1.DSG 7 valt vies tegen. Een beetje vlot wegrijden uit stilstand zonder flinke schok (b.v. bij een stoplicht) is nagenoeg onmogelijk. Schokken ook voelbaar bij opschakelen naar tweede en derde versnelling.Schijnt normaal te zijn. Ik ben een hele rustige rijder en al helemaal geen sprinter. Zie bij verbruik .Bezint eer ge begint is mijn devies ! Ik snap niet waar alle lyrische commentaren vandaan komen. Automaatbakken met een koppelomvormer schakelen misschien niet zo supersnel maar meestal wel veel comfortabeler is mijn ervaring.
Ik heb in mijn S2C (gebouwd eind juli 2011) dezelfde aandrijflijn, maar heb deze klachten in mijn DSG-7 totaal niet. Bij de mijne is een schokje alléén heel licht voelbaar bij de overgang van 1 naar 2, daarna voel je het schakelen totaal niet meer. Ik snap echter wel waar je klachten vandaan komen: In februari 2011 heb ik een proefrit gemaakt met een nieuwe 1.8 TSI DSG (geleverd in januari 2011, uit jouw eerdere berichten maak ik op dat jouw auto ook zo oud is), en die schakelde de eerste twee keer (1-2 en 2-3) precies zo beroerd als jij (en Autozine) omschrijft. Leek helemaal nergens op. Dit heeft VAG later verbeterd, want vanaf MJ2012 is het probleem er niet meer.
Maak eens een proefrit met een andere (nieuwere) 1.8 TSI met DSG-7, dan voel je het verschil wel. Daarna gewoon hard klagen en eisen dat je dealer het fixt, want het kan echt wel beter. (Ik meen ook op andere forums wel posts gelezen te hebben van mensen bij wie dit achteraf gefixt is).
2.De besturing blijft echter gewoon bagger !
Deze klachten herken ik niet. Ik vind mijn S2C gewoon hartstikke goed sturen (en rij gewoon op 16"). Precies licht genoeg. Het is natuurlijk geen kart, maar daar heb ik em ook niet voor gekocht. Ik wil gewoon comfortabel kunnen cruisen, en dat gaat prima. Heb je al eens met een andere (nieuwe demo van de dealer of zo) S2C gereden om te vergelijken of je klacht exemplarisch is?
3.Verbruik en motor :. Zeer positief. Met een 1.8 TSI kom je echt niets te kort en deze motor heeft een prachtige koppelkromme met veel trekkracht al bij een laag toerental. Bovendien is hij zeer stil. Mijn gemiddeld verbruik bij hoofdzakelijk snelweg kilometers ca. 1 : 15,5 . Ergo : bijna een diesel !
Dit verbruik vind ik buitengewoon goed. Is dat gemiddeld over alles? En zelf nagerekend of is dit de waarde van de boordcomputer? Want 1:15.5 kan ik ook wel halen, maar dan alleen op lange snelwegritten in de zomer. Gemiddeld kom ik niet verder dan 1:14.0, en daarmee sta ik dik op nr. 1 bij Spritmonitor. Heb je ook een Spritmonitor account? Want dan wordt het leuk vergelijken.
4.Afwerking en uitrusting : Zeker de Business uitvoeringen zijn natuurlijk zeer goed uitgerust. De lederen voorstoelen missen echter wat zijdelingse steun in de rugleuning. In een vlotte bocht schuif je gewoon heen en weer. En ik ben zeker niet de magerste !
Audio installatie (geluidskwaliteit) is echt onder de maat. De speakers zijn van het erg goedkope soort en dat verwacht je niet voor zo'n prijs . Met de equalizer kun je het hooguit enigszinds acceptabel afregelen ,maar verwacht er in de praktijk niet te veel van. Een gemiste kans derhalve !
Tevens heb ik al diverse malen kleine interieur onderdelen opnieuw moeten bevestigen omdat ze loslieten.
Ik heb geen leer (gewone Elegance), maar zou ook wel iets meer zijdelingse steun willen. Ik heb wel het Sound System, en dat vind ik gewoon zeer goed klinken. En losse interieurdelen heb ik ook nog niet gehad. De standaard 8-speakers vond ik ook niet zo fantastisch. Heb jij het het Sound System?