Zenec nc2010 of Kenwood DNX520VBT

Br3cht

Actief lid
ik ben opzoek naar een navisysteem
eisen:
originele pasvorm, dus geen rechthoek 2din
navigatie
radio
tmc
bluetooth

na even gezocht te hebben heb ik deze 2 toestellen gevonden
zenec nc2010 (+-1000euro)
Kenwood DNX520VBT (+-1300euro)
(prijzen zonder kabels)

welke zouden jullie kiezen?
En wat heb ik nog nodig om een van de 2 toestellen te installeren in mijn F2 (pre- FL)

EdK

Forumguru
Ik kan mbt de kenwood zeggen dat deze mij erg bevalt
Heb dan wel de DNX9260BT , maar voor wat betreft de navigatie maak je gebruik van Garmin software en rechtstreeks wat betreft de updates gebruik van Garmin.
En dit bevalt mij ten zeerste.
mbt de zenec , deze schijnen niet slecht te wezen maar ben er verder niet bekend mee.

Voor wat extra benodigdheden die ik bij me Kenwood nodig had, was een inbouwframe en afdekframe, kosten tussen de €20 en €30 eurie
En omdat ik een multifunctioneel stuurwiel heb , had ik nog een Kenwood module nodig zodat ik vanaf me stuur bepaalde functie's van me DNX kan bedienen.

TL@

Forumguru
Ik zou de Zenec nemen, dan heb je begeleiding in de Maxidot en weergave van de parkeersensoren/airco

Ook vind ik persoonlijk iGo een veel betere navigatiesoftware dan Garmin wat er een beetje ouwbollig uitziet (persoonlijk natuurlijk)

Br3cht

Actief lid
@EDk: Heb je foto's van die kenwood? met de 9260 heb je een inbouwframe nodig omdat dit gewoon 2din is en geen originele pasvorm, dat wil ik dus niet.

@TL@: Ik heb geen stuurwielbediening en of maxidot, zelfs geen boordcomputer, dus dat maakt niet uit voor mij.
Over iGo heb ik idd ook al veel goede dingen gelezen, zelf gebruik ik nu een Tomtom, welke is het beste hiermee te vergelijken?

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat het vooral een kwestie van smaak en voorkeur zal zijn. Volgens mij zijn beide toestellen op zich prima toestellen. Beide toestellen hebben een Parrot bluetooth module, dus dat zal ook niet veel uitmaken. Echte verschillen (behalve de genoemde navigatiesoftware) kan ik zo 1,2,3 niet vinden. Is er overigens ook al een Zenec voor Skoda's (dus met de juiste toetsverlichting?) bij het compatibiliteitsoverzicht staan alleen VW's en Seat modellen.

Persoonlijk zou ik voor de Kenwood gaan, maar dat is meer omdat ik zelf Kenwood (1-Din) toestellen heb gehad en daar erg tevreden over ben.

Wat je wellicht ook zou kunnen overwegen is een systeem met afneembaar front (zoals die van edk bijvoorbeeld). Dan houd je ook de leden van het dieven gilde uit je auto.

Kleine aanvulling de JVC kost je ook rond de 1000 euro: http://www.guenstiger.de/Katalog/Preis.pl?suche=DNX520VBT&x=0&y=0

Falcon

Donateur
De Zenec zijn ze nog flink aan het ontwikkelen en komen regelmatig nog nieuwe updates voor uit. Daarnaast is het wel even 300 euro verschil met de Kenwood.

Br3cht

Actief lid
werkt bij beide systemen de aux-ingang naast de handrem nog?

zelf vind ik de zenec er cheap uit ogen, maar de iGo is dan een pluspunt
de kenwood heeft die lelijke usb en aux-ingang aan de voorkant, maar het design is dan weer mooier

@bakkertje:de MC5600 is een voor skoda, en zelfs nog goedkoper dan de nc2010

Peter_Octavia

Forumguru
Ben toevallig ook een beetje aan het rondkijken. Voor straks in de nieuwe Fabia.
Kwam eigenlijk ook terecht op deze twee systemen. De Zenec en Kenwood. Past mooi in het dashboard.

In mijn huidige Octavia heb ik nu bijna 2 jaar probleemloos een Zenec MC5000 + navigatie module zitten. Kan zijn dat deze straks nog overblijft. Probeer ik hem eerst even in de nieuwe Fabia. Waarschijnlijk zal de stuurwiel bediening niet werken en samenwerking met maxidot kan ik zeker vergeten is mijn verteld.

Ik neig zelf toch naar de Zenec nc2010. Stuurwiel bediening en maxidot werkt dan gewoon. Hier heb ik al navraag voor gedaan. Toetsverlichting is wel wit, echter vindt ik dat het goed past bij de rest.

Maar goed. Eerst zien dat we de nieuwe Fabia hebben en/of het huidige systeem verkocht. Voorlopig houd ik die even bij de auto i.v.m. particuliere verkoop. anders heb je weer een gapend gat in het dashboard. Bij inruil bij de dealer mag ik hem eruit halen.

Ben trouwens zeer tevreden over de Igo software.

Trouwens als je alleen de MC5600 neemt heb je nog geen navigatie. Moet je een aparte module voor bij kopen (ZE-NA2000N , prijs € 300,00)
Bij de NC2010 is alles wel reeds compleet. Dus prijsverschil is dan een stuk kleiner.

