Zijn de chromen raamlijsten ook los te koop, en achteraf te monteren?

Pendragon

Donateur
@OctaviaWest, als het niet klopt zou ik terug gaan naar de dealer. Moeten ze het maar oplossen. Ik heb toch al een paar gezien met de lijsten en dat zag er prima uit.

gbbosma

Forumguru
@alfamail, Heb zelf ook aftermarket chromen strips voor de portieren gekocht (http://www.superskoda.com/Skoda/OCT...sine-04-11-stainless-steel-window-trim-CHROME). Betreft wel strips voor een OII, maar bevallen goed. De kwaliteit is zeer goed. Het zijn geen plasticstrips maar echte Chromenstrips. Dus geen Chinese kwaliteit.
Heb ze nu driekwart jaar en zijn niet los gekomen. Ben al regelmatig door de wasstraat gegaan maar ze zitten nog muurvast. Ook niet met dit wintertje met al zijn pekel.
Op de onderkant van de strips zit 3M dubbelzijdige tape. Ook zat er een klein flesje bij, een soort primer, die je moest uitsmeren op de rubbers van het raam. Deze werden stroef. Na 10 minuten drogen konden de strips geplakt worden.
Goed aandrukken en klaar was Gerard;).
Hier het resultaat; image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

ReDeMaTy

Senior Member
Ik heb de chromen lijsten af fabriek op mijn O3 maar lopen gewoon mooi in lijn. Of ze los gaan laten.... geen idee auto is nu 5 weken oud

Klaasje

Forumguru
Ik heb het ook af fabriek. Maar ik zou het niet meer nemen. Omdat het bij de Octavia niet mooi is afgewerkt. De lijsten sluiten niet mooi aan en komen niet op dezelfde hoogte. Of ze komen vanzelf los of verschuiven. Jammer.

Dit herken ik helemaal niet
Heb de auto nu ook dik 1 maand en ziet er allemaal netjes en strak uit.
Kan me wel herinneren van de eerste modellen dat het wel eens voorkwam

gbbosma

Forumguru
Link 5 ziet er in mijn ogen niet verkeerd uit, aan het gewicht van het materiaal te zien is het ook geen plastic strip waar een chroom laagje over heen gezet is.

CDO

Forumguru
@alfamail, Heb zelf ook aftermarket chromen strips voor de portieren gekocht (http://www.superskoda.com/Skoda/OCT...sine-04-11-stainless-steel-window-trim-CHROME). Betreft wel strips voor een OII, maar bevallen goed. De kwaliteit is zeer goed. Het zijn geen plasticstrips maar echte Chromenstrips. Dus geen Chinese kwaliteit.
Heb ze nu driekwart jaar en zijn niet los gekomen. Ben al regelmatig door de wasstraat gegaan maar ze zitten nog muurvast. Ook niet met dit wintertje met al zijn pekel.
Op de onderkant van de strips zit 3M dubbelzijdige tape. Ook zat er een klein flesje bij, een soort primer, die je moest uitsmeren op de rubbers van het raam. Deze werden stroef. Na 10 minuten drogen konden de strips geplakt worden.
Goed aandrukken en klaar was Gerard;).
Hier het resultaat; Bekijk bijlage 34871 Bekijk bijlage 34872 Bekijk bijlage 34873 Bekijk bijlage 34874 Bekijk bijlage 34875

Ontvetten en primeren is de truuk hier!
Super belangrijk. Met de juiste voorbehandeling zit dit muurvast.

harry

Senior Member
Is zoiets niet beter te doen met een chroom kleurige wrap folie? Kan me voorstellen dat je na aanbrenging het overtollige kan wegsnijden. Dus ook geschikt voor bochten enzo.

Iemand ervaring hiermee?

B.Stuurder

Forumguru
Wanneer er standaard geen chroomstrip zit is er helemaal geen oppervlak wat met folie behandeld kan worden, alleen rubber. De chroomstrip zit in een soort sparing die je op modellen zonder chroomstrip niet hebt.
Andersom kan wel, ik heb wel de chroomstrip en die is metallic zwart gewrapt.

harry

Senior Member
Ok duidelijk maar jammer. Ik heb namelijk geen chroomstrip en zat er aan te denken om chroom te wrappen. Zou spuiten lukken misschien? Of is het rubber niet dusdanig te behandelen dat het wel te wrappen valt?

B.Stuurder

Forumguru
Ok duidelijk maar jammer. Ik heb namelijk geen chroomstrip en zat er aan te denken om chroom te wrappen. Zou spuiten lukken misschien? Of is het rubber niet dusdanig te behandelen dat het wel te wrappen valt?
Nee, voor wrappen heb je een hard, glad oppervlak nodig. Maar wie weet is de optie van @Bakkertje de moeite waard? Grappig, want ik wilde juist van de strips af, maar verwijderen was geen goed idee vanwege de groef waarin de strip zit gemonteerd. Dat zou geen gezicht zijn.

B.Stuurder

Forumguru
Als je een verf hebt die hecht op rubber en flexibel genoeg is om niet te barsten. Oh en die echt chroom resultaten geeft.
Sorry, ik kan het ook niet leuker maken, maar ik denk dat je het uit je hoofd moet zetten, of de gok nemen met Ali.

gbbosma

Forumguru
Beste @harry, wat een moeite om de rubbers in chroom te krijgen. Zelf rij ik nu al 3 jaar met deze; http://www.superskoda.com/Skoda/OCT...sine-04-11-stainless-steel-window-trim-CHROME
Chromen strips. Ze zitten nog steeds als een huis op mijn auto. De rubbers wel eerst goed ontvetten en insmeren met de bijgeleverde primer. Ook de wasstraat doorstaan ze goed. Veel positieve reacties gehad. Als je van chroom houd is dit denk ik de beste oplossing. Superskoda is ook een goed adres die snel verzend.

MaRco2

Forumguru
Na bijna 4 jaar zit het er nog altijd perfect op en zijn ze nog heel netjes (ze lijken wel alu of RVS, geen ouderwets verchroomd staal natuurlijk).

De r.v. portier bovenlijst was iets te lang, dat was het enige (is onder garantie vervangen), verder nog niet eerder zo'n probleemloze dagelijkse auto gehad (gaat snel naar het langst in bezit zijnde dagelijkse auto!), ondanks dat het een van de allereerste (=introductie auto) geweest is. Ja, mijn eerste Europese dagelijkse auto. Had het niet verwacht!

Gisteren voor het eerst de APK ondergaan: na een blik op de onderzijde en opkrikken/wrikken/draaien, kwam de kreet: "gewoon nieuw". Zover wil ik ook niet gaan met een paar roestige boutjes onderop. :tongue:

Superb1985

Nieuw lid
Wanneer er standaard geen chroomstrip zit is er helemaal geen oppervlak wat met folie behandeld kan worden, alleen rubber. De chroomstrip zit in een soort sparing die je op modellen zonder chroomstrip niet hebt.
Andersom kan wel, ik heb wel de chroomstrip en die is metallic zwart gewrapt.

Hé goeiedag,

Je geeft aan dat de chroomstrips in een soort uitsparing vast zitten, heb je toevallig een foto hiervan? Ik zou graag willen weten
hoe ze vast zitten op het voorportier bij de spiegel.

Mvgr Stefan

Bovenaan Onderaan