Zo duur ?!? de VCDS kabel

Error1753

Actief lid
Beste formleden,
Dit is mijn eerste bericht

Vandaag ging eens voor de grap kijken hoe duur een VCDS kabel was........juist €500 +/-
Nu is mijn vraag waarom is dit kabeltje zo duur? Het is toch eigelijk gewoon een kabel die je in de auto doet en in een laptopje en klaar? Dat hoeft toch allemaal niet zo duur ? Of heeft dat een reden.

ertromp

Forumguru
In Amerika kost de kabel $349
Wat te denken van ontwikkeling van de VCDS software door Ross Tech om de software ontwikkelingen van VAG te blijven volgen?
Uwe Ross heeft een behoorlijk bedrijf met medewerkers die constant (proberen) om de software van VAG te ontleden en weer te vertalen in de eigen software. Tja en in Nederland betaal je nog een stuk import en de kosten van de Nederlandse distributeur

andrehj

Forumguru
De Micro-CAN variant (die voor een O2 prima voldoet) is slechts 249 dollar. Hou er echter wel rekening mee dat de douane je pakje er uit pikt en je nog belasting mag betalen. (80 euro of zo). Maar dan nog ben je echt wel voor veel minder dan 500 euro klaar.
En je hebt idd onbeperkt software updates.

ertromp

Forumguru
Exact. Maar reken wel op een stuk invoerkosten als je de kabel rechtstreeks in Amerika koopt.

ertromp

Forumguru
Je moet goed kijken wat je wilt ook naar de toekomst. Micro Can heeft beperking voor wat betreft type Vag auto's en wat beperkingen in foutcodes verwijderen

Stinger

Actief lid
Op marktplaats wordt er eentje te koop aangeboden. Zie deze link:

http://link.marktplaats.nl/m887781976

Ik zal wel voor de zekerheid Ross-Tech bellen/e-mailen of het serie nummer niet op de "blacklist" staat ivm clone kabels. Helaas heeft een mirco-can redelijk wat beperking qua voertuig ondersteuning. Zie hier een complete lijst van voertuigen welke Ross-Tech kabel geschikt is.

http://www.ross-tech.net/VCDS/download/VCDSCompatibilityCharts.pdf

Ik wilde ook eerst mirco-can aanschaffen totdat ik achter kwam dat deze geen Fabia 5J ondersteund. Zo zie je weer, "goedkoop" is meestal duurkoop.

Error1753

Actief lid
Iedereen bedankt voor alle hulp en berichtjes word ik blij van !!
Ik ga eens even goed nadenken met wat ik ga kopen :)

VEEJAY

Forumguru
Ik heb in 2010 een originele kabel gekocht voor mijn O2. Er is nooit een update van de files meer geweest voor mijn 2006 bouwjaar tdi. Ik had dus net zo goed een kloonkabel met een bepaalde vcds versie kunnen hebben voor een paar tientjes.

Bovenaan Onderaan