EdK

Forumguru
De Kenwood DNX520VBT praat jij over een prijs van 1300 eurie maar heb hem ook al gezien voor 1100 euro
http://www.jncs.nl/index.php/navigatie-systemen/kenwood.html?p=2
En ik snap dat je vanwege front (afwerking ) voor deze kiest, maar het blijft dan nog steeds diefstalgevoelig omdat je front niet kan verwijderen.
Als dit geen probleem is voor jou dan moet je er gewoon voor gaan.

Mbt de DNX9260BT die ik zelf heb, het is inderdaad een 2 dins module ( met verwijderbaar front ) en je hebt er appart een kunstof beugel bij die er voor zorgt dat
de stalen houder van de kenwood hierin bevestigd word. Hiernaa schuif je dan de 9260 erin en heb je een frontplaat die weer het dashboard tot een geheel maakt.

De aux aansl weet ik niet van of deze nog te gebruiken is, maar voor mij niet belangrijk omdat ik een USB aansl ( dmv kabel) heb op de dnx en hier heb ik een usb stick of een samsung S2 harddisk (320Gb) aanhangen.
Dan is er ook nog een Ipod kabel aan de DNX die ik zou kunnen gebruiken maar die ik dan zelf niet gebruik.
Dan heb je de mogelijkheid tot het aansluiten van een achteruit camera (extra kosten ) en meerdere dingen die je uit de te downloaden manual kunt halen.

Indien je een stuur hebt met radio bediening dan is er de mogelijkheid tot aanschaf van een extra module van kenwood die via de canbus communiceert met je DNX
En mbt muziek werkt het naar behoren, en mbt telefoon en navigatie heb ik het nog niet getest !
En één nadeel is misschien wel dat ik de muzieknummers etc niet in me maxidot vermeld zie, maar tsja zit je daar echt op te wachten ? ikzelf niet !

Rallye

Forumguru
Ik neig zelf toch naar de Zenec nc2010. Stuurwiel bediening en maxidot werkt dan gewoon. Hier heb ik al navraag voor gedaan. Toetsverlichting is wel wit, echter vindt ik dat het goed past bij de rest.

Toen ik eerder dit jaar op de RAI was, was die stuurwielbediening nog een probleem. Laat de garantie dat het werkt dus vooral op papier zetten!!

Peter_Octavia

Forumguru
@Rallye,

Bedankt voor de tip. Het zal nu zeker een keiharde eis gaan worden bij evt. aankoop. Heb niet voor niets multifunctioneel stuurwiel genomen.

Weergave in het maxidot display vind ik minder belangrijk. Het is leuk als het werkt maar niet meer dan dat.

Grt.

Peter

VEEJAY

Forumguru
Mooi ding van Kenwood, zou hem zo kopen, maarrrr

Jammer, weer geen afneembaar frontje.. Wat is er nu zo moeilijk aan om dat te maken voor een dubbeldin?

Peter_Octavia

Forumguru
Nog weer even navraag gedaan bij een tweede leverancier voor de NC-2010.

Deze had reeds ervaring met montage in een Fabia II en alles functioneert.
Dus de stuurwielbediening, weergave maxidot en zelfs de parkeersensoren.

Ik ben er voorlopig wel uit. Maar het is nog niet zover.

Grt.

Br3cht

Actief lid
om hierop nog even te komen

vorige week met de gps van mijn baas op weg geweest
dat is een Garmin, sorry, maar wat een stom toestel is dat!
Mijn tomtom is sneller, minder gezaag, ...

Nu heb ik vandaag gezien dat bij JNCS de zenec in promotie staat., toch maar eens over nadenken terug.

EdK

Forumguru
Tsja Br3cht zoveel mensen zoveel meningen
Ik blijf de TT's bagger dingen vinden en kan lezen en schrijven met de Garmin's
Tsja misschien grafisch iets minder , maar mbt het gezaag , het is ook maar hoe je de instellingen hebt staan !

Br3cht

Actief lid
idd, ieder zijn mening, het was ook mijn gps niet en weet dus ook niet hoe de instellingen stonden, en er zelf aan zitten werken had ik de tijd niet voor

weet er iemand wat je nodig hebt voor de zenec van aansluitkabels of zijn deze allemaal in de doos erbij?

EdK

Forumguru
welke aansluitkabels bedoel je ?
Weet niet of je de gebruiksaanwijzing kunt downloaden want daar staat in algemeen bij wat je er bijgeleverd krijgt
Maar als je besluit om bij JNCS te bestellen dan gewoon even voordat je bestelling zet met ze mailen en opgeven welk navi je wil en welke wagen je hebt en je krijgt keurig een mail terug van ze met de eventueele extra benodigdheden je nog erbij moet bestellen

En als je er om vraagt krijg je ook de prijs opgegeven is mijn ervaring van 2 keer daar besteld en gehaald te hebben

Peter_Octavia

Forumguru
Hallo,

Het is zover.

11 maart kan ik mijn bolide in ontvangst nemen. 12 maart wordt het Zenec NC2010 systeem ingebouwd.

Zal mijn bevindingen laten weten.

Grt.

Peter

Falcon

Donateur
Ik heb trouwens begrepen van de Zenec stand op de Auto Rai dat er een nieuw systeem uitgebracht gaat worden. Opvolger van de NC2010.

Bovenaan Onderaan