Zelfdimmende binnen- en buitenspiegels??

CDK

Forumguru
Idd ff navragen, heb je de auto nieuw aangeschaft? Anders is misschien het spiegelglas een keer vervangen?? Die zelfdimmende uitvoering is nogal duur.....

Joske

Forumguru
Geen idee. Navragen bij de dealer hoe dit zit, om mee te beginnen?
Uiteraard, ik sta zobiezo de eerste dag dat ie uit vakantie komt aan zijn deur om 8u!
Maar eens mens zoekt wat info/geruststelling in tussentijd.. Heb enkel het eerste gevonden.. :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Gloednieuw Corné.. Juni van dit jaar. Zou het toch bizar vinden dat links en rechts verschillen :pieker:

Joske

Forumguru
heb de oplossing gevonden.. vrij vervelend eigenlijk :bloos:

Ik dacht toch nog maar eens de factuur van de wagen bij de hand te nemen, om eens goed naar de opties te kijken.. Het betrof een stockwagen met heel veel opties, dus ik heb geen enkele van die opties "zelf gekozen" en had er dus niet echt bij stil gestaan. Maar 1 van de opties vermeld op de factuur is dus:

dimbare bestuurdersspiegel

Dus maw, de dimbare binnenspiegel zal standaard geweest zijn op het model/ of uitvoering (weet ik niet zeker) en de buitenspiegel dimbaar was dus een optie, maar blijkbaar enkel voor de bestuurder.. :bloos:

Toch allen bedankt voor het meedenken / helpen..:thumbsup:

Ik zal stiekem vast wel eens proberen bij de dealer of het toch niet standaard ook dimbaar aan de bijrijder moet zijn ;)

Canon-Eye

Forumguru
buitenspiegel dimbaar was dus een optie, maar blijkbaar enkel voor de bestuurder..
Die rechter buitenspiegel is anders ook bedoeld voor gebruik door de bestuurder, hoor... (*)
De passagier heeft normaliter geen invloed op de koers van de auto en dus ook geen direct belang bij hetgeen in de rechterspiegel te zien is.
En in de gevallen waar dat wel het geval is (lesauto, politieauto) zal men als regel zorgen voor extra spiegels (binnen én buiten) ten behoeve van de ernaast-zitter.

(*) Bij mij is het zo dat via die rechter spiegel meestal geen overmaat aan koplamplicht in de bestuurder's ogen schijnt. Als je een auto inhaalt, zit die spiegel immers in het ten behoeve van de tegenliggers afgeschermde deel van de lichtbundel. Ik heb die spiegel zó staan dat ik er vooral het gedeelte rechts naast/achter de auto in kan zien (wat voor de binnenspiegel de dode hoek is), dus eenmaal terug op de "ingehaalde rijstrook" zie ik via die spiegel de auto recht achter me niet meer tenzij ik m'n hoofd doelbewust flink naar rechts draai.

Blackokkie2

Forumguru
Weet er toevallig dan ook iemand waarvoor de sensor aan de voorkant van de spiegel dient? Denk toch dat het een sensor is.. Klein vierkantje. (IN de auto é, het gaat niet over de regen- en lichtsensor)[/quote]

Dit is een lichtmeter, daarmee regelt de spiegel hoeveel hij moet dimmen. Dek hem overdag maar eens af en zorg dan dat er licht in je spiegel schijnt. Dan zie je dat de spiegel dimt, haal de afdekking ervoor weg en de spiegel zal weer helderder worden.

Bovenaan Onderaan