Zonnescherm achterruit

Ik wil een zonnenscherm voor de achterruit aanschaffen. Ik ben bij de Skoda dealer langsgeweesd en deze blijkt nog niet leverbaar te zijn en men weet nog niet wanneer wel. Weet een van jullie een goed alternatief? Ik wil niet zo eentje van de Halfords die je met van die zuignappen moet bevestigen maar een degelijke die je ook kunt oprollen enzo.

Karstieman

Forumguru
Volgens mij voor de HB. Ik ga ervan uit dat je deze aan de hoedenplank moet monteren. Of het moet al direct achter de hoofdsteunen kunnen, dan zou 't ook voor de combi kunnen.

sunnyboy

Senior Member
Voor de Combi heb je toch geen zonnescherm nodig?
Bij een HB zit de achterruit veel dichter bij de achterpassagiers, dan is een zonnescherm zinvol.

Zojuist een mail ontvangen van de dealer dat de Zonnerollo binnen is. Kosten €95 incl. montage. Weet iemand of dit ding makkelijk zelf in te bouwen is?

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Zojuist een mail ontvangen van de dealer dat de Zonnerollo binnen is. Kosten €95 incl. montage. Weet iemand of dit ding makkelijk zelf in te bouwen is?

[/ QUOTE ]

Volgens de www.skoda.nl site kost deze dus gewoon minder:
DEA610001 Zonnerollo achterruit Octavia II HB
€ 59,- incl. montage &amp; BTW

even naar de dealer dus!

gr

jan

hoi, ik weet niet of het nog nodig is, maar www.sonniboy.nl heeft op maat gemaakte zonneschermen voor de achterruiten en achterdeurruiten, niet echt goedkoop, maar wel kwaliteit. Ik heb er een op mijn o2 op de achterruit zitten, en op de twee achterdeur ruiten en ziet er zeer netjes uit.

Nautonier

Nieuw lid
hoi, ik weet niet of het nog nodig is, maar www.sonniboy.nl heeft op maat gemaakte zonneschermen voor de achterruiten en achterdeurruiten, niet echt goedkoop, maar wel kwaliteit. Ik heb er een op mijn o2 op de achterruit zitten, en op de twee achterdeur ruiten en ziet er zeer netjes uit.

Weet één van mijn collega-lease-rijders of dealers geneigd zijn een deel van de kosten van een sonniboy in de kosten van een grote beurt te verstoppen?
300 Euri is toch een hoop geld.

EdK

Forumguru
Ze stonden hier op deze site te koop 2e hands maar die heb ik al gekocht.
:grin:

lucky basterd !!
Gebruik ze al de hele zomerperiode !
Verbaas me trouwens wel !! Een leasewagen, dus al heel goedkoop autorijden en dan nog een accesiorre niet kunnen of willen betalen ??
Rijden de leaserijders dan toch allemaal boven hun stand ??
zoden er dan alleen maar twingo's en dat soort karretjes rijden als er geen lease zou bestaan ??

___JC___

Forumguru
lucky basterd !!
Gebruik ze al de hele zomerperiode !
Verbaas me trouwens wel !! Een leasewagen, dus al heel goedkoop autorijden en dan nog een accesiorre niet kunnen of willen betalen ??
Rijden de leaserijders dan toch allemaal boven hun stand ??
zoden er dan alleen maar twingo's en dat soort karretjes rijden als er geen lease zou bestaan ??

Ik wist niet dat het bestond anders had ik ze wel meegeleased idd. Heb zowiezo de meeste opties wel.

Enuh, prive rij ik een Amerikaan uit 1970 dus ZEKER geen Twingo. :grin:

EdK

Forumguru
Enuh, prive rij ik een Amerikaan uit 1970 dus ZEKER geen Twingo. :grin:[/QUOTE]

Ik zei het al eerder !! Lucky .....

___JC___

Forumguru
Gewoon een kwestie van hard werken. Zouden ze ook SUnnyboys hebben voor een Buick?

Bijlagen

• Buick 29 juli 2007 6.jpg
    Buick 29 juli 2007 6.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 28
De meeste leaseauto rijders betalen zoveel voor hun auto (bijtelling etc.) dat je daarvan ook zelf een aardige auto kan rijden. Het verschil is dat ze vaak bedrijfszeker en zonder risico's op geen vervoer voor de baas op weg moeten...

