Zo duur ?!? de VCDS kabel

micky

Forumguru
Denk er wel aan dat er officiële leveranciers zijn met hun eigen door Ross Tech goedgekeurde kabels, die zijn iets goedkoper maar bieden dus geen enkele service/ ondersteuning van Ross Tech.

En wat betreft de jokotoko kabels, gewoon niet doen, deze kabels kunnen vaak foutcodes niet wissen, wijzigingen niet doorvoeren die jij door wilt voeren en veranderen willekeurig zaken in je auto en dit heb ik met eigen ogen gezien...

VEEJAY

Forumguru
Ik heb nooit geen enkele service nodig gehad van Ross-Tech en alle updates over de 4 jaar heen waren voor nieuwe modellen VAG auto's. Als een kabel bepaalde foutcodes niet kan wissen of wijzigingen doorvoeren ligt dat aan de software, dit kan nooit aan de kabel zelf liggen. Als je een oude versie VCDS software gebruikt werkt het gewoon, je krijgt geen updates maar die heb je niet nodig als een een O2 rijdt bijvoorbeeld.

ertromp

Forumguru
Ik heb al verschillende keren beroep moeten doen op de Helpdesk van RossTech om op O2's die "behandeld" waren met kloon kabels en waarvan de modules zelfs niet meer te benaderen waren geopend te krijgen.
Ook van forum leden die hier rond zwerven :D
Nogmaals kijk er mee uit

VEEJAY

Forumguru
Dus Ross Tech geeft ook service voor problemen veroorzaakt met kloon kabels? ;)

Weet jij toevallig welke software die kloon kabels gebruikte?

ertromp

Forumguru
Gelukkig door de goede contacten met Uwe Ross krijg ik zelfs ondersteuning om de shit veroorzaakt door de 11.11 kabels van de afhaalchinezen weer op te ruimen

Stinger

Actief lid
@ertromp

Kan ik het volgende zeggen:

Beste koop is een VCDS kabel van Ross-Tech. Een goede allrounder met weinig poes pas.
Beste uit de test is een VAG CAN pro ivm betere ondersteuning van modules en mogelijkheid om te flashen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
Maar denk eraan, daar betaal je jaarlijks abonnementsgeld voor toch? @ertromp

Dus voor de persoon die af en toe wat doet is VAGCOM meeeeer dan voldoende:cool:

micky

Forumguru
Ik heb nooit geen enkele service nodig gehad van Ross-Tech en alle updates over de 4 jaar heen waren voor nieuwe modellen VAG auto's. Als een kabel bepaalde foutcodes niet kan wissen of wijzigingen doorvoeren ligt dat aan de software, dit kan nooit aan de kabel zelf liggen. Als je een oude versie VCDS software gebruikt werkt het gewoon, je krijgt geen updates maar die heb je niet nodig als een een O2 rijdt bijvoorbeeld.

Onderbouw eens als je wilt, ik ben van mening dat: ook die software versie is gekraakt die je erbij krijgt, daarom staat er wat anders in de linker bovenhoek, dus of het aan de software of aan de kabel ligt doet er eigenlijk niet toe, ik heb zelf gezien/mee gemaakt, wijzigingen die je door wilt voeren, je klikt op ok, elke popup verschijnt vervolgens zoals het hoort, maar de wijziging is niet doorgevoerd. Ook gezien: iets staat na wijzigen (actief zetten) nog steeds op inactief in je beeldscherm (laptop), maar de functie is WEL aangezet, na een reset van de Columbus is vervolgens de wijziging weer verdwenen (verkeersborden zichtbaar maken in de O3 Columbus).
Aan mijn O3 geen yokotoko kabel (meer)

Bakkertje

Forumguru
Ik heb een clone kabel uit China en ben daar juist erg tevreden over. Ja ik heb geen updates en voor een volgende auto zal ie niet meer werken. Maar tot nu toe (klopt even af) nog nooit problemen gehad. Nou 1 dingetje dan en dat is dat ik de XDS functie niet kon activeren.
Verder heeft de kabel keurig dienst gedaan in mijn S2, onze New Beetle, een A4 uit 2002, een Sharan, een Golf VI, een Polo en een O2 allemaal zonder een centje pijn.

Het verdienmodel van Ross-Tech sluit niet echt aan bij mijn behoeftes. Ik gebruik de kabel voor de hobby en niet dagelijks zoals anderen hier. Dan vind ik 300 euro veels te veel om mijn coming home verlichting van de koplampen naar de mistlampen om te zetten.
Dus als de heren Ross-Tech de kabel met software nu voor 100 - 150 euro gaan verkopen en een losse update voor (noems eens wat) 25 dan ben ik een van de eerste die besteld.

Dat zou ze op termijn ook meer opleveren dan nu bytheway, maar goed.

VEEJAY

Forumguru
@micky: Ik heb geen persoonlijk ervaring met kloonkabels.

Wat Bakkertje Boven mij zegt dat bedoel ik dus op basis van kennis die ik in mijn tijd heb opgedaan met dit gebeuren.

micky

Forumguru
Ik denk dat de problemen ook nog sneller ontstaan met de nieuwste auto's waar weer veel meer te benaderen en aan te passen is.

ertromp

Forumguru
Ik denk dat de problemen ook nog sneller ontstaan met de nieuwste auto's waar weer veel meer te benaderen en aan te passen is.
Exact daar heeft @micky een punt. Op de VAG modellen van voor het MQB platform is niet veel op mogelijk.
Gekscherend zeg ik vaak dat m'n O2 in vergelijking tot de O3 echt nog een Flintstone auto is betreffende de modules.
Bij een O3 is het risico gewoon groot om daar in al die modules met al die mogelijkheden met zo'n kloon kabel aan de gang te gaan.

VEEJAY

Forumguru
Wellicht had ik "O2" moeten vetdrukken in post #23 om misverstanden te voorkomen, ik bedoel dus oudere auto's.

Inmiddels ben ik nu experimenteerde in de wereld van BMW software coding, helaas is er daar nog niks zo gebruiksvriendelijk als wat Ross-tech voor VAG auto's heeft bedacht. De kabel die iedereen gebruikt is een (25 euro) ethernet naar USB kabel. De software wordt via het amerikaanse BMW forum gratis verspreidt.

Goed weekend.

Bakkertje

Forumguru
@VEEJAY dat ik de XDS niet kon activeren komt omdat je daarvoor VCDS 12 nodig hebt, mijn kabel werkt enkel met versie 11.11.3. Alle andere aanpassingen gaan nog steeds prima hoor.

Maar je hebt gelijk voor wat betreft vernieuwingen / updates, daar kan ik niet aan meedoen. Voor mij is dat niet erg. Binnenkort mag ik de sleutels van m'n Passat in ontvangst nemen, ik weet bijvoorbeeld dat ik met die auto niets kan met mijn 11.11.3 versie. Daarvoor heb je versie 14 (of later) nodig.

Voor mij is 300 euro gewoon echt veels te duur voor iets wat ik niet nodig heb/sporadisch gebruik. Ik heb ook totaal geen ambities om VCDS diensten tegen betaling te gaan leveren, dus ik laat het hier gewoon bij.

Als het heeeeel erg gaat jeuken bestel ik misschien nog wel een keer een versie 14 kabel :bloos:

Bovenaan Onderaan