Ronnie
Forumguru
Dit systeem is door Audi in de begin tachtiger jaren al ontwikked, op de Audi 80 CC, het z.g. "Schubabschaltung" systeem inclusief het "start/stop"systeem om de auto's nog zuiniger te maken.Is op het BC display ook af te lezen.
Zelfs met automaat valt ie terug naar 0.0 ltr/100km, duurt iets langer, een handbak gaat meteen naar 0
Vraag me wel af hoe dat voor de motor is. Je kunt ahw de hele Grossglockner naar beneden zonder brandstofverbruik. Smering? Kleppen? Injectoren? Geen overbelasting?
Problemen geeft het niet, alleen bij koude temperaturen zou het inlaat spruitstuk kunnen gaan bevriezen,(maakt tegenwoordig bij de injecties niets meer uit)door de zeer hoge vacuumkrachten die ontstaan.
Zolang de aandrijflijn draait (passief of actief) zal altijd de oliepomp de onderdelen van olie voorzien, bij oudere automaten(koppelomvormer) moest derhalve in de 1 geschakeld worden om de zaak aan het draaien te houden. Tevens zal bij een lange afdaling de koelwatertemp. gaan dalen omdat er geen energie wordt gevraagd van de motor(zelf ook al eens geconstateerd).