Rallye

Forumguru
De meeste leaseauto rijders betalen zoveel voor hun auto (bijtelling etc.) dat je daarvan ook zelf een aardige auto kan rijden. Het verschil is dat ze vaak bedrijfszeker en zonder risico's op geen vervoer voor de baas op weg moeten...

Het raakt wat off topic, maar dat hoor ik vaker van leaserijders en ik geloof er niets van. Vergeleken met de kosten van degene die zijn auto zelf betaalt (zoals ik) is de bijtelling een schijntje. Het is je van harte gegund hoor, daar niet van, maar wat jij aan bijtelling betaalt dekt mijn afschrijving niet eens.... Oftewel: je bent enkel duurder uit met een leaseauto als je privé een (tweedehands) Fabia in plaats van een Octavia gekocht had en er niet veel privékilometers rijdt. Lease is vrijwel altijd voordeliger.

redfoxert

Senior Member
Aan bijtelling ben ik per maand ongeveer 230 euro kwijt momenteel voor een Golf V, binnenkort een O2 die 2000 euro hoger ligt qua cataloguswaarde dus er komt een tientje bij ongeveer. Eigen bijdrage (welke weer met de bijtelling wordt verrekend) is 50 euro.

Dan rij ik per week makkelijk 1000km, dus elke week een volle tank a 50 euro gemiddeld.

Denk echt niet dat ik van het geld wat ik hier aan uitgeef hetzelfde kan doen privé dus lease is echt VEEL goedkoper dan een privé wagen uit dezelfde categorie.

___JC___

Forumguru
Aan bijtelling ben ik per maand ongeveer 230 euro kwijt momenteel voor een Golf V, binnenkort een O2 die 2000 euro hoger ligt qua cataloguswaarde dus er komt een tientje bij ongeveer. Eigen bijdrage (welke weer met de bijtelling wordt verrekend) is 50 euro.

Dan rij ik per week makkelijk 1000km, dus elke week een volle tank a 50 euro gemiddeld.

Denk echt niet dat ik van het geld wat ik hier aan uitgeef hetzelfde kan doen privé dus lease is echt VEEL goedkoper dan een privé wagen uit dezelfde categorie.

Ik sluit me hier bij aan. Ik rij mn Octy nu netto voor ongeveer 300 per maand, eigen bijdrage en bijtelling. Daar rij je geen auto voor, ook geen 2e handsje.

EdK

Forumguru
Bedrijfswagen:

Kosten rijder:

Bijtelling over nieuwwaarde
Bijtelling over de BPM
Algemeen zelf betalen van bekeuringen
Een bedrag ingehouden op je salaris door werkgever die wel weer is op te geven aan belasting
All risk verzekeren zodra je prive naar buitenland gaat ( sommige werkgevers) maar ook weer af te schrijven bij belasting opgave

Kosten werkgever:

Het maandelijkse afschrijving
De brandstof
De verzekering
De garagekosten ( servicebeurten / banden )
De wegenbelasting

Kosten bij prive wagen:

Je maandelijkse afschrijving
Je brandstof
de wegenbelasting
de verzekering
De servicebeurten
De eventueele kleine schade die je buiten je verzekering om betaald vanwege dat je no-claim anders daalt en dus de premie weer omhoog gaat.

Nee een berijder van een bedrijfswagen die zegt net zo duur uit te zijn met een eigen wagen ( maar dan wel hetzelfde model ) die moet mijns inziens maar eens goed gaan rekenen !!
Ik misgun niemand een bedrijfswagen, laten we dit voorop stellen maar het is nog steeds een verkapte loonsverhoging. Want de kosten die je hiermee bespaart die kun je mooi weer voor andere dingen gebruiken !!
Ikzelf ben echt niet jaloers want ik heb ook een bedrijfswagen gereden bij vorige werkgever en onlangs er ook een aangeboden gekregen voor werk en prive doeleinden maar ik heb voor laatste bedankt !!
Dus rijdt nu elke dag lekker met eigen wagen naar mijn werkgever en pak daar mijn bedrijfswagen om naar de klanten af te reizen !!
Voor het woonwerk verkeer met eigen wagen krijg ik een maandelijks tegemoetkoming in de brandstof maar daar kan ik echt niet alle gereden kilometers mee betalen die ik als woonwerk verkeer maak !!

Bovenaan Onderaan