als dat links wel zit en rechts niet, dan klopt er iets niet Joske

Joske

Forumguru
Er is idd een randje zichtbaar van ik schat ongeveer 4mm rond het spiegelglas, als dat links wel zit en rechts niet, dan klopt er iets niet Joske
Ben toch maar eens gaan kijken.. En ja hoor :(
Op het linkse glas duidelijk een randje aanwezig en op het rechtse niet... Pff, is het nu normaal of niet? Bij dit model dan? Het stoort me mateloos alvast. (het idee dat er dingen niet in orde zijn, of toch zo lijken.)

Bovenaan Onderaan