Zijn de infotainmentsystemen in de O III nog zo diefstalgevoelig?

Pablos

Senior Member
De dealer gaf bij mij aan dat de versie uit de volumbus op vier plaatsen componenten heeft. Daarnaast lijken de vw/audi/seat/skoda op elkaar, maar zijn in de nieuwe versie aanpassingen gemaakt per model. Dat zou moeten betekenen dat ze niet onderling uitwisselbaar zijn. De moeite om er een te jatten is groter, daarnaast is de afzetmarkt per systeem kleiner.

Als laatste schijnt er ook een sterkere beveiliging en registratie op te zitten. Als ict er vind ik dat mooi klinken, maar heb ik daar ook geen hoge verwachting over...

Herman Janssens

Senior Member
Voordeel is wel dat je dashboardkastje op slot kan dus dat maakt het ook al weer een stuk lastiger.

Een andere reden dat de Columbus zo populair was is de bizar hoge prijs via de dealer. Volgens mij kost zo een systeem bijna EUR 3.000. Het dievengilde kan zo een systeem voor een aardig bedrag wegzetten in de 2e hands markt en dat voor 10 minuten werk..

Sluit je dashboardkastje ook als je de auto sluit?

Na de vele berichten over diefstal van die systemen had ik bij de aankoop van mijn auto die columbus laten vervangen door de standaardradio. Hoewel ik dat wel jammer vond.

De enige goede oplossing zou zijn dat hij met een afneembaar scherm zou zijn.

Dax

Lid
idd - paar maanden geleden nog alhier, twee VW Passats in de straat verderop - de beste mensen wilden naar hun werk rijden de volgende dag, en troffen hun auto op stenen ( uit hun eigen tuin vandaan =P ) compleet gestript aan. Best blij met ons spartaanse combietje en mn zuignap voor mn smartphone.

De lease maatschappij die m'n maat's mooie Octavia heeft geleverd raad ook aan om zuignap sporen te wissen op je raam, en t handschoenenkastje open te laten staan wanneer je de auto ergens zet...

Bovenaan Onderaan