Ik vraag me af hoelang het werkt, die splitsing. Ik kan me een verhaal van een aantal jaren terug herinneren, dat de politie alleen nog gescrammelde berichten zou verzenden. Niet lang na die introductie, werd een politieauto gestolen, die later werd teruggevonden, alleen ontdaan van de communicatie-apparatuur, die over een stuk of 8 montageplaatsen in de auto was verdeeld.
Het eerste jaar loop je weinig risico: bijna alle OIII's zullen nog bij de oorspronkelijke eigenaar zijn, die in de meeste gevallen de auto zo heeft besteld als ie 'm wil hebben. Pas na een aantal jaren zijn er voldoende potentiele klanten voor een gestolen entertainment-systeem, dat er risico kan ontstaan.
In mijn visie, moet een systeem echt een aantal jaren op de markt zijn, voor je dergelijke risico's goed in kan schatten, want alleen de techniek of de prijs is niet alles bepalend. Bijvoorbeeld de aftermarket systemen van bijvoorbeeld Zenec lijken uiterlijk heel sterk op het origineel, kosten toch een behoorlijke cent, maar worden toch heel weinig gestolen, zeker als je het vergelijkt met de originele systemen van de autofabrikanten.