Zijwindgevoeligheid en overzichtelijkheid

Heb laatst iets gehoord over dat de Roomster nogal zijwindgevoeligwas. Heb dit zelf niet ervaren tijdens een proefrit. Overzichtelijkheid vanaf de B-stijlen viel mij wel tegen.

Zijn er ervaringsdeskundigen op het gebied van de zijwindgevoeligheid?
Graag jullie reactie!

Mark

Banned
Geen overdreven problemen met zijwind, wagen is hoger en is dus normaal dat hij er wat gevoeliger om is, en nog minder problemen met het zicht rondom.

EdK

Forumguru
Wat betreft het zicht en de bekende dode hoeken moet ik zeggen dat met de Roomster ik daar geen problemen mee heb mits de speigels goed afgesteld staan. Maar bij me Fabia had ik voor gevoel meer dode hoek dan met de Roomster.
Mbt de zijwind gevoeligheid, hier heb ik tot op heden weinig last mee gehad terwijl ik dagen had dat ik met mijn bedrijfswagen ( Citroen Jumpy ) hier wel al last mee had, ik diezelfde dag geen problemen met de Roomster had !!

Boet

Actief lid
Valt wel mee. Je voelt absoluut dat de koets wat hoger is, maar ik heb nog nooit twee rijbanen nodig gehad oid. Eén en ander is goed op koers te houden.

De C-stijl is enorm. Als je haaks op de rijweg staat en je wil achteruit parkeren is het even goed kijken. Verder compenseren de spiegels veel, zo niet alles.

Bovenaan Onderaan