Zetelverwarming lederen zetels

Beste Superb rijders, krijgen jullie de lederen zetels 'lekker' warm op de hoogste verwarming stand? Mijn collega heeft ook een S3 met de normale alcantara zetels en bij hem is het 'onmogelijk' om comfortabel te zitten wanneer de zetel verwarming op stand 3 staat. Je achterste staat roodgloeiend na 30min. In de Passat van een collega is dit hetzelfde. Bij mij voel je dat de zetel warm aanvoelt maar het geeft niet echt een fijn gevoel. Het hoort warm te zijn, regelbaar, maar doet niet zijn best. Stand 3 lijkt stand 1 bij de niet-lederen zetel wagens. Ik heb dit nagevraagd bij de garage en zij hebben als verklaring dat lederen zetels minder warmte doorgeven. Bullshit me lijkt. Graag jullie mening.

Antera

Donateur
Het is bij de meeste S3's mogelijk de temperatuur van elke stand aan te passen met VCDS/VCP. Dus mocht het wat minder mogen kan je me altijd even contacten

Tuulster

Forumguru
Was bij toen niet het geval, Mark..... het lukte ons niet @Antera
Inmiddels wel? Bij mij mag de temperatuur (vreemd genoeg) wel wat omhoog. Het alcantare voelt lekkerder aan met wat hogere temperaturen ;)

B.Stuurder

Forumguru
@agoriaket ik rijd dan wel geen Superb, maar de verwarming is krek hetzelfde. Ik heb after market leren bekleding, vaak nog wat dikker dan af fabriek en ik kan ook niet in stand 3 blijven. Stand 1 zet ik na verloop van tokd ook gewoon uit.
Dus ik zou zeggen bull-shit verhaal.

Stone

Actief lid
Beste Superb rijders, krijgen jullie de lederen zetels 'lekker' warm op de hoogste verwarming stand? Mijn collega heeft ook een S3 met de normale alcantara zetels en bij hem is het 'onmogelijk' om comfortabel te zitten wanneer de zetel verwarming op stand 3 staat. Je achterste staat roodgloeiend na 30min. In de Passat van een collega is dit hetzelfde. Bij mij voel je dat de zetel warm aanvoelt maar het geeft niet echt een fijn gevoel. Het hoort warm te zijn, regelbaar, maar doet niet zijn best. Stand 3 lijkt stand 1 bij de niet-lederen zetel wagens. Ik heb dit nagevraagd bij de garage en zij hebben als verklaring dat lederen zetels minder warmte doorgeven. Bullshit me lijkt. Graag jullie mening.
Bij zelfde probleem. Op hoogste stand voel dat het verwarmt maar niet genoeg vind ik. Bij @Antera gekeken maar is bij mijn versie niet aan te passen. Volgende week moet hij naar dealer voor onderhoudsbeurt en ga het daar toch ook eens vermelden. Kan moeilijk geloven dat het komt door de lederen bekleding.

Ik heb stoffen bekleding in de S3 en stoelverwarming in stand 3 is heerlijk comfortabel bij koud weer (0 graden of daaronder). Na een poosje wordt het wat warm en zet ik hem een tandje terug.

In de Citroën C3 van mijn vrouw met leren bekleding (jaja :jaja:) ruik je bij gebruik van de voluit stand van de stoelverwarming voor het eind van de straat een bbq lucht. Echt veel te heet. Als het leer dit ook nog smoort dan vat eenzelfde auto met stoffen bekleding onderhand vlam..

Jan A

Actief lid
Ik heb stoffen bekleding in de S3 en stoelverwarming in stand 3 is heerlijk comfortabel bij koud weer (0 graden of daaronder). Na een poosje wordt het wat warm en zet ik hem een tandje terug.

In de Citroën C3 van mijn vrouw met leren bekleding (jaja :jaja:) ruik je bij gebruik van de voluit stand van de stoelverwarming voor het eind van de straat een bbq lucht. Echt veel te heet. Als het leer dit ook nog smoort dan vat eenzelfde auto met stoffen bekleding onderhand vlam..
Stand 3? Dan kan ik het vel van mijn kont pellen! Stand 1 is voor mij op de stoffen Style zetels meer dan voldoende.

Faro

Nieuw lid
Bij mij voelt stand 3 aan als stand 1van m’n vorige Superb ( was ook met leer)
Dit kan niet dus niet aan het leer liggen!

Bovenaan Onderaan